Announcement

Collapse
No announcement yet.

Han byter flickvän ofta

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Han byter flickvän ofta

Hej! Jag är en tjej på 17 år som har skrivit om andra problem på den här sidan tidigare och fått massor av hjälp. Innan jag berättar om mitt problem ville jag bara säga att jag är väldigt tacksam för att denna sida finns.

Jag är på G med en kille i min ålder som jag träffade i skolan. Vi har träffats i ca 2 månader nu och jag har börjat få starka känslor för honom. Problemet är bara att han har haft flera flickvänner innan och sånna som han bara varit kk med. Det oroar mig väldigt mycket och jag är osäker på vad han känner och om jag ska våga satsa eller inte. Jag är så rädd för att bli sårad om jag bara är "hans nästa" liksom som han kommer att byta ut snart igen. Jag kan ju ogärna fråga honom.

Han har sagt till mig att han "känner något speciellt för mig, något som han inte känt förut". Men jag vet heller inte om jag ska ta emot det som att han menar det eller om han säger det till alla han träffar. Jag är verkligen kluven. Ena halvan av mig säger att jag har blivit sårad förut och det är dumt att utsätta mig för det igen, medan andra säger att jag gillar honom och att jag borde satsa. Att han kanske är den rätta för mig?

Jag blir bara så osäker på vad han känner eller vad jag ska göra. Ibland skriver han massa hjärtan på sms, ibland inga alls, ibland vill han prata mycket och vad han känner, ibland inget och han besvarar inte mig om jag skriver vad jag tänker eller känner. Det är så svårt. Känner att han kanske håller på med fler än mig, att det inte betyder något eller att han bara är sån som person och att jag inte ska ta åt mig så mycket för allt.

Jag är verkligen tacksam för svar! Känner att detta problem börjar ta över vardagen för mig och jag tänker mycket på det som sagt.

Jag tror du ska passa på honom det finns andra killar som SER goa dig!

Menar oftast om man gillar ngn(lite nyfiken och kär)Så är man tillgänglig med ALLT.

Svarar på alla frågor ge och ta den fina melodin.. Du är värd en bättre kille!

Ta hand om dig!

Mvh/Strangeway

Comment

Det är i princip omöjligt att veta om en annan person talar sanning eller ej. Och ibland vet inte den personen det heller. Kan uppleva sig otroligt "kär" men sedan när haft sex och inte funkade så jättebra, så rinner det av direkt. För var egentligen inte "kär" utan mer sugen och tyckte det var spännande. Jag menar att för att blir fel så betyder det inte att var planerat eller illa menat. Nu är det ju lika illa för dig vilket som.

Men det kan ju lika gärna vara sant, att han känner speciellt för dig. För varje relation är unik. Han "byter" inte tjej, han ingår en ny relation. Och med dig så kanske han inte alls är likadan som med förra, och var inte likadan med förrförra.

Så det är nog tyvärr så att risken att bli sårad ingår i hela grejen. Att vi inte kan veta.

Men om sex är väldigt intimt för dig så finns ju ett sätt att testa honom. Att gå vidare mot en relation men vänta med sex. Kyssas, och kramas men sätta stopp där. Säga att du vill vänta tills känns som att ni är ett etablerat par. Om hans intresse då faller snabbt så vet du.

Men är tyvärr svårt även det. Tjat, smicker, falsk logik, och andra försök. Och så kan du ju själv vara nyfiken hur det skulle fungera med honom, sexbiten. Så det är väldigt lätt att ge efter och att sedan bli besviken när inte var mer än så.

Jag är verkligen ingen expert på detta, svåra val du ställs inför. Ibland skulle vi vilja kunna kika in i andras hjärnor för att veta vad de egentligen vill och tänker. Fast inte. Och så som sagt, vi lurar oss själva ofta också. Det som är sant en sekund, kan vara osant nästa.

Comment

Tusen tack till er båda för era svar, ska tänka på det! Kram till er

Comment

Working...
        X