Announcement

Collapse
No announcement yet.

drömmen om dubbelivet

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Du behöver sannerligen inte vara anställd på Swedbank för att begagna dig av deras tjänster på ett sätt som gör att du öppet kan gå in genom huvudentrén under kontorstid

egenkligen kommer jag ju bara råna dom en gång då. med tanke på att typ hälften av alla swedbanks inte hanterar kontanter längre.

jag får se hur jag gör

Comment

Om man är en duktig programmerare/hacker kan man få mycket pengar av olika slags företag för att säkerhetstesta deras system, det vore väl en idé?

Eller ta alla dina fantasier om det här livet och skapa någonting av dem. En serietidning, en bok, en film, ett spel, vad som helst.
      Det är på så vis vi som är "vuxna" klarar av hur tråkigt livet är ibland.. (Jag är 29)
      Vi gör konst av våra dagdrömmar, eller så drömmer man sig bort i någon annans dagdröm de har skapat..

Comment

Alltså.....
        De allra flesta har väl formulerat olika typer av planer på olika brott.
        Inget konstigt alls i det.
        Ma försöker bygga upp ett scenario för sig själv om kring vad man ska göra.
        Både för eventuella värderån, eller bankrån eller olika typer av inbrott.
        Naturligtvis fundera man på det ibland.
        Inte för att genomföra, utan för att se om man kan planera dem.

Det är nog otroligt sällan som några av dessa överhuvudtaget lämnar huvudet på den som planerar.
        Menar att de flesta rån, inbott oh kriminella handlingar som genomförs är ju trots allt i stundens hetta, och inte speciellt väl genomtänkta.

Hur många ouppklarade bank eller värde-rån finns det att läsa om i Sverige under de senaste 50 åren?
        Sätt det i relation till ur många som suttit vid sitt köksbord oh funderat på hur man skulle kunna genomföra ett rån av något slag.

Comment

Även "professionella" kriminella har fått slitit med skitgöra för att komma någonstans och bli bra på det dom gör. Och det är inte ens garantier för att du blir bra på det eller kan tjäna bra på det. Och dom riktigt bra (som vet hur man genomför ett bankrån tex eller som odlar och säljer cannabis) åker oftast dit.

Du skrev något om att "gör jag ett bankrån 18 mil bort misstänker dom inte mig".. Det är inte så det funkar :P

Sen vill du att dina barns pappa ska sitta inne och missa deras uppväxt? För du kan långt ifrån garantera att du inte kommer åka dit. Alla som gör sånt här har väl det målet, att inte åka dit. och likt förbannat gör dom det ändå. Det du önskar dig är verkligen att ge dig själv en trasslig framtid.

Comment

Hej polishunden!

Jag tror det vore värdefullt för dig att skriva ner dina tankar i ett word-dokument eller ett kollegieblock. Först kan du skriva en kort tanke-karta över hur du tänker att det ska gå till, vart det börjar och hur det slutar. Låt fantasin vandra fritt. Skriv en novell om det. Poängen är att leva ut denna fantasin om ett dubbelliv i skriven text. Förhoppningsvis inser du möjligheterna i det skrivna ordet och blir du tillräckligt bra på det och lämnar in texten till till exempel ett bokförlag eller en ungdoms publicist så kommer det i det skrivna ordet kännas som du har rånat en bank om du plötsligt får genomslag och pengarna rullar in. Det är ett säkert sätt, utan att bryta några lagar eller få polisen efter sig.

Jag tror alla bär på någon form av fantasier som man skulle vilja få utlopp för men aldrig skulle genomföra i verkligheten på grund av moraliska spärrar. Jag har själv skrivit mycket och oftast om levnadssätt som är ganska främmande för mig. Människor i allmänhet är nyfikna och intresserade av hur andra människor lever och kriminalitet är väl ett av levnadssätt som man kan bli nyfiken på.

Men det är också viktigt att man kommer ihåg att hur kriminalitet, bankrånare och även seriemördare framställs i både media och filmer och böcker oftast blir lite oförtjänt glorifierat. Alltså att de framställs nästan romantiskt och idealistiskt speciellt med scenarion som "Robin Hood" som stjäl från de rika och ger till de fattiga, det är ju på något sätt lite fint i tanken.

Det säkraste kortet är att skriva om det. Du har säkert idéer och fantasier om hur det ska gå till, så skriv ner det. Lev ut det på pappret. Då kan du leva ett dubbelliv. Du kan ha din familj i trygghet utan att oroa dig för andra kriminella eller polisen kommer och stör din familj och du kan stänga in dig / resa iväg sätta dig och skriva om det här och leva ut fantasin i säkerhet utan att någon kommer till skada.

Comment

Working...
            X