Announcement

Collapse
No announcement yet.

drömmen om dubbelivet

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• drömmen om dubbelivet

hej, kort fakta

kille

14 år

drömmer om att leva ett dubbelliv.

jag har det senaste månaderna drömt om ett dubbelvik när jag blir äldre

liv 1: ett familjeliv, barn, vacker fru, mycket tid med familjen osv leva ett bra liv

liv 2: ett kriminellt liv, med kriminellt menar jag inte en stereotypis gängmedlem i skinjacka och moppe som hänger med gänget och misshandlar. utan en proffitonel sådan. rånar välplanerat (banker, värdetransporter osv). tillvärkar droger

hackar datorer, bankalarmsystem med proffitonela bankrånare. delar på bytet och ses aldrig igen. ingen misshandel

mord eller något sådant. utsätter bara svin för brott och inte oskyldiga. använder ett kodnamn osv för att dölja min identitet

med detta sagt.

2 sätt att leva detta liv på. blir kriminell innan familjelivet och sedan när familjen kommer in lägger jag av

det andra är att leva ett familjeliv men i hemlighet vara kriminell.

innan ni skriver. kalla mig inte för en omogen drömmare eller något i den stilen. hur tänger ni. måste ju prata med någon känner jag

Jag skulle säga att det är helt normalt att fundera på sånt i din ålder. Jag menar, finns nog många vuxna som lekt med tanken också på att råna banker eller begå andra brott. Med det sagt så är det inte alls säkert att det är något du känner att du kommer vilja göra när du blir vuxen.

Sen skulle jag också vilja tillägga att vara kriminell inte är så enkelt eller glamoröst som det ofta framställs som. Sanningen är att även om du arbetar professionellt finns det alltid risk att åka fast, behöver inte vara du som klantar till det utan t ex nån du jobbar ihop med. Sen får du sitta x antal år vilket knappast är särskilt roligt, har inte suttit inne själv men man kan ju föreställa sig. De flesta som är yrkeskriminella åker dit förr eller senare. Även att det är mycket hårt jobb och hela tiden nojja om polisen är dig på spåret/övervakar dig.

Lära sig göra datorintrång eller tillverka droger är inget som görs i en handvändning heller utan kräver många års studier och erfarenhet. Jag tror att det vore ganska svårt att hålla uppe ett dubbelliv som kriminell någon längre tid. Framförallt får man tänka på barnen. Det vore inte roligt för dina framtida barn om pappa hamnade i fängelse och du missade en stor del av deras uppväxt.

Comment

Jag skulle säga att det är helt normalt att fundera på sånt i din ålder. Jag menar, finns nog många vuxna som lekt med tanken också på att råna banker eller begå andra brott. Med det sagt så är det inte alls säkert att det är något du känner att du kommer vilja göra när du blir vuxen.

Sen skulle jag också vilja tillägga att vara kriminell inte är så enkelt eller glamoröst som det ofta framställs som. Sanningen är att även om du arbetar professionellt finns det alltid risk att åka fast, behöver inte vara du som klantar till det utan t ex nån du jobbar ihop med. Sen får du sitta x antal år vilket knappast är särskilt roligt, har inte suttit inne själv men man kan ju föreställa sig. De flesta som är yrkeskriminella åker dit förr eller senare. Även att det är mycket hårt jobb och hela tiden nojja om polisen är dig på spåret/övervakar dig.

Lära sig göra datorintrång eller tillverka droger är inget som görs i en handvändning heller utan kräver många års studier och erfarenhet. Jag tror att det vore ganska svårt att hålla uppe ett dubbelliv som kriminell någon längre tid. Framförallt får man tänka på barnen. Det vore inte roligt för dina framtida barn om pappa hamnade i fängelse och du missade en stor del av deras uppväxt./citat]

det jag tänker på är att bli kriminell innan familjen kommer in. ska inte begå småbrott för att inte misstänkas. utan kanske 1 brott varje år. för pengar (swedbank eller något i den stilen. inte privatpersoner eller småföretag etc) tex. om jag gör ett brott typ 18 mil ifrån mig kommer jag ju inte ens misstänkas (jag har minimal risk att åka fast). sen så har jag andlenigar till att blir kriminell. en av dom är att jag vill vara fri. sitter häller i fängelse i ångra är än att slavjobba 10 timmar om dagen 5 dar i veckan för något lyx en gång om året. vill jobba lite. osv. sen har du helt rätt i att jag kanske inte vill bli det innan jag blir stor. dock har jag haft en bra uppväxt så jag mår inte dåligt på något sätt

tillverka droger menar jag inte crystal meth. typ marjiana. ghb. enkla droger och sånt. nästa år ska jag söka till IT gymnasium. kommer ju kanske lära mig grunderna till programmering. sen kan jag lära mig hacking i efterhand. kommer kanske ta några år med hård träning men det får jag ta. tack för ditt svar. jag verkligen vill och har anledningar.

Comment

oj råkade skriva mitt svar i citat. ignorera det tack

Comment

Tja jag vet inte, jag tycker inte direkt det är så bra anledningar att begå brott. Visst kan förstå att du inte vill slavjobba.. vem vill det hehe. Men finns ju andra sätt att ta sig fram. Skaffar du en bra utbildning kan du t ex få ett välbetalt jobb och behöver kanske inte jobba fulltid eller kan kosta på dig att inte alls jobba i perioder. Eller så kan du använda din driftighet till att starta eget. Det är mycket hårt slit det är det men fri är du och kan bestämma när och hur du vill jobba. Lyckas du riktigt ordentligt säljer du av företaget sen för 500 millar till Microsoft eller Google och lever gott på stålarna

Men i all seriositet: Du får väl se hur du känner när du blir äldre. Det är lustigt hur mycket man kan förändras på några år och särskilt i din ålder. Tills dess är det inget fel i att fantisera om det. Fantasier är jättebra och ett sätt att leva ut det vi kanske aldrig gör i verkligheten.

Comment

ok. vill inte ha ett superjobb. vill ha ett vanligt men jag vill göra bankrån av någon anledning än pengar. men man kan ju förändras. det här kanske är lite fantasier jag har. jag har empati. skulle aldrig kunna råna tex en frisör, pizzabagare ovs. men swedbank. ett företag som tjänar pengar på fiffel med kunderna osv. skulle inte ha något emat att råna dom. hatar kriminella som rånar folk som inte har råd att bli rånare. eller misshandlar dom som dom rånar. känner bara ingen bromsande kraft till det här. men tack för svaret rockislife. måste ha någon vuxen att prata med. jag har förändrats fort. för något år sedan kunde jag inte ens tänka mig något i närheten i något sådant här. kommer nog förändras igen men vill bara få info om jag inte skulle göra det

Comment

Det kanske är spänningen du är ute efter?

Comment

kan även lägga alla anledningar just nu varför jag vill bli det. 1 fri 2 adrenalin 3 pengar 4 fri på ett annat sätt. många saker måste man ha ett tillstånd till. om man ska köpa måste man ha licens te x på vapen osv. köper det svart och är fri på det sättet.

men om jag ska vara helt ärlig tror jag att jag kommer äldre mig om några år. kommer villa göra affärer eller något. som du sa så är det vanligt i min ålder. men jag tar det som det kommer.

Comment

Jag förstår hur du tänker och ja, nu tycker jag brott som slår mot andra på något sätt är fel men det klart det är stora skillnader vad man begår för brott och jag tycker det är bra att du har empati och inte skulle kunna tänka dig att begå våldsbrott. Det är ett gott tecken och som sagt mycket möjligt att du känner annorlunda i framtiden.

Det kanske är spänning du är ute efter om det inte bara är pengarna som driver dig. Men det finns andra sätt att få spänning på också. Sen tror jag också man ska komma ihåg att det är en sak att tänka något och en helt annan att göra det. Det är svårt att föreställa sig hur man känner när man väl ska genomföra något sådant. Tur är det väl att vi människor funkar så Hur många har t ex inte blivit förbannade och tänkt 'jag skulle vilja slå ner den jäveln' eller t.o.m 'jag skulle kunna döda honom/henne' för man är så arg. Men egentligen skulle man förstås aldrig vilja göra det, det är bara en kort impuls man aldrig agerar på om man har normala spärrar.

Comment

Det kanske är spänningen du är ute efter?

haha det är en av andlenigarna.

Comment

RockIsLife

Seniormedlem

PM this user

Jag förstår hur du tänker och ja, nu tycker jag brott som slår mot andra på något sätt är fel men det klart det är stora skillnader vad man begår för brott och jag tycker det är bra att du har empati och inte skulle kunna tänka dig att begå våldsbrott. Det är ett gott tecken och som sagt mycket möjligt att du känner annorlunda i framtiden. dessutom när det kommer till slagsmål har jag ovanlig bromsande spärrar. var arg på en kille en gång. när jag brotat ner honom och tänkte slå han gick det inte

Det kanske är spänning du är ute efter om det inte bara är pengarna som driver dig. Men det finns andra sätt att få spänning på också. Sen tror jag också man ska komma ihåg att det är en sak att tänka något och en helt annan att göra det. Det är svårt att föreställa sig hur man känner när man väl ska genomföra något sådant. Tur är det väl att vi människor funkar så Hur många har t ex inte blivit förbannade och tänkt 'jag skulle vilja slå ner den jäveln' eller t.o.m 'jag skulle kunna döda honom/henne' för man är så arg. Men egentligen skulle man förstås aldrig vilja göra det, det är bara en kort impuls man aldrig agerar på om man har normala spärrar.

jag är jaävligt arg på en person nu men har aldrig slagit hen. eller skadat. det ända ggr jag kan slåss är i självförsvar, men när det kommer till rån så har jag många planer i huvudet om hur det skulle gå till. när jag var på guldfynd en gång så kom ett scenario upp i huvudet. men tror att kriminaliteten har en viss komna av dom saker jag söker. det är nog egentligen den störts andningen. har hysat bra betyg. inge underkänt så jag är ingen som vill bli krimm för att jag har underkänt som många andra.

Comment

men tror att kriminaliteten har en viss komna av dom saker jag söker. det är nog egentligen den störts andningen. har hysat bra betyg. inge underkänt så jag är ingen som vill bli krimm för att jag har underkänt som många andra.

.

Drömmer om att bli en kriminell mastermind kanske? Den som är smartare än alla andra medelmåttiga "svensson" oavsett vilken genre de tillhör. Som lyckas överlista alla och klarar att leva det extremt framgångsrika livet på bägge sidor av myntet samtidigt, utan att någonsin behöva fronta någon av baksidorna?!

Njaaaee, tror du verkligen själv på det scenariot som en realitet? Om inte, så är det bra för dig och fortsätt isf. fantisera som de flesta andra i din ålder (och inte enbart din ålder faktiskt), men bara så länge du själv inser skillnaden på dröm och verklighet. Men var vaksam så inte dina fantasier tar över dig och övergår i (inbillad) verklighet, medvetet eller omedvetet.

Fixa skolan och bli mastermind där, det är mitt bästa tips. Där ökar du genast dina egna valmöjligheter dramatiskt och du kan då inom överskådlig framtid få gå in genom entrén till Swedbank på kontorstid och av helt andra anledningar än du gör i dina nuvarande fantasier.

//RT.

[EDIT] Sorry, för det förmodligen tråkigaste, torraste och "tantigaste" svaret i hela tråden, men du hade fått "ungdomlig" och betydligt mer sympatiserande respons redan så jag tog däremed risken att adda min personliga uppfattning i frågan via mitt "jorden anropar xx, typ av svar"

Comment

Drömmer om att bli en kriminell mastermind kanske? Den som är smartare än alla andra medelmåttiga "svensson" oavsett vilken genre de tillhör. Som lyckas överlista alla och klarar att leva det extremt framgångsrika livet på bägge sidor av myntet samtidigt, utan att någonsin behöva fronta någon av baksidorna?!

Njaaaee, tror du verkligen själv på det scenariot som en realitet? Om inte, så är det bra för dig och fortsätt isf. fantisera som de flesta andra i din ålder (och inte enbart din ålder faktiskt), men bara så länge du själv inser skillnaden på dröm och verklighet. Men var vaksam så inte dina fantasier tar över dig och övergår i (inbillad) verklighet, medvetet eller omedvetet.

Fixa skolan och bli mastermind där, det är mitt bästa tips. Där ökar du genast dina egna valmöjligheter dramatiskt och du kan då inom överskådlig framtid få gå in genom entrén till Swedbank på kontorstid och av helt andra anledningar än du gör i dina nuvarande fantasier.

//RT.

[EDIT] Sorry, för det förmodligen tråkigaste, torraste och "tantigaste" svaret i hela tråden, men du hade fått "ungdomlig" och betydligt mer sympatiserande respons redan så jag tog däremed risken att adda min personliga uppfattning i frågan via mitt "jorden anropar xx, typ av svar"

tror inte det här är fantasier. jag är absolut ingen mastermind. eller det vet jag ju inte när jag inte ens är krimm nu. kriminalitet har något jag tror att jag har sökt. jag lockas till det fast att jag vill vara fri. asstslå inte något mc gäng. haha jag skulle aldrig vilja jobba på swedbank. fyran vad tråkig haha men det är inte min typ av job. men dethär är det. tror jag. många vuxna skulle nog svara så därför tror jag inte att det är bra att snacka om dethär irl för då kommer jag BARA få sådana svar. men jag uppskattar alla svar. bara dom är olika och inte lika. men tror att skolmastermind har jag ingen chans att bli

Comment

oavsett om krimmlivet är glamoröst eller inte så är det en sak jag vet. att svenssonlivet är hemst. jag har sett det. om jag får ett knegarjobb får jag sköna polare. men får slita hårt med kroppen. ett högt uppsatt jobb får jag tråkiga polare. jobbet jätte mycket och får ingen tid att njuta av pengarna, en med kriminell jobbar jag lite med något men får pengar på annat sätt.

Comment

haha jag skulle aldrig vilja jobba på swedbank. fyran vad tråkig haha men det är inte min typ av job. men dethär är det.

Du behöver sannerligen inte vara anställd på Swedbank för att begagna dig av deras tjänster på ett sätt som gör att du öppet kan gå in genom huvudentrén under kontorstid

Comment

Working...
                              X