Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nåt fel med mig?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nåt fel med mig?

Jag har massa tankar på att döda folk som jag känner och inte känner jätte ofta samma sak när jag sover och jag är typ beroende att se blod och jag njuter lite gran av att höra att typ nån har dött,jag är intresserad av serie mördare och sånt. Mina tankar kan vara ganska hemska/perversa kan man säga för de ä jätte mycket blod och inälvor o sånt det händer att jag börjar tänka på att döda några klasskompisar då och då för dom ä inge snäll mot så många o jag blir mobbad så de ä måste min mobbare som jag tänker på då och jag har inte berättat det för nån för jag är bara rädd att dom kommer skicka mig nånstans eller att dom ska lämna mig.Jag vet inte vad ja ska gö för ja vågar inte prata me nån för jag vet inte vad dom ska tro för jag är bara 12 år. Ska jag ens berätta om mina tankar för skolkuratorn eller mina föräldrar?

Blir du lätt arg över saker som påverkar dig? Det här är inte en av mina områden men man måste ju lära sig lite problemlösningsförmåga under vardagens olika tillfällen.

Så länge man vet skillnaden mellan rätt och fel vet man vad som är ok att göra och inte ok att göra.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Jag blir lätt arg på saker som på värkar mig och då när jag blir arg så tappar jag kontrollen jag vet inte vad jag gör för de är typ som om de är nån annan som tar kontroll över mig.

Comment

Arghet är inte lätt att jobba på. Man behöver hjälp från kunniga personer. Om du börjar med din ilska kanske resten lugnar ner sig tillräckligt mycket. Det finns människor som blir lätt arga.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Men mina tankar då varför har jag dom är de pågrund av att jag blir arg eller nåt sånt?

Comment

Men mina tankar då är det för att jag blir lätt arg eller nåt sånt,för dom bli värre och värre hela tiden.

Comment

Antagligen kommer det här stanna som fantasier och tankar och aldrig gå över till verkliga händelser, en positiv sak som lugnar mig är att du skriver om det och ser det som problematiskt. Men för att minska risken att något fruktansvärt kommer ske i framtiden tycker jag absolut att du ska prata med någon, även om det känns jobbig. Du bär INGEN skuld för brott du utför i FANTASIN så du har inget att oroa dig för. Givetvis kan människor se dina fantasier som stötande och skärmande och det är därför bäst att du ta upp det med en kurator eller psykolog som har den kunskap som krävs för att bemöta dig så bra som möjligt.

Comment

Nu är det ju så att du är mobbad! Och då är det väldigt begripligt att du blir argare och argare! Det skulle vem som helst bli. Tala om för skolsköterska, skolkurator eller skolpsykolog, eller vad ni nu har på er skola, att du blir mobbad och att du inte står ut mer, utan att du vill ha hjälp med att få mobbingen att sluta! Eller till någon annan vuxen på skolan. Skolan är skyldig att förebygga mobbing. Så kräv hjälp därifrån.

Skulle en inte ta tag i det så gå genast till en annan, eller varför inte till rektorn. Allt detta är bättre än att du går till handling med dina våldsfantasier. Kontakta också ungdomsmottagningen. Den finns också på nätet. Kan du berätta om mobbingen för dina föräldrar, så desto bättre. Det är INTE så att du skall behöva vänja dig vid mobbingen och stå ut med den genom att göra dig mindre arg. Din ilska måste du också få hjälp med att bearbeta, men först måste mobbingen sluta.

Comment

Comment

Hur ska jag berätta för mina föräldrar och hur ska jag berätta för skolkuratorn för de är ganska svårt att berätta de för tänk om dom skulle skicka iväg mig nånstans?!

Comment

Hur du ska berätta? Säg att du blir mobbad och att du inte står ut mer, och att du vill ha hjälp med att få slut på mobbingen.

Comment

Skolan skall ha handlingsplaner för olika saker som kan inträffa. T.ex för mobbing. Så att de är förberedda på vad de ska göra om och när det händer. Och nu har det ju hänt och händer fortfarande. Så de måste få reda på vem eller vilka som mobbar och vad de gjort och gör.

När du har talat om att du blir mobbad så har du lämnat över bollen till de vuxna. Då är det deras ansvar att ta tag i det och hjälpa dig.

Comment

Okej, men om de inte skulle sluta då vad gör jag då?

Comment

Håll de som skall hjälpa dig underrättade om vad som händer. De skall hålla kontakt med dig och jobba med detta tills det är över, och sedan skall de se över sin arbetsplan för förebyggande av mobbing så att det inte händer sådana här saker på skolan igen. Det är skolans ansvar att jobba med detta. Det du kan och bör göra är att komma med information och ta emot stöd av de vuxna.

Comment

Working...
                            X