Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rösterna vill döda mig

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rösterna vill döda mig

Hej, jag har sen cirka ett år tillbaka haft problem med nästan allt. Men nu är jag trött på det här o vill få bort det. Jag hör röster i mitt huvud o rösterna säger till mig att om jag låter bli att äta o gör som dom ber mig så kommer jag få den kroppen jag vill ha. Enda sen jag var liten har jag varit lite "knubbig". Men för några månader sen bestämde jag mig för att jag inte ville va det mer, jag ville inte se mig själv i spegeln mer o höra från folk att jag var tjock o nästan gråta varje gång jag såg mig själv. Sedan kom rösterna. De sa att om jag började på en diet så skulle jag bli smal o vacker. Så jag började räkna kalorier. Från början vägde jag 65 kilo, o jag är rätt kort så det var för mycket. Jag började med att äta ungefär 1800 kalorier per dag. Efter någon vecka kändes det lätt. Jag började äta 1700 ett par veckor senare. Sedan trappade jag ner mer o mer. En månad när jag åt 800 per dag så trappade jag istället ner efter varje vecka, och jag minskade 200 varje vecka. Sedan va mitt mål varje vecka att äta 400, sa rösterna till mig. Rösterna bad mig väga mig varje dag för att se till att jag inte gick upp något alls. Det gjorde jag såklart inte, kan ju inte gå upp i vikt när jag äter 400 kalorier per dag när de normala är 2000. Gick jag över 400 kalorier någon dag så straffade rösterna mig o tvinga mig träna eller spy. Exakt en månad efter jag börjat äta 800 kalorier per dag så hade jag gått ner tio kilo. På en månad. Vilket innebar att jag hade gått ner 2,5 varje vecka. Och jag hade gått ner innan den månaden började oxå. Min målvikt var och är fortfarande 30kg. Jag har en bit kvar, men jag vill inte ha kvar dessa röster i mitt huvud, de har försökt döda mig ett par gånger. När jag har ätit för mycket någon dag så har rösterna sagt åt mig att ta livet av mig, jag har försökt kämpa emot, och lyckats, men jag är rädd att det händer igen o jag är inte lika stark nu. Jag vågar inte prata med min pappa (och min mamma tog livet av sig för lite över ett år sen). Jag har ingen att prata med för jag vågar inte berätta för någon, inte irl iaf men jag vill ha hjälp..

30 kilo är alldeles för lite, så vida du inte är cirka nio år gammal. Och någonstans tror jag att du vet det.

Men det viktigaste är: Vad får dig att tro att smal är samma sak som vacker?

Seriöst, vad får dig att tro det?

Och om vi pratar om 30 kilo pratar vi inte ens om smal, då pratar vi om undernäring. Koncentrationslägerfångar, i princip. Varför är det vackert att vara undernärd?

Jag vet att det jag skriver här kanske inte betyder något för dig. Det man har "fått för sig" i sitt huvud låter sig inte påverkas så lätt. Det enda jag kan säga i så fall är att jag hoppas att du kan få rätt professionell hjälp för att få en normal kroppsuppfattning igen.

Våga tro på dig själv. Våga tro på det som är rätt.

Jag önskar dig all lycka till och hoppas innerligt att du kan inse värdet i dig själv, precis så som du är!

Comment

Är det sant att du vill väga 30 kg?..varför bara 30 kg

Du vill ha hjälp ?? med...

Comment

Jag vet ju att 30 är för lite, men om jag ändrar så blir jag straffad, jag vågar alltså inte ändra de för om rösterna ber mig ta livet av mig kommer jag inte ha styrkan att stå emot längre..

Jag vet egentligen att bara för man är smal så betyder de inte att man är snygg, men rösterna försöker få mig att tro det.. Jag vill ha hjälp att bli av med detta, det har redan förstört mellan mig och en kille som jag verkligen älskade men han vill inte ha mig när mina tankar typ bara handlar om vikt och mat..

Comment

Sök hjälp för anorexi.

Comment

Att höra röster i huvudet är inte normalt och man behöver läkarvård tills det går över. Du måste lära dig att inte lyssna på rösterna och tänka själv istället.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Hej! Du MÅSTE gå till vårdcentralen och prata med en läkare och berätta om din situation och du måste göra det så fort som möjligt. Väl där kommer du att få hjälp. Jag tror inte att du kommer att kunna må bra på egen hand utan du måste helt enkelt söka hjälp. Du behöver inte skämmas över det heller. Är du under 18 kan du kontakta BUP.

Lycka till!

Comment

Vill dock poängtera att det är vanligt vid anorexi.

Comment

Working...
                X