Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hörde mina föräldrar och är äcklad

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hörde mina föräldrar och är äcklad

Jo det råkar vara så att jag kom hem sent en kväll och mina föräldrar hade "gått och lagt sig". Men så efter ett tag hör jag att dom har samlag och sen dess så mår jag jätte illa och känner mig besvärad hela tiden. Det låter jätte mesigt ba " so what?? dom måste ju ha sitt lilla roliga" men det känns bara konstigt att jag var i huset samtidigt. Ni kanske tycker att jag överdriver men jag känner mig väldigt traumatiserad så vad ska jag göra???

(ps jag tänker definitivt inte prata med dom)

Klart du känner dig besvärad. Ingen vill höra ännu mindre tänka på sina päron ha sex.. usch förstår att du känner dig traumatiserad.

Comment

men vad ska jag göra? ska jag bara låta det gå med tiden eller vad?

Comment

asså bara glömma det?

Comment

Jag vet inte.. har hört mina päron många gånger de ända jag gjort var att starta sterion och önskat jag var på en annan plats

Comment

okej, men så du har inge problem med det nu då eller? Asså inga typ hjärnspöken eller något som har förstört för dig?

Comment

nää.. det är ju en naturlig sak men jag har inga hjärnspöken från det.. de kommer vara obekvämt nu några månader men sen kommer det går över..

Comment

okej.. :[

Comment

Var glad för att de gör det... antagligen har de redan eller kommer höra dig...

De är helt enkelt vuxna som älskar varandra.. De är väl härligt...?

Comment

Har vart med om samma sak, blev otroligt irriterad och lite äcklad på mina föräldrar när jag pratade med dem eftersom tankarna och ljuden jag hörde innanför deras dörr bara dykte upp hela tiden. Men försök och tänk på annat och med tiden kommer det gå över!

Comment

Jag är medveten om att tråden startades för lång tid sen men det händer emellanåt att man gräver i gamla trådar och att informationen kan vara bra att ha ändå, typ som jag gjorde nyss.

Nu vet jag inte hur gammal TS är men jag skulle föreslå att prata med någon som har tystnadsplikt och som du litar på. En sådan person kan vara skolsyrran på skolan, en sjuksyster på vårdcentralen eller varför inte gå dit där man kan ge blod. De är utbildade i att hantera frågor om sex och bara att prata av sig kan ha en lugnande effekt. I annat fall brukar de kunna vägleda vidare.

/Vippe

Comment

Jag har samma problem bara at det drabbar mig mer än så. Jag hör mina föräldrar ofta, och blir såklart äcklad. Men problemet är att när dem ska ha samlag så brukar det alltid vara så att dem säger åt mig att gå och lägga mig (dem berättar såklar inte vad dem ska göra), och om jag inte gör det burkar jag få skäll och typ avdragen månadspeng. Jag orkar snart inte med det något mer.

Comment

Skickar dom dig i säng tidigare än vanligt för att ha sex? Det kan jag tycka inte är ok ibland får man vänta tills barnen lagt sig den tid de ska lägga sig. För många barn är det jobbigt att höra och veta att ens föräldrar är individer som gillar ha sex det är normalt. Förstår om detta kan vara jobbigt att ta upp med sina föräldrar men de kanske inte har den blekaste aning om hur du påverkas. De är tyvärr inga tankeläsare. Kanske du kan skriva ett brev om du inte vågar ta upp det rakt av med dom.

Comment

En nackdel att det händer på kvällen. Annars så kunde man gå ut ur huset/lägenheten innan de började. Det hjälper inte med öronpluggar? Man måste ju kunna kommunicera med föräldrarna på något sätt att det inte är ok vid vissa tidpunkter.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Ska be att få tala om att det är inte s himla najs att höra en av ungarna+respektive pippa i duschen heller!

Vafan...?! Jag ska ju också in i duschen så småningom!

Fast det sade jag rakt ut till dem, när de hade "pippat ned" duschdraperiet.

Comment

Working...
                              X