Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bearbetning av sorg.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bearbetning av sorg.

Är nybliven medlem här så det är första gången jag skriver, hoppas att allt hamnar på rätt ställe.

Har senaste tiden levt ett väldigt isolerat liv och har istort endast haft kontakt med min flickvän sedan flera år tillbaka.

Vi har bägge haft olika sorters svårigheter som gjort att rellationen blivit lidande.

Tjejen jag var tillsammans med hade ett stort bekräftelsebehov, medans jag inte var förmögen att ge henne den uppmärksamhet hon

behövde.

Vi älskade varandra väldigt mycket, och hade en kärleksfull rellation utan dispyter från början till slut, bortsett från kommunikationsproblem.

För egen del har jag haft, och har fortfarande svårigheter att hantera stress.

När jag känner mig stressad undviker jag gärna djupare samtal, och sysslar med något jag tycker är avslappnande som att spela dataspel, eller titta på tv.

Detta är något som orsakat det mesta av de svårigheter vi har haft då det misstolkats som ointresse.

Senast jag pratade med henne märkte jag att hon inte mådde bra, även om hon själv inte yttryckte det så märktes det i hennes beteende.

Vi är inte sammanboende utan har egna lägenheter.

Efter att hon sovit över hos mig senast åkte hon hem, och vi talades vid några gånger under natten via mobilen.

Hon ringde ett antal gånger och vi pratade lite, jag var väldigt trött och ville sova vilket jag påpekade.

Efter ett antal uppringningar och påläggningar valde jag att inte svara, då jag tyckte det blev för jobbigt och gick och la mig i sängen för att sova.

på morgonen när jag vaknade hade jag en hel drös missade samtal sammtidigt som jag fått sms om att jag skulle ringa upp då det var viktigt.

Blev orolig om något hade hänt och försökte få tag på henne.

Fick inget svar på mobilen och ingen som öppna hemma hoss henne.

Idag fick jag reda på att hon avlidit.

Vet inte orsaken ännu, men det mesta tyder på att det rör sig om självmord.

Vet inte riktigt hur jag ska hantera situationen.

Är ledsen och vill gråta sammtidigt som jag stretar emot och inte vill släppa fram några känslor.

Något som jag tycker är extra jobbigt är att jag känner mig så skyldig till det som hänt då jag inte svarade när hon var i behov av att prata...

Har ingen konkret frågeställning, men om någon som erfarit liknande svårigheter, eller har någon synpunkt,eller bara vill prata är jag tacksam.

Vad hemskt beklagar verkligen.

Detta är allvarligt och för att undvika att drabbas av känslomässiga problem rekommenderar jag att du talar med någon kurator eller expert, eller någon i din omgivning.

Comment

Hejsan.

Jag har förlorat min pojkvän för 2 månader sen. Vi har en liten flicka tillsammans.

Han led av depression, "försökt" ta sitt liv med mediciner fler gånger, men de har mest varit ett rop på hjälp och han har alltid lyckats hinna få hjälp varje gång innan de gått för långt. Men denna gång hann han inte till hjälpen, de gick för långt.

Så om du vill pratas så gör jag det jätte gärna, tycker själv att de vore bra att få prata med någon i samma sits.

Comment

Working...
      X