Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sorgen efter skilsmässan för 3 år sedan

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sorgen efter skilsmässan för 3 år sedan

Efter 25 år, tre barn(vuxna)så sade hon att kärleken tagit slut. Tok-skällde, tokgrät,

tok-jobbade och till slut tok-kraschade jag in i kaklet.

Det är nu över tre år sedan och jag känner mig så ensam, så ensam. Hamnade i en depression efter skilsmässan och ringde inte mina vänner och till slut så ringde inte de heller. Har fortfarande svårt att ta initiativ till umgänge och är fortfarande deprimerad men jobbar och tar mig fram minut för minut

Det går inte en timme utan att jag saknar min fru. Det gör så ont och det är så ensamt och kallt. Även om jag vill gå vidare i livet så har jag frusit fast i min längtan efter min livskamrat och min ensamhet. Jag jobbar, med rustningen på. När jag kommer hem så fryser bröstet i ångest-is och ensamhet och rustningen faller av.

Träffar barnen-går på bio eller äter middag. Jag är tacksam för att jag har mina barn och att vi umgås. På deras vuxna villkor givetvis. Men det är fruktansvärt sorgligt att jag blir så ledsen när vi skiljs år. Jag borde ju vara glad över att vi har en så bra relation.

För en tid sedan så förstod jag äntligen varför jag inte kunnat resa mig efter skilsmässan. När vi gifte oss och skapade en familj så blev det min familj som jag aldrig haft. Min ensamhet såsom det oälskade barnet bäddades in i mjuk fetvadd och villkorslös kärlek. Den inbäddningen finns ej mer, så därför har jag ett stort hål i hjärtat och jag kan inte fylla det med något. Och det gör så ont, så ont. Ibland har jag funderat på det mest förbjudna men kan ej göra barnen så illa.

Men, jag vet inte hur länge jag skall orka med ensamheten och det iskalla tomma hålet.

Vad skall jag jag göra?

Du ska söka dig efter en ny villkorslös kärlek. Du ska acceptera det som hänt. Du ska ta tillvara på de fina stunderna. Du ska prata med en psykolog. Du ska ta bort allt i ditt hem som påminner dig om din exfru.

Jag vet hur du känner, jag kände själv så när jag blev dumpad av en kille jag var otroligt kär i. Det var den svåraste perioden i mitt liv (och jag har varit med om Mycket). Man måste kämpa emot hjärtat, låta hjärnan ta över. Du kommer att komma över henne (jag vet att det inte känns så, men det är sant). Du är inte beroende av henne! Du är en stark, självständig individ! Gör saker som Du mår bra av. Önska henne all lycka och gå vidare. Ut och dejta. Träffa vänner, ja även om du inte känner för det! Små steg till att bygga dig starkare och till slut kommer du känna livsglädje igen! Jag lovar!

Comment

Hur har det gått för dig?

Comment

Working...
      X