Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fruktansvärt dålig,pinsam och konstig?!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fruktansvärt dålig,pinsam och konstig?!

Så händer det igen, jag känner mig så mislyckad och skäms så mycket! Vi var ute på middag med min killes släkt och jag känner mig som vanligt inte det minsta bekväm. Har fått en ny medicin som ska dämpa ångesten men den funkar inte så ska ringa om en ny. Jag svarar på frågor och ler när någon pratar med mig men mesta dels sitter jag bara där tyst och obekväm. Då säger någon att (typ lite skämtsamt) "du har inte sagt något på hela kvällen" och då går jag därifrån och gråter inne på toaletten. Min kille kommer dit efter en stund eftersom han tycker jag varit borta länge och sedan säger han att vi måste åka hem till hunden som är själv och så lämnar vi middagen först av alla. Jag tycker det är sååå jobbigt att inte passa in och kunna ha ett vanligt samtal med fler en några få personer i mitt liv. Jag försöker bli bättre och utsätta mig och söker hjälp och hitta nya vänner men det går inte...jag känner mig bara så ensam och fruktansvärt dålig, pinsam och konstig.

Du är inte ensam om detta ganska här på forumet som skrivit liknande. Har du pratat med någon professionell om detta? Medicin kan hjälpa men det tar inte bort grundorsaken.

Comment

Jag har gått på psyk i många år. Slutade för några år sen för att jag började jobba och så men känt mig sämre på senaste men verkar inte vara välkommen tillbaka :S De säger bara att de har svårt med tider...Så har pratat med vanliga läkaren.

Comment

Ja tyvärr så är det svårt att få tid kan ta månader, och det krävs att man mår riktigt, riktigt dåligt för man ska vara tilltänkt för hjälp tyvärr Men finns privata alternativ där får man oftast tid direkt, det finns privata som är anslutna till f-kassan och då betalar man samma som inom vården. Är de inte anslutna till f-kassan brukar en terapitimma kosta mellan 500-1200 privat men har man råd så tycker jag privat är bättre det är väl investerade pengar. Du kan även gå via vc och få psykolog att prata med om din vc inte har psykolog knuten till sig byt vc till någon som har

Comment

Working...
        X