Announcement

Collapse
No announcement yet.

Andra studenter med social fobi?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Andra studenter med social fobi?

Hejsan, är som sagt en student som just nu har det väldigt svårt med social fobi. Det kommer och går hur starkt jag känner av den men det gör det väldigt svårt att vara social bland människor jag inte känner väl redan. Tänkte skapa denna tråd för alla här inne med liknande problem så vi kan prata, träffa varandra här, stötta varandra, peppa varandra och dela med oss av erfarenheterna.

Så för att börja lite kort om mig:

Känner att jag missar människor i min omgivning och att människor omkring mig får en uppfattning om att jag skulle vara ointresserad av dem då det för dem måste verka som att jag målar upp en mur mellan mig och dem när det egentligen beror på mitt psykiska mående. Är trött på att må såhär, att sitta tyst när vi äter lunch tillsammans, att inte kunna hålla igång samtal eller starta, att gå miste om vänner jag skulle kunnat få för livet. Har just nu väldiga problem med självkänslan och känner som om andra ogillar mig starkt, blir även som att jag gör alla en tjänst genom att vara undvikande då. Jag vet att det inte är sant, andra är jättesnälla och försöker prata med mig fast mitt mående gör att jag inte lyckas ge tillbaka det som jag vill till min omgivning, att dela med mig av mig själv och kunna leva och släppa fri mig själv utanför min ensamma kroppsbubbla.

Är det några andra som känner igen situationen, har några tips de vill dela med sig av eller som också går på stockholms universitet och vill prata så är det bara att höra av er!

Hej,

Jag är också en student med social fobi. Går också på stockholms universitet.

Comment

Working...
    X