Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har du opererats med ESB (Endoscopisk Sympatisk Blockad) pga rodnad? Maila mig!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Har du opererats med ESB (Endoscopisk Sympatisk Blockad) pga rodnad? Maila mig!

Jag heter Stina och är 27 år. Jag lider av att rodna. Detta förstör min livskvalitet något oerhört och har nästan beslutat mig för att låta mig opereras med ESB i Helsingfors.

Jag har sedan gymnasietiden periodvis behandlats med antidepressiva medel, psykologsamtal, KBT, betablockerare. Viss positiv hjälp fick jag av samtal, men problemet kvarstår. Idag är jag sjukskriven från jobbet pga depression i samband med min sociala fobi pga att jag rodnar. Jag klarar t ex inte av att medverka på möten, äta i lunchmatsalen etc. T o m kassan på ICA är*ofta en mardröm. Jag isolerar mig hemma och om jag umgås gör jag det gärna utomhus. Det får mig att känna mig fri, kan fokusera på saker runt omkring mig, vinden fläktar osv.

Nu till saken:

Har du eller funderar du på att låta dig opereras, maila mig gärna: strhlm@live.se

Jag vill veta mer om just du fick biverkningar, vilka och hur/om operationen hjälpt dig.

Mvh, Stina

Hej Stina! Tog du operationen? Och hörde nån av sig til dig på mail? Vil i så fall gärna höra vad dom skrev, vilka bieffekter dom fick och sånt

Comment

Working...
    X