Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Hur ska man hantera uppförsbacken?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur ska man hantera uppförsbacken?

Hej

Har med hjälp av medicin och KBT kommit underfund med att jag sällan eller aldrig beter mig konstigt och att folk har fullt upp med sig själva.
    Jättebra att jag har kommit till denna insikt, med med den kommer även en annan: att man inser vilket miserabelt skick ens sociala liv är i. Har tagit mig tre år att börja vända skeppet och förstår att det kommer ta år och få det till en dräglig nivå.

Har inte möjlighet till vidare kontakt med min psykolog så jag tänkte höra om någon kanske har ett sätt att tänka för att inte bli allt för nedslagen?

Att folk har fullt upp med sig själva är inte så mycket du kan göra åt tyvärr. På vilket sätt beter du dig konstigt?

Comment

Originally posted by Fågeln Fenix View Post
      Att folk har fullt upp med sig själva är inte så mycket du kan göra åt tyvärr. På vilket sätt beter du dig konstigt?
      Nä det jag misslyckades att formulera är att jag har social fobi, vilket jag tidigare fick behandling för. Nu försöker jag att hantera att det sociala fungerar så dåligt nu när jag fått insikt i mitt mående.

Comment

Jag upplever också att insikter inte alltid behöver vara trevliga att ha att göra med, tur är väl att du nu får en chans att göra något åt saker och ting på ett annat sätt än tidigare.
        Jag vet att det kanske låter lite för hurtigt att uttrycka sig så, jag kämpar själv på med mina egna problem och får varje dag påminna mig om varför jag behöver se det positiva som leder framåt.
        Lycka till!
        Livet suger regelbundet

Comment

Originally posted by sussi83 View Post
          Jag upplever också att insikter inte alltid behöver vara trevliga att ha att göra med, tur är väl att du nu får en chans att göra något åt saker och ting på ett annat sätt än tidigare.
          Jag vet att det kanske låter lite för hurtigt att uttrycka sig så, jag kämpar själv på med mina egna problem och får varje dag påminna mig om varför jag behöver se det positiva som leder framåt.
          Lycka till!
          Tack, ja man får nog försöka intala och motivera sig. Kanske ska skriva en lista på det som finns framöver

Comment

Jag har väl koncentrerat mig på mål som jag vet att jag kunnat uppfylla just nu. Det är ingen ide känner jag att pressa sig för hårt när det är som värst.
            Jag läste i en bok att man kan skriva upp sina mål och sedan varje vecka planera för hur man kommer dit. Typ göra delmål och sånt, men det beror lite på hur dåligt man mår. Ibland pallar man ju bara att distrahera sig med saker som gör att man tänker på annat.
            Livet suger regelbundet

Comment

Originally posted by sussi83 View Post
              Jag har väl koncentrerat mig på mål som jag vet att jag kunnat uppfylla just nu. Det är ingen ide känner jag att pressa sig för hårt när det är som värst.
              Jag läste i en bok att man kan skriva upp sina mål och sedan varje vecka planera för hur man kommer dit. Typ göra delmål och sånt, men det beror lite på hur dåligt man mår. Ibland pallar man ju bara att distrahera sig med saker som gör att man tänker på annat.
              Ingen dum idé, jag får testa.

Comment

Working...
              X