Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Förväntningar

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Förväntningar

Hoppas det här hör hemma i detta forum, fick sån ångest ikväll att jag inte vet vart jag ska ta vägen riktigt. Vet inte hur jag ska hantera situationen heller.
    Har inte varit in här på jätte länge, har haft depression, men lyckats repat mig från det och har nu äntligen börjat ett nytt kapitel i livet typ. Har även haft väldigt jobbigt med social ångest/fobi, men även där har det varit lugnt på sistone, har inga problem i grupper med människor eller att kall prata, så känns som jag gjort framsteg där, är mestadels tack vare mitt jobb då jag måste ha kund kontakt där. Iaf. Denna vecka började jag plugga, så ny miljö, nya grejer, x antal läxor redan, vilket i sig är lite stressande. Samt så har jag träffat några av klasskamraterna varav en addat mig på diverse sociala medier och skrivit till mig ganska mycket, träffade även honom under en föreläsning och fick hans telefonnummer, något jag inte frågat efter men som han gav efter att vi träffats. Allt han skriver ger mig signaler på att han är intresserad i mig vilket ger mig sån jäkla ångest. Har oerhört jobbigt med killar just på grund av att det alltid verkar handla om dejting, han är super trevlig och rolig, så det är inte där det sitter utan bara jag som alltid får sån panik ångest utav just iden att han är intresserad och att det finns förväntningar? Har alltid varit singel, aldrig varit tillsammans med någon och ser mig själv som asexuell, alltså blir aldrig sexuellt attraherad av någon, jag är helt ok med detta själv, har accepterat att jag är själv och ja egentligen vill jag inte vara ensam för alltid men jag har inte mod nog att försöka ta kontakt med någon och dejta. Vill inte dejta och behöva känna någon press eller bli satt i en situation där det är helt andra förväntningar, vill inte att folk rör mig, vill inte behöva förklara för någon att jag inte är intresserad, men vill kunna ändå vara kompis eller vara trevlig med killar utan att behöva känna en bedövande ångest så fort jag pratar med någon. Vet inte vart jag ska ta vägen eller gå med detta och känns så jobbigt just nu, behövde skriva av mig lite åtminstone, kan inte riktigt prata med folk om detta, de flesta bara antar att jag tycker om att vara ensam.

Alla mänskliga relationer är ett risktagande, vi riskerar att bli sårade eller att såra andra.

Det finns en klar risk att han är intresserad av dig på ett annat sätt än bara kompis. Fast om går i samma klass så kanske aningens mindre risk än om inte gjorde det.

Men en relation utvecklar sig och riktningen påverkar ni båda. Så det kan ju bli en bra vän som du kan trivas med.

Så egentligen handlar det om om du är beredd att ta en risk för att kanske få något du vill ha?

Comment

Working...
    X