Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

HJÄLP! Bota social fobi?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HJÄLP! Bota social fobi?

...
    Last edited by McFetto; 2016-08-19, 14:44.

Nu är jag varken läkare eller terapeut, men tror att du som ett första steg skulle kunna använda internetterapi.

Nu vet jag inte vilket landsting du tillhör, men om du söker på "internetterapi" och "social fobi" så får du upp några sidor. Till exempel så erbjuder Stockholms Läns Landsting sådant. Nu vet jag inte upplägget, men gissar det baserar sig på KBT och att du gör olika övningar. Du såg ju att steget att gå till polisen och skaffa nytt ID-kort var för stort. Men du kan träna på mindre utmaningar och utöka med tiden så att till slut det med ID-kort är en utmaning du klarar.

Tills jag läste det om att du vill söka hjälp och inte belasta ditt ex så var jag orolig att det fanns ett inslag av sjukdomsvinst i detta. Att du på ett sätt håller henne kvar och på andra sätt får fördelar av att kunna hänvisa till den sociala fobin (som är verklig). Men nu förstår jag att det inte är så, utan att du hamnat utanför livet och nu vill tillbaka till livet.

Önskar dig all lycka på den väg du väljer. Hoppas andra kan komma med fler förslag hur du ska start din resa.

Comment

.
      Last edited by kaffepaus; 2016-08-21, 16:03.

Comment

Working...
      X