Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Skapa ett online vänskapsnätverk för social isolerade människor!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skapa ett online vänskapsnätverk för social isolerade människor!

Jag har en ide om att vi med SF som lever socialt isolerade ska kunna få en chans att bygga upp en social bas att stå på. Och detta genom internet så klart, med personer i liknande situation (då skam oftast är ett problem för personer med SF). Om det är någon som är intresserad av den här sortens nätverk. Så hade jag tänkt att det i första hand ska ske på skype, för att senare även ske på FB?. För alla intresserade skicka private mejl till mig eller eran skype adress. Jag tror det e viktigt att vi finner en social gemenskap och att vi inte behöver känna oss ensamma.

Och i rubriken ska det stå "socialt" inte "social" ^^

Comment

För egen del skulle jag vilja hålla detta nätverket textbaserat då jag är dålig på att uttrycka mig i talat språk. Kan inget om skype. Men är det inte bara videosamtal som gäller där? Annars är jag på iaf.

Comment

Jeff. Absolut endast text chatt Skicka till mig om du är intresserad

Comment

misoneist har skickat pm till dej

Comment

För egen del skulle jag vilja hålla detta nätverket textbaserat då jag är dålig på att uttrycka mig i talat språk. Kan inget om skype. Men är det inte bara videosamtal som gäller där? Annars är jag på iaf.

Går att skriva på Skype med, man kan avaktivera alla videosamtal.

TS

Jag är ev intresserad, men vet att bl.a. Aspieapan tagit liknande initiativ tidigare och att det nog mest rann ut i sanden. Synd att man inte kan skapa ett privat chattrum på Skype - vad jag vet om? - nu blir det väl mest att man för bjuda in höger och vänster?

Comment

TigerKlo

Går att skriva på Skype med, man kan avaktivera alla videosamtal.

Bra, har aldrig använt Skype innan. Är väl ung-gammal kanske.

Jag är ev intresserad, men vet att bl.a. Aspieapan tagit liknande initiativ tidigare och att det nog mest rann ut i sanden. Synd att man inte kan skapa ett privat chattrum på Skype - vad jag vet om? - nu blir det väl mest att man för bjuda in höger och vänster?

Vi försöker igen.

Hoppas det fungerar denna gången, själv har jag eftersökt denna formen av nätverk i många år, finns säkert fler där ute som behöver någon som förstår ens tankar och erfarenheter osv.

Comment

Själv hittade jag just en rätt så nystartad sida som heter bryt-ensamheten.se

Verkar vara en ganska vettig sida där man söker nya vänner dom kommer även hitta på aktiviteter, eller om man startar egna. Kanske som den gamla sidan nyavänner. Blev i alla fall medlem och ska se om det är något bra.

Comment

Låter som en väldigt bra ide. Ska okså bli medlem där och checka läget!

Comment

Hej!

Är helt ny på forumet. Tagit mig mod att äntligen registrera mig på hemsidan, istället för att bara smygläsa andras problem. Förbannad "gör-det-sen"-mentalitet.

Nåväl, ville mest se hur det har gått med det här internetnätverket? Har det blivit något av det?

Låter som en bra idé!

Comment

Jag vill inte verka negativ men jag och solitary försökte med något liknande i höstas. väldigt dålig uppslutning. Folk sa att de ville vara med de loggade aldrig in. Då la vi ner det hela. när folk inte är mer intresserade så vill man ju inte anstränga sig i onödan.

Comment

Vill också

Comment

Hur går det för er? Har ni kommit igång eller?

Comment

Nej det har vi inte verkar som att SF folk har lite skype fobi.

Comment

Nja så negativa ska vi inte vara. Vi får ha tålamod. Tycker det går, men det är ingen jättefart.

Comment

Working...
                              X