Announcement

Collapse
No announcement yet.

Självmord

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Självmord

Mår dåligt och är trött på livet

Har inga vänner, är ensam. Ingen skulle märka om jag försvann och skulle de det skulle de bli lättade. I 10 år har jag varit utan vänner och innan dess bara falska vänner. Jag är trött och redo att ge upp. Har Aspergers syndrom enligt psykolog, add och kronisk depression. Känner mig arg varje gång jag ser mig i spegeln och tänker på allt jag missat. Det finns ingen anledning att kliva ur sängen. Ingen ser mig då jag passerar folk på gatan, är osynlig. Jag har mått dåligt sedan jag var6 år gammal och fick som tonåring psykologhjälp, de senaste 10 åren anses det att jag är för sjuk för hjälp. Hur fan kan man vara för sjuk för att få hjälp, det slår nog alla rekord. Har försökt tidigare... vet inte varför jag skriver här, kanske vill en del av mig att någon ska se och hjälpa mig. När det jäller psykvård är Sverige totalt värdelöst. Har två val, dö nu eller vänta i 10 år till efter hjälp som aldrig kommer. Godnatt!

Comment

Vet hur jobbigt det kan vara att vara utan vänner, var en period i livet då jag var tvungen byta umgängeskrets och de tog tid hitta nya bra vänner. Men vet att de går bla gick jag med i en fb grupp som gick ut på man träffades i stan på olika event som gå på bio, afterwork, grillkvällar mm och träffat folk där som jag numer även umgås med utan för gruppen. Ja tyvärr får man inte må alldles för dåligt för då anser de inte man kan ta till sig terapin aldrig förstått hur de tänker där. Nyss lyckats tjata mig till 5 ggr hos en psykolog som ochså kom dragandes att jag mådde nog för dåligt för va behov av terapi, men suck..... men stod på mig.

Har du möjlighet söka privat vård, finns de som är kopplade till försäkringskassan och då betalar man samma precis som hos vanliga vården. Ja tyvärr är inte psykvården den bästa tro mig sett och ser baksidan av vår "fantastiska vård" varje dag el rättare sagt avsaknad av vård. Så himla tragiskt att så många mår dåligt men inte får hjälp jag har tack och lov vänner och folk som stöttar mig men inte alla som har det

Comment

Working...
      X