Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min man vägrar ha sex!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Min man vägrar ha sex!

Hej!

Är en tjej på 37 år, gift sedan 13 år tillbaka med 2 barn. Min minsta har precis fyllt 1 år och jag och mannen kom igång med sex bara 3 månader efter att hon var född. Allt var jättebra, det var som när vi var nykära. Nästan! Det hänger ju lite här och där och det hade jag inget emot...förutom brösten. Tyckte själv att det var snyggare i en spetsbh och mannen klagade inte.

Allt det här är en seger om man jämför med första barnet, då jag fick förlossningsskador och inte kunde sitta på 10 månader. Sex fanns inte på kartan då.
    Till saken hör att vi haft problem att få barn då jag har endometrios och hypotyreos så vi har gjort en rad olika behandlingar, bland annat flera IVF:er(5 st) som resulterade med 2 barn.
    Vi tänkte för 6 månader sedan att vi skulle försöka köra med ägglossningsstickor, för tänk om vi kanske kunde gå en liten på naturlig väg

Nu till det jobbiga! För ungefär 2 veckor sedan sa jag ifrån om stickor. Det blev för jobbigt. Det hände absolut inget alls under detta halvår och det kändes nästan lika smärtsamt som innan alla behandlingar.
    Jag förklarade(i ett mejl, på begäran av min man) att jag inte fixade stickorna. Det förstör även lustkänslan.
    Då, som en blixt från en klar himmel får jag det värsta tänkbara svaret någonsin.
    Han var så trött på vårt sexliv så han funderade på erbjudandet om att leva som vänner, utan sex??? 😳
    Jag blev fly förbannad! Vilket jävla erbjudande och var kom det här ifrån?
    Efter ett långt samtal förklarade han att han tyckt att det varit jättebra...tills nu. För han har tigit i ETT ÅR om att han blir avtänd när jag har bh på mig. Enligt honom har jag sagt att det tar cirka ett år att återhämta sig efter en graviditet och det har han verkligen tagit fasta på.

Det har jag sagt, dock menade jag magen och underlivet. Vid första graviditeten var brösten desamma, men nu är det platta och insjunkna. Inte nödvändigtvis små men det är sjukt obehagligt när de fladdrar omkring vid sex och DE är avtändande för mig.
    Jag blev så otroligt ledsen, att min man och min bästa vän sedan 15 år tillbaka, kan vara så otroligt okänslig och egoistisk. Han menar att han gett mig den tid jag behöver och vägrar nu ha sex om jag ska ha bh på. Han vill inte ens kramas, bara ge en vänlig snabbpuss.
    Jag är så ledsen så jag inte vet vart jag ska vända mig. Min självkänsla är ganska låg just nu. Känner mig otrygg när han pressar mig. Jag trodde han förstod.

Tacksam för svar!

RoughTimes:Jag är väl medveten om mina "issues" och jag lägger inte det på min man. Poängen är att det varit toppen och han har inte klagat på ett helt år, tvärtom. Nu, efter ett helt år "klagar" han. Kanske borde sagt något lite tidigare enligt min mening.
    Men tack för dina råd!

Comment

Lät inge roligt men detta låter enligt mig som att ni är sletna med varandra!Menar ibland lägger man focus på fel"kort".Han vill bara snabbpussas han vill inte bara enligt mig!
      Han kanske inte förmedlar på rätt sätt hm..
      Han vill ha MERA och se mera han älskar ju dig.Det låter inte bättre😏Sedan ni behöver bli bättre att prata med varandra inte "luras"att ni bägge är helt nöjda.Är du el han besvikna över ngt tala då om detta med raka puckar.
      Se på varandra och våga berätta om vad ni är på väg och har för mål med resa..
      Så idag åk ut på en picknick gör ngra goa mackor och ta med mkt röda goa godisar..jordgubbar prata ut och alla sinnen får berätta sin mening.Ha mysig sex.Vem vet livet är ochså för kort det ska utforskas med goa spontana möten.Kanske är det en väg och putt det ni behöver!?😏

Comment

Ligger nog en hel del kommunikationsproblem bakom detta. Jag betvivlar inte att ni båda velat ha barn lika mycket och lika många. Betvivlar inte heller att detta varit svårt för dig då ni haft svårt att bli gravida.

Den kampen med IVF:er, ägglossningsstickor osv tagit på honom hårdare än vad du eller han riktigt förstått. Att han inte riktigt orkar längre, inte orkar med att den kampen är en så stor del av den relation ni har.

Sedan är det inte ovanligt att "gemensamma beslut" kanske inte är så gemensamma som vi uppfattat dem. Kan han ha upplevt sig som ett påhäng, att saker gått för fort och kanske inte riktigt så som han hade velat om haft mod att säga vad han vill?

Så kanske det är dags att sätta er ned och prata. Inte då bara om sexlivet utan också det om kampen för att få ett tredje barn (om jag inte missuppfattat det du skriver). Om vardagen. Om hur du mår i din vardag och skola/jobb/hem. Om hur han mår i sin vardag och skola/jobb/hem. Om vad ni vill, tillsammans och individuellt.

Men jag är ingen expert. Jag tror bara att detta egentligen inte kommit som en blixt från klar himmel. Om du tänker efter.

Comment

Har jag förstått detta rätt? Du vill inte ha sex med din man utan bh men kräver att han ska ha sex med bh'n på och du är otroligt ledsen och vet inte vart du ska vända dig samt tycker att han är okänslig och egoistisk för att han vill ha dig precis så som du är?

För mig låter detta helt otroligt att du känner dig sviken för att din man vill ha dig helt naturlig utan massa kläder på. Du borde vara glad istället. Jag tycker att det är du som är egoistisk som kräver att din man ska ha sex med dig på det sätt som Du vill och att du blir ledsen för att han vill ha dig som du är, är en gåta för mig. Om nu detta är okänsligt o egoistiskt så är det ni båda som är isåfall men tyvärr så tycker jag att du reagerar lite märkligt över att han vill ha dig precis så som du är, detta är ju en dröm för dom flesta så det är svårt för mig att förstå hur du kan bli ledsen över detta men som sagt, jag kanske missförstod din text..
          Lycka till, detta borde ni lyckas lösa efter 15 år 😊

Comment

Sen har han väl varit otroligt förstående som har haft sex med dig i BH i ett helt år utan att säga något. Han har ju inte tigit. Han har ju väntat detta år som Du har sagt att det tar och nu när han har gett dig det året så har han sagt som det är. I mitt tycke så har han varit otroligt tålamodig som inte velat göra dig ledsen o har väntat ett år o först nu tagit upp detta...

Comment

Jag tror inte att det handlar inte om BHn i sig. Vi kan alla ha önskemål vad gäller vår partners hygien, hårtrimning, initiativ, "dirty talk" eller annat. Vissa saker tar vi upp till diskussion, andra saker väljer vi att inte ta upp. Att du vill ha BH på för att känna dig tryggare och bekvämare när ni har sex borde inte vara ett problem i sig.

Jag tror det handlar om något annat. Frågan är vad.

Comment

Working...
              X