Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tjatiga föräldrar förstör min självkänsla

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tjatiga föräldrar förstör min självkänsla

Hej

Jag har tjatiga föräldrar som ska nästan tjata om allt jag gör som till exempel när jag ska köpa en sak på nätet och säger att jag ska vänta lite med det och se om det blir billigare eller att jag ska göra andra saker. Detta tjatande har gjort att jag har fått någon mental spärr att jag måste nästan alltid fråga om något och ibland så känns det som att de blir irreterade...

Jag började märka detta som mest när jag fick suget att börja dejta för några månader sedan när jag skulle börja göra en dejting profil. Då var det något i mig som sa nej nej nej och har försökt några gånner efter men det blir samma sak varje gång. Jag är i tjugoårsålder och aldrig haft en tjej och detta är sjukt jobbigt och vet inte riktigt vad jag ska göra för denna ensamhet jag har nu börjar kännas endel...

Så fel föräldrar ditt kött och blod ska aldrig ''bara''tjata el hota med ngt till sitt barn fast du är en ung vuxen idag!Om de ska berätta gör det med ett MÅL.Det låter tyvärr som den bästa utvägen är att flytta för dig.Då både ser de och du mognar ännu mera med tiden(du får det bättre på kuppen)Ta hand om dig!Mvh/Strange

Comment

Jo, att de vet vad du ska köpa på nätet låter som att de tagit rollen att vara dina kompisar. Så du "delar" med dem tankar, funderingar och känslor. Inget fel i vissa fall, men det är inte den rollen de ska ha för dig nu när du är i tjugoårsålder.

Om inte möjligheten att flytta just nu, så förutom att du vill börja dejta så kanske se om du kan jobba med det där med vänner? Så att du har andra att bolla tankar och funderingar med än dina föräldrar? Vissa av oss är sådana att vi alltid vill prata med någon när vi tar små som stora beslut även om i slutänden väljer själva vad vi vill göra. Och då lätt hänt att det blir de som är närmast till hands.

Är ingen expert och ber om ursäkt om jag missförstått situationen.

Comment

Working...
      X