Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fråga någon om en kram

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga någon om en kram

Har en liten fråga till er som kanske vet bättre än mig. Hur kan man fråga en tjejkompis/bekant ifall man kan få en kram utan att låta som en "creep". Det är inget sexuellt eller något sådant jag vill bara känna lite närhet med någon när man är nere och allt känns tungt.

Om du själv är kille så tror jag du måste vara rätt nära vän för att fråga en tjejkompis om något sådant. Nu är jag inte tjej själv men min gissning är att många tjejer drabbats av att någon de låtit någon komma dem närmare som de uppfattat som killkompis, där han just försäkrat att inget sexuellt och bara handlar om vänskap. Men det visat sig att det inte var så, att de bittert fått ångra att de visat vänskaplig ömhet.

Och frågan är om du (om antar du är man) vill ha en kram av en killkompis? Att inte någonstans handlar om spelet mellan tjej/kille? Din längtan efter "mer"? Fast du intalar dig själv att det inte är så?

Men jag vet ju som sagt inte och kanske är du tjej vilket i alla fall förändrar saken något.

I en bättre värld så skulle du kunna be om något sådant och få det. Och hon skulle inte behöva vara rädd. I en bättre värld.

Comment

Ja är en kille. Ja det är det jag är lite inne på också att så är fallet med att fråga en tjejkompis om det.

Bra fråga inte riktigt tänkt på det innan. Kan nog vara så att jag intalar mig att jag inte vill ha något mera, för jag vill inte det just nu men när jag mår bättre så kanske dom känslorna kommer ändras.

Får helt enkelt ta och bli bättre först och sedan skaffa mig en flickvän som man kan krama. Ja i en bättre värld så skulle man inte ha såna här problem men världen är inte perfekt och kommer aldrig att bli så man får ta och anpassa sig till den så bra man kan.

Tack för svaret knet99 uppskattar det.

Comment

Working...
      X