Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dejta vad du känner!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Strangeway
    started a topic Dejta vad du känner!

Dejta vad du känner!

Sommar och solsken ögon som ser och kroppar som lockar!
    Vad är bara en flört vad är en sann pojkvän el flickvän?
    Tjejer som lockar Med mer el mera naken hud.Killar som sträcker på sig och äger dyraste mobilen.
    Tjejer som lockas mest av ''spelet''.Killar som mest lockas av få så många nummer en sommar.
    Vem är du ..Vem är jag...
    Vem lurar vem!?Luras av ovisshet el av hel och skär lögn.
    Unga människor 18-25 är oftast mera säker i ex utemiljöer?Que?Inte helt sant.De spelar oftast en roll om att de är säker från tårna upp till knoppen.
    Så var redo på att H*N bara säger ''de rätta'' sakerna(Med tiden kommer H*N fram)Ja-det är det slutmålet vi ska orka sträva MOT.
    Så vill H*N bara gå DE ''lätta''turerna(fest och mest bara ta ta) så lyssnar h*n knappt på vad DU har att erbjuda!
    Önskar du bilda familj kanske det är läge att dra sig ur el köra på.Det är ditt val ditt liv!
    Vad väljer du den korta vägen el mera långa mot trygga?Bättre att VÄNTA att hoppa i säng med varandra el prata om flytt efter bara ngra veckor el tom månader.
    ÄR ni mest bara tysta vid en dejt.Så kommer det nog tyvärr forts vara så.
    Det ska kännas triggande -spännade och tryggt.FÖRST DÅ är vi oftast redo att kasta loss öppna UPP oss.
    Men ALLA är vi olika hur och vad vi tänker och hur vi ser på LIVET.
    Orka bryta dig loss.Orka kämpa ORKA!Menar följ alltid ditt hjärta.En att bara följa med_ngn_ kan tillslut bli som att gå in i dimman.

Ngra ord från mig!

Last edited by Strangeway; 2016-07-29, 12:14.

• Strangeway
    replied
    Visst kan du har rätt i att de yngre är mera ute i verkligheten är redo för SPELET(de är ju vana med spelet)Men bara för att de kan förmedla och få snabbare ''svar''på sina frågor.Så behöver det inte handla om en inre morgnad.
    Nej!Pålagt lite av maniupulerande drag kretsar bland de yngre (18-25 åringar )Inte alltid men ofta i våran TID.Vi behöver inte dessa SVAR.Vi känner i ''luften''som en ridå lägger sig det onda-Oärliga.De yngre Leker sig stora för det är ju vana.
    Med spelet och i vissa stunder ser det flörten-människan som en ''tävling''.Om att erövra bejaka uppmuntra h*n till att bli infångad.Sms terrad förmedla till nästa och nästa*PLING*sms hjärtat/hjärnan har fått ''mat''!
    Förr fanns det RIKTIGA fraser ''Ser hon mig vågar jag'' ska vi träffas el byta telefonnr typ så..
    Nej enligt mig finns det mera fallgropar med det moderna (ytliga)Man kan hämnas snabbare.De flesta tror på sms(rösten hör man ju ej-ens hur hon-han rör sig el snurrar med håret)De står och stampar som De vet ALLT.
    Därav att de älskar dessa moderna ting.Tryggheten finns i deras 'hand''.Men hur var det nu?Tryggheten ska ju komma innefrån och från sitt egna kött och blod.=föräldrarna!
    MÅNGA som ännu bor hemma blir bara utkastade här får du en 1-300 :- och smsa när du är på väg HEM.Då är det ''lätt'' att vara ens kött och blod enligt mig smakar detta vidbränd soppa =(
    Dejta var det ja men ja vad söker de efter sedan då?Vilken har stöttat dem under tonåren el senare?Är de ens värda att kallas detta?Äpplen och Päron då?Ok(x-tra allt blir mobilen som en xtra fader/moder)
    Mkt om mobiler..men enligt mig hänger detta lite med SE bara runt om oss.De leker och förmedlar som aldrig förr...Men är de redo för en livslång lek?!Nä Snipan stoppar man inte in grejen''bara såå där..''Game over''.
    Try Again!!
    RT du fick med mkt där behöver nog inte besvara detta.Men med både ''djup''och med omtanke.Jo jag vet mkt om kvinnor-men def inte allt om dem(tack för att du skriver)
    Ja idag känner jag mig Strange dricker H2O kl 22:30 när andra dricker farliga drycker hmm..haha!
    Om endå livet kunde vart LÄTT.Men om det vore för LÄTT.Så vore det ju ingen spänning el ens i luften vid en dejt Que?Jo el nä nu ska jag inte trötta ut er MERA.
    /Strangeway

Leave a comment:

• RoughTimes
    replied
    Vet du vad jag tror Strange, jag tror att unga människor rent generellt är mycket mer tåliga mot "spel" och "inövade" (=prefabricerade) beteenden än vad vi tror

Många gånger så tror jag att vi som inte är lika unga längre tror att alla unga är så oskyldiga och sköra för att de aldrig har prövats och testats av livet osv. Men de som är unga idag är mycket mer medvetna och initierade än vad den som är något äldre någonsin hade chansen att bli, helt enkelt för att det inte fanns någonstans att initiera sig... inte annat än med hjälp av egen livserfarenhet, sk. trial and error. Nu kan man läsa sig till och dela andras erfarenheter på ett fullkomligt annorlunda sätt. Det går typ femton minuter...sedan vet alla (som är uppkopplade på det "allmänna medvetandet") vad som hänt och därefter så kan alla dessa ta del av samma tusen och åter tusen åsikter, värderingar, reflektioner etc.

Sådant som tog "oss" (som passerat ungdomsåren) en väsentlig tid av eftertanke, reflektion och eget överväganden att komma fram till.

Tiden har passerat för oss alla som haft förmånen (faktiskt!! ) att få uppnå stigande ålder. För vissa av oss så är önskningarna och förväntningarna fortfarande de samma som för femton år sedan.... för att "vår" tid har stått stilla. Men ingens tid står stilla och för de av oss som halkat efter gäller det att komma i fas med den tid som gäller i detta nu för de som vi kan tänkas hitta en connection med.

Vad vill jag säga... jo, att hitta en pålitlig, tillitsfull, så lite "skadad" kvinna i din egen ålder som möjligt och var delaktig och aktiv i att skapa framtiden med henne och den familj/barn som hon redan har. Bli viktig, bli betydelsefull, bli ansvarstagande och bli ffa. delaktig i det som hon kan bjuda in dig i. Att slösa dessa återstående åren på att desperat och oftast fruktlöst söka en tjugo-trettio år yngre kvinna att få biologiska barn med är ju förvisso en väg...... men en annan väg är att inse att blod absolut är tjockt, men tjockast av allt är medvetenhet, uthållighet, hängivenhet, kärlek, omsorg, omtanke och NÄRVARO i nuet. I någon redan existerandes liv, i deras faktiska verklighet, i deras känslor och i deras "sati ". Att bli ett med med något/någon, inte med automatik något/någon egetskapad/egenproducerad utan med en annan människa oavsett ursprung. DET är det som spelar roll. Inte genetiken, utan vardagslivet och den medvetna och självvalda närvaron.

[EDIT] Det som slog mig nu är att "blodsband" bara är tjockare när det gäller aspekten att tvingas uthärda och utstå alla de oändliga problem som ett liv för med sig. DÄR kräver blodet ut sitt pris. En ömsesidigt självvald relation, utan blodskrav, är på det sättet enklare. För där väljer du om du tycker det är värt att fortsätta att hänge dig till någon annan. För där hängivelse kostar frivilligt utgiven svett, så kräver blodet... men frivillig hängivelse, genererar oavsett kostnad. Det är något som är värt att ta med i beräkningen.
    Last edited by RoughTimes; 2016-07-29, 18:30.

Leave a comment:

Working...
X