Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur hittar man sig själv igen?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur hittar man sig själv igen?

Efter att ha kommit ur ett förhållande med otrohet,droger och psykisk misshandel har jag tappat bort mig själv.känner mig värdelös och tror att alla hatar mig speciellt våra gemensamma vänner då han får det att framstå att det är mitt fel att han varit otrogen och aggressiv.Känns som jag sjunker mer och mer istället för att det vänder till det bättre.

Hej!

Först, fantastiskt att du tagit dig ur förhållandet! Det är ett jättebra första steg. Känner du till begreppet medberoende? Det leder bl a till att man tappar bort sig själv. Sanna Lundell och Ann (minns inte efternamnet) har gjort en bra tv-serie om det och även gett ut en bok, båda med namnet "Djävulsdansen". Jag rekommenderar dig att ta kontakt med Al-Anon eller någon annat sammanhang för anhöriga. Jag vet många som fått väldigt bra hjälp genom dessa. Inom psykiatrin finns på en del ställen hjälp även för (f d) anhöriga till missbrukare/beroendeenheten. Det finns hjälp att få, du kan hitta tillbaka till dig själv, det är inte omöjligt. Du har ju styrkan att lämna, då klarar du det andra också.

Ta hand om dig!

Comment

• Josefine8405
      Josefine8405 commented
      Editing a comment
      Tack så mycket för tips!!

Glömde: finns grupp(er) på facebook där du kan få fint stöd och goda råd. Sök på medberoende.

Comment

När man blivit nedtryckt och illa behandlad av sin partner så försvinner inte det dåliga måendet fast man lämnat relstionen. Oftast behöver man prata av sig med någon proffesionell om det som varit och bygga upp sig själv igen. Så sök hjälp De vänner som väljer tro på ditt ex ta bort dom ur ditt liv. Ha folk runt dig som tror på dig.

Comment

• Josefine8405
        Josefine8405 commented
        Editing a comment
        Tack för svar!!
    Working...
    X