Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ett steg för mig el för h*n..?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ett steg för mig el för h*n..?

Normer/el lite om hur för vi oss hur tänker vi(är vi lata el är vi uppriktiga med våra alla möten el flörtar)Hmm?!
    person vem sätter en stämpel på denna i pannan?Vem väljer(IDAG)att gör sitt egna VAL?Vem sätter 28 tattoo på kroppen och lika många intimsmycken.
    Vem är normal han/hon i fin kostym?El han/hon som sitter uppe på ett fint kontor 30 våningar upp.El kanske h*n so plockar tomburkar och bär trasiga skor?
    Vem tar ut tanken i förskott?Vem väljer att dömma utan att de vet VEM?Sedan varför El är det inte så (i våran stela värld)Med mest grå betong.
    Så är det är lättare att utforska den ''ovanliga människan'' utan att bli drabbad av ngt FETT buu rop!!
    Är du??
    Hur vågade du??
    Folk snackade ju om H*N(H*N är spännande men endå lite läskig)
    Spännande värld H*N verkar va i...
    Yes ,H*N rockar ...
    Vi ska snart chilla ..
    Nä avis på DIG ..
    Tanken är det finns nog en till oss ALLA.Men i min värld är dessa tråkiga som en tomt rum.Som grå betong utan ngt grönt i fönstret.
    (DET KANSKE MÅSTE FÅ GÅ IN LITE OM MAN SÅ FÅR SÄGA)Tur endå att vi är alla olika.
    Satt på pedistal vill nog ingen bli.
    El satt på pottan.Sitt och sedan sk*iter jag i vart du tar vägen..
    DET ÄR BARA FÖR MIG ATT GÅ ONLINE OCH FLÖRTA PÅ NÄTET SÅ DU VET hehe!
    Rocka kjolen av mig..
    El kasta loss och slänga av alla paltorna..
    Ingen vinner men om nu man vinner att såra el att bara få känna på ''ngn''.
    Det räcker nog för mig.. =)
    Men efter 10-15 möten så står du kvar där ensam igen(bara sopa upp din sanna själ)
    Så ts vad är livet värt för DIG?Riktiga känslor el tom kärlek är nog snart ett minne blott.

Allt eftersom åren går så blir man ju mer och mer som sig själv på gott och ont, i alla fall så blir jag det. Inte för att det gör saken lättare direkt. Ensamhet är en plågsam följeslagare, som gör många människor beredda att kompromissa hårt både med sig själva och sina egna värderingar och ideal.

Rätt eller fel?! Normal eller onormal?!

Finns det ens några säkra svar på dessa frågor.... annat än att ungdom är det tveklösa idealet och ålderdom är det definitivt inte... inte på något enda sätt. Vi är alla mer eller mindre slav under de samhälleliga idealen och dessa haussar inget annat än ungdom och yta. Med ungdom följer oerfarenhet, vilket medför att även den med mer (livs)erfarenhet hellre (be)ter sig omoget och aningslöst..... allt för att inte riskera att indikera/signalera vare sig stigande ålder eller ens livserfarenhet (vilket indirekt indikerar ökande ålder).

Tragiska ideal.... som leder till tragiska beteenden. Beteenden som tveklöst objektifierar människan och gör denn* både utbytbar och förbrukningsbar. Ju fortare och enklare, desto ungdomligare och mindre komplicerande

Comment

Skratta och le igenom livet är det ''den sanna ärliga medecinen''?Fast man kliver ned i fallgropar =/ Ta den leende p-vakten(hur och vad är normalt där)El man sitter själv på ett uteställe utan en mobil(Vad el hur ser folk på en då)Är han så normal denna grabb ?

Comment

För många är det nog så. Huvudsaken att ha *någon* att visa upp på fb, *någon* att gång efter annan ändra relationsstatus för.... och när senaste objektet försvinner, skynda att festa och söka ett nytt objekt att testa, visa upp, ändra relationsstatus för/med igen och igen och igen..

Men jag vet inte, kan man klandra människor?! Alla är sig själv närmast (även om det är på aningslösa och kontraproduktiva sätt) och att ständigt prova någon ny utbytbar person signalerar attraktivitet i mångas ögon. För mig signalerar det mer rotlöshet, flyktighet, desperation och det reser faktiskt även frågan om det finns commitment issues.
        Last edited by RoughTimes; 2016-06-26, 16:43.

Comment

Mobiler /data är mera värt en ett levande väsen !Det är ''lättare''att snabbt få sin feadback.Gå vidare med en rus av välbehag.Hur gjorde man förr?Man ringde till varandra el skrev långa brev.Sedan hade man ögona på varandra mkt så!

Comment

Fast i ärlighetens namn så tror inte jag att sociala medier är mer värt än "ett levande väsen" när allt kommer omkring, dvs. kontakten med levande människor i levande livet kan inte ersättas av sociala medier för så speciellt många... däremot är det såklart lättare att "fejka" det där varje-dags-livet som man så gärna vill ge sken av att ha.... eller som man kanske har, och som man bara inte kan avhålla sig från att rubba in i andra.... så de inte för en sekund ska få för sig att börja tvivla

Comment

Jo så de inte ska börja tvivla(tro)att h*n är en Osocial typ!Fast detta med mobiler ofta ser jag (att folk)Tar upp mobilen(när jag är) närmare en typ 20 meters håll.Gissar att de ''tvivlar''el är en form av nervösa handen typ !Jag tror endå att över 50% skulle välja mobilen-datan framför ett levande väsen(nu pratar vi utan ngn form av mobil-data i 10 år el mera.)Det är våran nya storebror typ!

Comment

Working...
              X