Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska man finna ngn tjej 30-45 efter 40+?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur ska man finna ngn tjej 30-45 efter 40+?

Efter MÅNGA år som singel behöver jag en flickvän/vän!Är omtänksam godhjärtad.Trevlig.Sportig.Djurvän.Lite biltokig.Men endå en ok man(kille)som längtar efter närhetens bekräftelse.Behöver en flickvän kanske var FEL ord.Har ju klarat mig i många herrans år..Finns det ngn tjej helst en kvinna som önskar dela ngt med MIG?Många kramar många promenader och ngra få äventyr mest runt svealand.HUr ska man finna ngn efter 40 en som inte bara går på leende munnar(och festa) och att man EJ äger guld el så.Har inga kompisar men ett GOTT varmt HJÄRTA!Ok lite kantstött men endå jag behöver ochså en kram(tjej)tack på förhand!

Mvh/Strangeway

Om man kan hitta en organisation som kan ordna dejter eller hitta mötesplatser där man letar efter någon att dela sitt liv med är det en väg att gå. Annars får man nog ha en bra kommunikationsförmåga om man vill lära känna någon först och när den personen visar intresse inte vara rädd för att fråga ut den personen. Det finns nog en hel del vägar att gå. Man måste först hitta dessa personer var de kan befinna sig.
    What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Tack för svar!Menar vissa har det så lätt så man nästan tappar hakan.Verkar ju så!Men jag känner ingen inre glöd i ngn el i mig själv!Jag är kräsen när det gäller känslan & är ev lite lam ibland för att ta kontakt.Tjej el flickväns material dyker inte så ofta upp i huvudet.El så ser jag ngn på en dejtsida men så ser jag typ 56 killar till som kollat in henne.Visst jag chansar och är inte ens fräck el otrevlig.Men inget svar.Eller får jag ett svar så fräser dem el så tackar det nej.Min ålder el att jag inte skyltar med ngt materielt el ett fint hus el fart/fläckt hmm vad vet jag =)?

Comment

Det är nog inget personligt. Det kan ju vara så att det är många som raggar på de och de börjar att vara i försvarsställning. Om man vill få en bra kommunikation med dem ska man veta vad deras intresse är och vad de blir nyfikna av. Om man lyckas väcka dessa tillstånd kan de ge en person en chans men frågan kvarstår. Är det de gör rätt eller fel beroende på hur deras humör är? Det finns väl ingen direkt bra ursäkt från våran synvinkel men i så fall får de lära sig att ta en paus om det blir för mycket och komma tillbaka när de kan uppföra sig på ett bra sätt. Eller så ger inte den första intrycket tillräckligt med bra avtryck om det ens är rätt att kalla det så genom internet.
        What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Ja vad de blir nyfikna av det nästan vet man ju(men jag är jag och inte de killarna)Sola bada pina colada killarna menar jag!Man har ju inte så många att välja på(om man skulle vilja kunna skaffa barn med ngn tjej)Om ngt år el två!Så man chansar på ngn under en ''yngre ålder''!Inte despera utan av nyfikenhet.och ärlighet.Men ni vet hur det slutar som Ferdinand ännu i dag sitter han under korkeken och luktar på sina blommor(drömmer om en dag få kontakt med en toppen go tjej!)Som ser till HELA paketet.

Comment

Jag kan inte påstå att jag har en vilja av att träffa andra som har för stor åldersskillnad på en seriös förhållande plan. Jag kan sträcka mig med plus/minus 3 år. Det tycker jag är en bra gräns för mig.

Comment

Är snart i ''mitten'' av livets skede!Hon jag ville ha barn med.Stack till''vad vet jag''.Så här står jag nu.Vilken ''väg ska jag ta/gå??Det är en brist el en saknad att mitt forna JAG är på typ återbruket.Har inte samma ''glöd''el blick.Glad nja mera ''det är ok''.Men för att få ngt måste man ju offra sig-SE framåt lite så!Jag ser yngre ut en för min ålder..(men dessa tjejer SER nog först åldern på honom- den ev dejten)Ma känner sig lite ''maktlös(eller mera varför honom och inte jag)Ok han kan nog hålla ''låda lite längre'' inte se med en viss ''tyngd ''mot skyn lite så..

Jag kan sträcka mig minus 10 år till + 1 el 2 år på den ev dejten.''TÄNK om jag ha en flickvän tänk vad det låter konstigt'' =/ man har ju vart för länge utan en tjej så hur ska man göra OM

Comment

I stora drag får man börja lära känna varandra på nytt från början. Som om man aldrig har träffats innan men dock måste man låta bli att göra misstag som man gjorde förr i tiden, man måste lära sig av sina misstag och bli en bättre person, mer mogen och så. Det finns nog en hel del material att läsa om i internet om vad kvinnor stör sig på hos män och vilka signaler man kan skicka och vad man ska göra för att skicka signaler på att man är kär i en, om de inte kommer av sig själv då förstås.
                Last edited by Avances; 2015-08-20, 15:01.

Comment

Kvinnor älskar snacklådor.Självsäkra lite aroganta med en fot i segelbåten den andra med en cigg i munnen.Rökare anses vara mera''spännande''ungefär som uniformkillar.
                  Kan vara så..det är oftast så..kvar är de killar män som inte har detta.Sedan misstagen kan man ibland vara två OM.Illa fäkta el kramas istället kan ibland ligga en(dem) nära hjärtat.

Comment

• Hubba bubba
                    Hubba bubba commented
                    Editing a comment
                    Rökare är inte tilltalande alls 😡

Bäst före datum: allt över 45 år såå intressant =/ jag säger inte att EN äldre tjej el yngre qvinna kan rädda dagen.Media mobiler stela prylar har förstört våra dialoger med ''hjärta''i första focus!
                  Skämma bort ''henne''..längta till ''henne..umgås med ''henne..komma överens med varandra fika tilsammans se och ha varandra nära

Comment

Originally posted by Strangeway View Post
                    Bäst före datum: allt över 45 år såå intressant =/ jag säger inte att EN äldre tjej el yngre qvinna kan rädda dagen.Media mobiler stela prylar har förstört våra dialoger med ''hjärta''i första focus!
                    Om du verkligen har förmåga och vilja att sätta "hjärtat i första fokus" så kanske du skulle överväga att inte själv låsa fast och försnäva dig och dina chanser att verkligen träffa rätt med hjärtat genom att fokusera och påtala dina egna ålderskrav som ett första (och viktigaste?) kriterium, eller?!

Du själv har inga problem med att önska dig en tio år yngre tjej, men uppåt är det ett ynka år över din egen ålder som lägger ribban.... varför skulle en drygt tio år yngre tjej välja att dejta dig när du själv knappt kan tänka dig att förutsättningslöst dejta och lära känna en jämnårig (och än mindre såklart en tio år äldre) kvinna?
                    Last edited by RoughTimes; 2015-08-26, 18:45.

Comment

Men uh, blir lite smått äcklad av denna tråd. Vi är inga objekt.

Comment

Kan tyvärr inte ''scrolla(läsa allt)ja intressant åsikt ''RT!Men jag kanske söker en tjej att skaffa ett barn med om sig 2-3 år!Där av detta ålderspann.
                        Kanske är ''skadad''men bägge könen gör sig till objekt på dejtingsiter..yta går före en det inre!

Comment

Det började ju rätt ok el helt ok jag fick en vilt främmande tjejs tele !Mat & dryck skulle jag bjuda på..Men ni vet et nog hur det slutade(hon blev sjuk)och nu pratar hon med andra =/
                          ...Now Sad''long lonly road not Love road.Jag är rätt nöjd med mig själv endå jag försöker/kte iallafall.Strangeway!

Comment

Jag har läst här på terapisnack ett tag, men knappt skrivit något. Jag har lagt märket till dig Strangeway, tyckt att ditt anslag varit trevligt.
                            Nu är det emellertid så att jag har hittat någon, så vidare utveckling är inte möjligt, men jag kanske har lite tankar att bidra med.

Jag hängde själv på dejtingsajter tidigare i somras. Jag var väl en av få tjejer som kontaktade endel killar, men utan strålande resultat. Några meddelanden fram och tillbaka. Det finns en facebook-grupp som heter "Dejting och vänskap för oss på landet" som var trevligare för där kunde man snacka lite mer allmänt om annat och där se någon som verkade uttrycka sig på ett intressant sätt. I den fb-gruppen fanns det inte bara lantisar, utan även sådana som har sympatier för landsbygden på ett eller annat sätt.

Mina erfarenheter av killar som kontaktade mig - i största allmänhet - var att det var ett fåtal som läste min presentation och fann något intressant i den. Istället var det många generiska kontaktförsök där man skickade samma kontaktförslag till många. Inte särskilt intressant. Sedan fanns de bittra, som diskvalificerade sig själva. Ett par personer verkade ha läst och reagerat på vad jag skrev och det var en av dessa som det har klickat med. Nyckeln är nog att visa tillräckligt mycket av sig själv, och att inte kasta bort sitt intresse på sådana som är helt fel (har andra prioriteringar och intressen i livet).

Lägg ner mycket möda på din profil. Berätta om vad som är viktigt i ditt liv och vad du söker för människa.
                            Läs tjejernas profiler noga och försök sätta dig in i vad de söker och gillar. Titta inte allt för mycket på bilder, verkligheten är ändå något annat. Jag tror att det finns någon för dig. Utmaningen är bara att hitta rätt! Stor höstack att leta i!

Comment

Working...
                            X