Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

PE (prematur ejakulation) och dejting.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PE (prematur ejakulation) och dejting.

Så var man där igen, vid helvetets portar känns det som, då man kanske ska dejta för andra gången i sitt 37-åriga liv, om modet infinner sig vill säga.
    Jag funderar på hur man ska hantera det livsförstörande problemet PE i samband med dejting. Jag har följande funderingar.

Alt.1. Man låter det helt enkelt bli en överraskning, om det kommer så långt, och ser hur hon reagerar över misslyckandet. Då har man iaf fått lite fysisk kontakt som ju alla mår bra av, även om just jag förmodligen kommer må väldigt dåligt direkt efteråt som jag gjort tidigare.

Alt.2. Eftersom vi bara har kontakt över nätet än, skulle jag ju kunna avslöja mitt problem direkt och ge henne en chans att avbryta allt innan vi ses. Problemet här är att hon är kompis med min syster och kusin, och jag riskerar ju att mina problem hamnar hos dom. Det gäller ju visserligen alt.1. också .

Man mår ju så dåligt så man tror man ska gå sönder innan man fått hennes reaktion på detta.

Hur har ni med samma problematik hanterat det?

Använd Google eller egen inlevelseförmåga. Det där problemet går utmärkt att träna bort på egen hand.

Comment

• Mackan16
      Mackan16 commented
      Editing a comment
      Hej 79:a!

Den gamla nöten. Kom ihåg att extremt många killar lider av det här, men att extremt få pratar om det. Har själv genomlidit det och är jobbigt, man kan lätt få lite panik. Men som RoughTimes säger ovan, det gäller att göra research och det finns mycket information att hämta. En rekommendation är att läsa Karl-Ove Knausgårds Min Kamp del 4 där han skriver ingående om sina problem med tidig utlösning och hur han kämpade med det. Det kan nog lätta den psykiska biten - det är bra att läsa om hur andra tampats med det och inse hur pass vanligt det är.

Sen finns det många övningar som faktiskt fungerar. Det gäller att träna upp bäckenbotten och det fungerar faktiskt. Läs på om Kegelövningar och träna på att hålla i utlösning när du onanerar. Här har du en artikel med länkar och information som jag tror kan vara en bra startpunkt:

http://uk.reuters.com/article/us-exe...A3O1NK20140425

Det gäller dock att du verkligen accepterar att det finns lösningar som faktiskt fungerar. Många går in in i sig själv istället för att försöka vara proaktiva. Jag har själv lidit av problemet och en massa olika försök och misslyckanden har lett till ett bra och fullt fungerande sexliv. Det finns även en receptbelagd behandlling mot problemet. Den fungerade inte för mig, men jag vet att den har fungerat för andra. Du kan läsa mer om den nedan:

https://www.euroclinix.net/se/tidig-utlosning

Men jag rekommenderar att du börjar i andra änden och verkligen försöker lösa dina besvär med knip-, Kegel- och uthållighetsövningar. Det fungerade i alla fall bäst för mig.

Lycka till och se till att hålla modet uppe - det löser sig alltid om man bara ger sig fan på det!

M
Working...
X