Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har ingen sexlust alls, äcklas av mig själv...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Har ingen sexlust alls, äcklas av mig själv...

Jag känner mig accepterad, o ja. Jag har visat det allra innersta av mig, och han älskar mig ändå. Jag älskar dock inte mig själv. Förstår inte att han kan vilja vara med mig trots att jag är så svår... Men det handlar väl om det, att jag inte älskar mig själv.

Jag är tillsammans med en underbar kille sen ett år tillbaka. Jag älskar honom, och han är världens finaste. Problemet är att jag inte har någon som helst sexlust. Har inte haft det egentligen någon gång under tiden vi varit tillsammans, jag känner mig helt avstängd när det gäller lust. Det har inte med oss, eller honom att göra, det har med mig att göra. Jag är 44, han 40, vi har inga barn och vi kan inga få. Jag äcklas av mig själv, kan inte fatta att nån skulle vilja ha sex med mig. Han vill ha mig jämt, men jag får panik. Jag har aldrig varit utsatt för något övergrepp men har haft många förhållanden med killar som inte älskat mig och även med killar jag inte älskat. Känns som jag fått fel förhållande till sex, jag äcklas. Äcklas av att han vill vara i mig, hur kan han vilja det?

Avhållsamheten har börjat knäcka vårt förhållande, han är otroligt förstående och pressar mig inte, inte medvetet. Men hans humör blir riktigt kass utav detta och pressen ökar pga det. Han känner sig inte åtrådd av mig även om jag säger att det inte har med honom att göra. Jag är helt förtvivlad av det här!!! Nån som kan ge mig nåt tips om hur man ska känna lust?

De få gånger vi har sex kommer jag bara om vi använder en vibrator, inte annars. Jag känner inget, är avtrubbad nertill . Har funderar på om min antidepressiva medicin är orsaken, har bytt sort för för ett år sen men det verkade inte hjälpa. Jag snusar även en del, kan det ta bort lusten?

Comment

Känner du dig bekväm när ni ligger? Tanken med sex och att verkligen få utlopp för det man känner handlar enligt mig mycket om att känna sig accepterad och väldigt fri. Och släppa mycket av det man lärt sig. Att avslöja sig själv totalt för den andra. Vem man är, vad man vill. Jag tänkte på detta när du berätta av att du äcklas av dig själv och inte förstår att han vill vara i dig. Ganska skevt tankesätt! Vilket är en god nyhet för dig tycker jag. Skönhet och mycket annat är bara koncept och i slutändan är det insidan som räknas. Avslöja dig.

Comment

Kanske flera saker som samverkar?

Jag tycker absolut att du ska ta upp din medicinering med din läkare, prata om hur det kan påverka sexlusten och se om ni kan hitta lösningar.

Sedan kan kanske förväntan vara för hög? Du skriver att du "bara" får orgasm med vibrator. I en omröstning på sidan Familjeliv så säger 60% att de inte kan få orgasm vid bara penetrering. Så för fler än hälften så krävs stimulans av klitoris för att få orgasm. Och med tanke på din syn på dig själv så är det kanske inte så konstigt om det krävs rätt mycket stimulans för att få orgasm, att krävs en vibrator?

För många män och kvinnor så är "viljan" central vad gäller sex. Hans "irritation" kommer mer ur den primitiva delen, men för att det ska fungera fint så krävs vilja. Och är ju inte heller lätt när du känner som du känner om dig själv, att visa vilja. Men kanske försöka att inte fokusera på penetrering utan mer att vara nära. Och att om du har viljan, smeka honom. Men att han får göra det sista själv tills du hittat din lust helt. Men att du är nära, kramar om, lägger ditt huvud mot hans. Så han känner att du vill vara med just honom fysiskt. Även om inte kan just nu på det sätt som ni båda skulle vilja.

Går du i terapi för dina problem med dig själv? Om inte, så kanske dags försöka ta tag i den biten?

Comment

Hej Knet99,

Ja att ta tag i medicineringen är nog nödvändigt känner jag. Jag måste hitta en bra psykiatriker som verkligen kan detta, jag har fått min medicin av en allmänläkare och har fått byta läkare stup i ett (de slutar...). Och jag har gått i terapi i omgångar för min OCD som jag lider av (tvångstankar). Kan inte påstå att det hjälpt nåt alls så jag har nog gett upp.. Verkar inte finnas nån som verkligen kan hjälpa mig.

Att jag åtminstone får orgasm utav vibratorn är nog inte så illa, du har rätt. Han brukar försöka stimulera mig med fingrar eller tungan, men det funkar inte alls.

Ska försöka ha sex ikväll, ska kasta mig över honom när han kommer hem om en timme. Håll en tumme! Jag vill inte att vi ska ha det så här

Comment

De flesta antidepressiva har tyvärr nedsatt lust som biverkan när jag sist åt ssri försvann min lust helt och hållet (va singel så inget som störde tack och lov). Ocd går att komma tillrätta med med rätt hjälp. Men i svåra fall kan medicin tyvärr nödvändigt ibland till och med livet ut för att komma tillrätta med problemet, men de allra flesta kan lära sig hantera sin ocd utan medicin. Tyvärr är det ytterst få läkare som är helt insatta i hur ssri fungerar mött överläkare inom psyk som haft mindre kunskaper än mig ang ssri.

Lycka till med sexet, försök ha ett avspännt förhållande till sex och intimitet (jag vet lättare sagt än gjort). Sex är inte bara penetration utan även allt det andra, närhet, smek, kramar mm

Jag har varit utsatt för övergrepp så får mig tog det evigheter att hitta "lusten" och för inte tala om att få orgasm vid samlag, men ge inte upp det går om man låter det få ta den tid det tar och inte stressar. Men förstår verkligen frustrationen

Comment

Inte lätt, men försök försök se dig själv genom hans ögon. Du må tycka han är korkad och blind som kan attraheras av dig, men tydligen så ser han något otroligt vackert när ser på dig och vill inget hellre än att vara både psykiskt och fysiskt nära dig.

Men gör inte våld på dig själv. Du vill inte hata dig själv ännu mer. Och han kommer märka om du spelar teater och kanske känna sig ännu mer oattraktiv för dig. Och kanske hata sig själv för en del av honom vill så mycket i stunden så han struntar i att inte är äkta från din sida. Men sedan efteråt skäms att gjorde det när du egentligen inte ville.

Som Fågeln Fenix skriver, sex är inte bara penetration utan även allt det andra, närhet, smek, kramar mm. Se till att ha en handduk eller på annat sätt se till att ni efteråt kan ligga kvar nära. Lägg ditt huvud på hans axel och bara njut av att vara två.

Hoppas att ni hittar en lösning på detta.

Comment

Ni kanske ska prova annat än bara penetration. Som Knet säger, försök sig dig själv genom hans ögon, han tycker du är vacker och tänder på dig. Kanske kan han "uppvakta dig", stimulera dig på andra sätt så att du får upp din lust?

Comment

Tack för era fina svar. Ska försöka se mig ur "hans" ögon. Vi har pratat ikväll (igen) och vi ska försöka att inte fokusera så mycket på just penetrationen, för det är den som ger mig panik. Bara att ligga bredvid varandra är ju iallafall ett steg i rätt riktning.

Comment

Har funderar på om min antidepressiva medicin är orsaken, har bytt sort för för ett år sen men det verkade inte hjälpa.

För mig så dödade antidepp all form av sexlust. Vet att det varit så för andra också, en person var dock rätt nöjd då han tyckte han fick mer tid över till annat när han inte längre kände någon anledning till dejta en massa tjejer

Comment

Working...
                    X