Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Intiativ och andra problem!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Intiativ och andra problem!

Hej alla!

Det är så här att jag och min kille har varit tillsammans I 11 månader och vi har sex. Men så fort jag kommer hem börjar jag må dåligt, då min mamma är religiös och vi kommer från en traditionell och religiös familj. Jag får höra ord som exempelvis ”tjejer som har sex utanför äktenskap är horor” osv! detta påverkar mig och mitt förhållande med min pojkvän. Min mamma vet så klart inte att jag har pojkvän eller att jag har haft sex och att jag inte längre är oskuld. Mitt största problem ligger i att jag låter min mammas åsikter påverka mitt förhållande med min pojkvän. Det händer att jag inte kan vara avslappnad, jag känner mig idiotisk efteråt och jag tillåter inte mig själv visa honom att jag också vill ha honom och detta får honom att må dåligt, han säger att de får honom att känna sig som ett sex freak då det bara är han som visar sin lust.

Här om dagen hände en situation som fått oss att bråka och vi är fortfarande påverkade av vad som hänt. Jag skulle sola på solarium och han skulle träna, så han följde med in till samariumet en stund och vi började kyssas och han visade att han ville ha sex, det som fick mig att må dåligt var att han hade förberett det utan att berätta för mig, han hade med sig kondom. Vi har förut pratat om att han har en sexfantasi i ett solarium, men jag kunde inte fortsätta som vanligt, jag mådde dåligt av att han planerat bakom ryggen på mig. Mår verkligen super dåligt av situationen samt att vi bråkar pga något som ska göra oss mer förälskade!

Tjejer som har sex inan giftermål är absolut inte horor, det är en förlegad syn, som tyvärr sitter kvar hos många speciellt bland religösa och som i ditt fall leder till du känner skuld för du bara bejakar din lust. Du kan inte ändra hur din mamma tänker och tycker men du kan lära dig att inte lyssna och ta in vad hon säger. Det du gör är inte fel och du ska inte känna skuld och att som tjej visa att man gillar sex och att man vill ha sex är inget fel.

Så försök att inte lyssna på vad din mamma säger hon har fel hon har inte rätt att skuldbelägga dig för att du har sex före giftemål. Vad skulle hända om du berättade att du har kille? Sex är något fint mellan 2 personer inte en synd oavsett om man är gift el ej och du har rätt att njuta av sex.

Comment

Working...
    X