Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Oskuld

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oskuld

Kortfattat kan jag berätta att jag är 24 år. Jag har aldrig varit i närkontakt med en annan kvinna. Jag är en okysst oskuld. Jag har inte ens kramat en tjej. Jag tror mycket beror på att jag blev allvarligt mobbad i skolan, som gav mig låg självkänsla, men även haft en dålig relation med min mamma, som misshandlade och övergav mig när jag var liten. Jag tror det beror mycket på det som gör att jag inte "vågar" ta kontakt med kvinnor.

Bortsett från det jag just skrev kan jag berätta att jag fantiserar ofta. Det finns några från gymmet jag har sexuella fantasier om, men även om andra tjejer från butiker där jag är stamkund hos. Jag minns att jag brukade fantisera om min tandsköterska jag hade under fri vård, likväl min studievägledare från gymnasiet. En del fantasier jag har är väldigt vågade.

Grejen är att jag känner behov av att bli av med oskulden. Jag känner att risken är stor att jag kontaktar nån av dessa tjejer på exempelvis Facebook, och frågar om de vill ligga. Det är ännu inget jag har gjort, och inget jag heller vill göra eftersom att risken är stor att de blir kränkta. Jag vill heller inte ta risken att "skämma ut mig". Men behovet av att bli av med oskulden börjar bli alltför stor och jag är rädd att jag kanske skriver till dem ändå.

Jag har för dåligt självförtroende för att ragga upp ett one night stand på krogen. Jag har heller inga vänner som kan hjälpa mig.

Vad ska jag göra för att bli av med oskulden? Helst innan jag gör det där dumma...

Hej RTB.

Försök att släppa det där måste. vad finns det för måste? har någon sagt att du måste bli av med oskulden? Antagligen är det bara du som har det. (nu använde du inte dem orden men låter på dig som att du har för stor press på dig själv) Om du slutar tänka på att du är oskuld att du behöver bli av med den. så kommer det nog kännas bättre. Så ska du nog se att du blir av med oskulden någon gång.

Sedan kanske det vore bra att börja gå i terapi för din låga självkännsla.

"Jag känner att risken är stor att jag kontaktar nån av dessa tjejer på exempelvis Facebook, och frågar om de vill ligga."

kan helt enkelt vara så att det är tvångstankar inget konstigt alltså. att det är det värsta som du kan göra typ. därför är du rädd för att du ska göra det. antagligen så kommer du inte göra det. men det du skulle kunna göra är däremot kanske börja prata lite med dem. sedan fråga om en dejt

/somename

Comment

Jag är väldigt känslig när det gäller sex. Den första tjejen var jag kär i hade regelbunden sex med en kille i klassen. Den senaste tjejen jag föll för hade sex flera gånger i veckan - one night stands. Jag är fylld av ångest och känner behov att få ligga med någon. Det finns inget måste, det vet jag. Men som jag skrev nu så mår fruktansvärt dåligt efter att mina kärlekar haft regelbunden sex med andra killar. Jag är inte längre kär i dom, men jag mår fortfarande dåligt för vad de gjorde.

Comment

Working...
      X