Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Jag vågar inte ta initativ till sex!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag vet inte... Har träffat den andra killen några gånger. De känns som allt de här har gjort mig rädd för närhet. Han är attraktiv men har svårt att komma över spärren att vi ska röra varandra.

Jag tänker mycket på mitt ex. Jag älskad honom så mycket, men ändå är de jag som gjort slut.

Han har behandlat mig illa på många andra sätt än de här med sexet. Men ändå säger mitt hjärta att jag vill bara vill ha han. Hjärnan säger att de kommer inte funka. Han kommer bara att få mig att må ännu sämre och mer dåligt självförtroende. Jag vill bara må bättre!

Comment

Hej Holiday,

Vad bra att du vill må bättre! Jag tror att du är på helt rätt spår för att göra det också, det är bara det att det tar tid. Jag tror också att det är bra att du inser källan till din rädsla. Kanske kan du försöka titta på den liksom "utifrån", som att "Jaha, här var något som känns obehagligt. Jag vill inte att sånt här ska kännas obehagligt. Vad kan jag göra åt det?" - och sen fundera över vad som skulle kunna vara en framkomlig väg för dig att börja vandra.

Sen tänker jag att det inte är bråttom med något, det är okej att du inte har kommit över exet än och det är okej att du inte har kommit över din nya rädsla än. Det viktiga är att du har bestämt dig för att du ska göra det på sikt och att du letar efter sätt att göra det på. Du kommer dit ska du se, efter en jäkla lång rad av "en dag i taget".

Det tar tid, och heja dig hela den tiden!

NinaNora

Life is a strange phenomenon.

Comment

Working...
      X