Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Jag vågar inte ta initativ till sex!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jag vågar inte ta initativ till sex!

Jag tycker att han inte lyssnar på dig. Försök prata med honom om det. Säg att du behöver hjälp av honom. Jag läste att du provat det, men prova några gånger till. Får du hela tiden samma svar så tror jag inte han är beredd att arbeta på ert förhållande. Jag hoppas han visar en större respekt och intresse för dig och ert förhållande.

Lycka till.

Jag och min kille har varit tillsammans ca 1,5 år. Vi har sex ca 3 gånger i veckan och de är alltid han som tar initativ. Han vill att jag ska ta med initativ till sex men är rädd att bli avvisad. Första gången vi hade sex så sa han " vad lugnt och försiktigt" och de finns fortfarande kvar inom mig och de gör mig osäker. Jag är inte rädd att prova något nytt och om han vill att jag ska göra något speciellt så är jag öppen för de. Jag suger av, analsex, olika ställningar, men de är alltid han som styr allt.

Grejen är den att jag försöker ta initativ till sex. Ibland brukar jag lägga mig på honom, hångla och gnida mig mot honom och då är han totalt ointresserad av sex, får inget gensvar. Han säger ofta att han har ont i huvudet och magen. Jag tar inte direkt på snoppen, utan försöker visa honom att jag vill ha sex på de härviset, men får inte något gensvar. Jag vet därför inte hur jag ska visa honom att jag vill ha sex!!

Vi pratade aldrig om sex, men i början av förhållandet så frågade han mig vad jag gillar. Jag berättade att jag gillar inget speciellt, utan tycker om när han njuter, då njuter jag också. Han sa då att han gillar dominans, tex binda osv. I början av förhållandet så brukade han dra mig i håret, hålla fast mig , och strypgrepp. Har inget emot de, så har låtit han fortsätta. Men nu senaste 6 månaderna har de inte varit något sånt. Jag har sagt att om de är något speciellt han vill att jag ska göra så provar jag gärna.

Jag har frågat honom hur han vill att jag ska göra när jag tar initativ och han säger " läs en sexbok" så får du lär dig mer hur man gör. Jag fick därför ingen hjälp med hur han vill ha de.

Jag känner mig mer och mer frustrerad över detta. Jag är en snygg, attraktiv tjej så har aldrig tagit initiativ i tidigare förhållande, utan de har räckt med lite kramar/ hångel så har mina partners förstått att jag velat ha sex. Problemet är att jag ofta i tidigare förhållanden blir satt på en piedestal som att jag är så fin, så de vågar inte säga vad de tycker/ vill. Jag vet inte vad jag gör för att de blir såhär.

Jag vet inte hur vi ska komma vidare och hur jag ska kunna våga ta mer initativ til sex, så de inte är bara han som styr allt. Ofta ligger jag och är så kåt men vågar inte ta initativ till sex, utan hoppas att han ska göra de.

Comment

Ursäkta mitt språk.. Skriver med mobilen!

Comment

Jag tycker att han inte lyssnar på dig. Försök prata med honom om det. Säg att du behöver hjälp av honom. Jag läste att du provat det, men prova några gånger till. Får du hela tiden samma svar så tror jag inte han är beredd att arbeta på ert förhållande. Jag hoppas han visar en större respekt och intresse för dig och ert förhållande.

Lycka till.

Comment

Ni måste sätta er ned och prata om ert sexliv. Många tycker det är jobbigt och svårt ämne att prata om. Visst kan man läsa en bok om sex men det ger ju bara generella råd, du vill ju veta vad din kille vill och behöver finns ingen bok om det. Enda lösningen är kommunikation. Ett råd ta inte upp sexfrågan i sängen, utan sätt er ned och prata om detta utanför sängen. Och förklara hur du känner inte börja med du gör, du säger mm det kan leda till att den andre känner sig anklagad och går i försvar.

Denna artikel kanske kan hjälpa er att börja prata om ert sexliv:

http://jonasgadeblogg.wordpress.com/2013/01/09/jonas-gade-att-vaga-prata-om-sex/

Kommunikation är A och O i alla relationer kan man inte kommunicera med varann då har relationen oftast problem.

Comment

Jag försökte häromdagen förklarar hur jag känner de. Jag berättade för honom vad jag tycker om och njuter av. Men förklarade att jag känner mig osäker hur han vill ha de. Han tyckte att man känner av vad den andra gillar, så han behöver inte tala om för mig vad han gillar, utan de skulle jag förstå. Jag sa också att de gånger jag försöker ta initativ så avvisar han mig, så de gör att jag känner mig ännu mer osäker.

Jag vet inte, börjar känna mig mer och mer osäker om han är rätt för mig. Vi är så olika, han har väldigt svårt att berätta vad han tänker/ känner. I alla situationer. Jag är däremot väldigt öppen och vill gärna prata om saker.

Tack för era svar!

Comment

Jag får sälla mig till Carlsson66 svar. Men vill gå ännu längre, och tycker faktiskt att han verkar nonchalant emot dig. Och även våldsam, vem tar strupgrepp på den man tycker om??? Misshandel skulle jag vilja kalla det ...

Och så tänker jag att om svaret är att "du får läsa i en sexbok om hur man gör", då är han antingen likgiltig inför hela saken, eller så vet han inte själv vad han vill och är helt influerad av "regler" om hur man ska göra ...

Jag tycker att du gör helt rätt i att känna efter om han verkligen är rätt för dig ...

Comment

De blev aldrig bättre.

Jag längtade så att han skulle röra i mig. Ta på mina bröst, min rumpa och hela mig. Har tar mig endast på mitt kön. Aldrig något förspel. Jag försöker ta initativ till sex , men varje gång jag försöker så har han alltid ont i huvudet eller magen. Har ibland frågar rent ut, kan vi inte ha sex, men han vill inte. Han vill inte heller prata om de.

Jag har sedan en månad sedan valt att avbryta förhållandet. Jag klarar mig inte utan närhet och att han tar på mig. Jag längtade så! När vi väl hade sex var de fantastiskt! De bästa sexet jag någonsin haft! Jag gjorde verkligen allt för honom, säg av honom, stönade och visade att jag älskade att ha sex med honom! Hade till och med analsex bara för att jag ville att han skulle vara nöjd.

Jag känner mig nu värdelös i sängen! Tänk om jag träffar någon ny som inte heller vill ligga med mig. Tänk om de var så att han tyckte de var så dåligt!

Comment

Nästa kille du träffar är förhoppningsvis mer öppen, säker, respektgivande och mer man än vad ditt ex är/var. Du måste förstå att det är din kille som inte kunde kommunicera sex på ett bra sätt, hans tips om att du skulle läsa en bok om vad män vill ha eller vad det var istället för att ni pratade om vad ni tycker om, eller i detta fallet, han tycker om, säger ju allt.

Kan förstå att självförtroendet och självkänslan får sig en liten knäck, så försök jobba upp den. Ha sex så mycket du kan skulle jag nog tipsa dig om, det hjälpte mig när jag var singel senast, och tänker ta upp den aktiviteten igen. Många skäller nog på mig för att jag säger det men jag har en ganska liberal syn på sex, och vet vad som funkade för mig iaf. Men samtidigt, jobba med självkänsla. Men jag tror inte det krävs speciellt många sextillfällen för att du ska vara back on track med självförtroendet, vad gäller den biten iaf. Ge dig hän.

För övrigt tycker jag det var bra att du avslutade förhållandet. Du har dina behov och nöj dig aldrig med mindre. Varför skulle man det? I nästa förhållande vet du nu mer vad du vill ha, eller hur?

Mvh Chris

Comment

Tack för ditt svar.

De är så lätt att ta på sig allting själv. Efter era svar kändes lite bättre. De kanske inte ligger på mig att göra de bra!

De enda jag ville var att han skulle röra mig mera, hela mig!

Mitt självförtroende är inte på topp just nu. Jag känner mig nästan rädd att träffa någon ny.

Men hoppas hitta den rätta någon gång!

Comment

Håller fullständigt med Chris84.

Blev väldigt ledsen och berörd av din text. Så illa ska ingen behöva bli behandlad. Felet ligger inte hos dig, utan hos ditt ex som uppförde sig respektlöst och själviskt i sängen.

Jag önskar dig all lycka till framöver. Och jag hoppas att du träffar en bättre man som du kan bygga ett sexliv med tillsammans.

Comment

Hej Holiday,

Chris talar så klokt att jag inte har mycket att tillägga här, men jag vill ändå ge dig en liten puff framåt. Se om du kanske kan vända din rädsla för att träffa någon ny till en glädje i att du äntligen kan få träffa någon som vill göra det bra för dig. Stå på dig och sätt dig själv på piedestalen en stund, där förtjänar du att sitta.

Allt gott!

NinaNora

Life is a strange phenomenon.

Comment

Hej Holiday!

Jag tycker att det är jättetråkigt att du råkade ut för honom, men glad att höra att du tog tag i det och lämnade honom.

Du försökte verkligen hjälpa en kille som inte ville bli hjälpt. Han behandlade dig illa och försökte inte vara delaktig, när du försökte öka kommunikationen och öppna upp för en bättre relation. Du låter som en kvinna han och många andra borde vara glada och tacksamma att få ha ett förhållande med.

Du visade ett öppet sinne och gav honom så mycket. det han gjorde var att trampa på dig och vända dig ryggen. Du låter som en kvinna många många män skulle tycka väldigt mycket om att ha sex med, förutom att de skulle vilja ha resten av dig också.

Comment

Tack för era fina svar.

Har varit på dejt idag med en ny kille. Jag hoppas de blir bättre denna gång.

Comment

Vad trevligt!

Hoppas det går bra vilket det säkert gör

Lycka till!

Mvh Chris

Comment

Working...
                              X