Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mår dåligt över att killar" tänker med kuken"

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mår dåligt över att killar" tänker med kuken"

Jag har haft mycket dålig erfarenhet av många killar, sexuellt. Blivit utnyttjad. Jag har därför ett starkt hat till killar. Sist träffade jag en kille 10 år yngre än mig som ville göra det skönt för mig. Jag ville inte ha sex. Men han fingerpullade mig det gjorde lite ont ibörjan men sedan slutade med att jag kom. Jag hade sagt att jag inte ville ha sex. Har mycket obehagliga känslor när killen kommer när man har oralsex. Han fick aldrig komma. Han sa att hans penis var ledsen. Jag tyckte inte direkt synd om honom. Nu i efterhand känner jag mig taskig. Jag gör saker tillbaka fast mot "fel" kille. Blir bara så sur att killar bara tänker med kuken. Vad tänker ni kring detta? Jag sa ju att jag inte ville ha sex, då kan han inte kräva jag ska göra så att han kommer!

Beklagar att du har det så här. Men om du känner hat till killar generellt ska du söka hjälp. Innan du gör både dig själv och andra illa. Terapi kan var något för dig. För det låter som att du har svårt att sätta gränser och har ett självdestruktivt beteende som andra utnyttjar.

Comment

Det är väldigt många tjejer som har en alldeles för hög toleransnivå för hur dom låter sig bli behandlade, och låter ofta en relation fortgå mycket längre än det borde. Nu vet jag ingenting om dig, eller om dom killarna du har träffat, eller vad du ser hos killar allmänt. Jag kan bara säga att jag får höra sådant här oftare än jag hade önskat. Det finns säkert en del varningstecken kring den här sortens killar som du beskriver. Överlag tycks deras sexvanor och önskemål, samt agerande mot att avhysas vara ganska infantila om jag får uttrycka mig så.

En hel del av dom jag har träffat som jag har misstänkt att vara "fittjägare" och fått rätt i min uppfattning. Har framträtt i olika stadier mellan att vara allmänt barnsliga, omogna, naiva, opålitliga, mentalt slöa (inget vettigt att prata om överhuvudtaget), och/eller behandlat sina tjejer på ett annorlunda sätt i sina kompisars närvaro.

För längesedan sade en kompis något som var rätt slående "Jag har varit singel länge nu, för jag vägrar att bli en gris." Det var något han sade i en stund av bitterhet för att alla tjejer han träffade bara intresserade sig av "fel" killar. Men det finns ett korn av sanning i det... Jag har själv träffat jättehärliga tjejer med hjärtan av guld som jag uppfattat som nästan naiva, rent blåögda på grund av dom killar som dom intresserade sig för.

Men jag känner som sagt inte dig eller dom du träffat så i ditt fall kan jag inget säga. Inte mer än att jag får höra sådant hör ofta, säkert av olika anledningar. Men så vet jag också killar som har samma erfarenhet av tjejer som också börjat "hata" dom som en konsekvens. Och även dom killarna har jag tyckt från början ha missbedömt eller kastat sig in i sina relationer på ett sätt som jag tyckt verkat överilat. Det går nästan direkt till sex utan att passera gå i alltför många fall, utan att folk lär känna varandra först. Har man inget tålamod att gå igenom den processen så tror jag riskerna ökar att förälskelsen kan ske från fel ände. Det är bara en teori från min sida, och den ska man kanske inte ta så allvarligt på. Min personliga erfarenhet av relationer är plus minus noll eftersom jag aldrig träffat någon tjej som varit sådan. Men jag vet att dom finns, för jag känner några stycken som redan är både gifta och upptagna. Och deras killar är likadana dom också.

Några råd kan jag då inte rakt komma på, jag har själv tyckt att det har varit ganska hopplöst i flera år. Jag har dock den turen att jag lätt klarar mig ensam, det måste vara enormt jobbigt för dom som inte kan.

Comment

Jag hatar också killar. Oftast.. Har en sambo som är porrmissbrukare, därav kommer mitt hat. Vi har dessutom knappt sex. Han är så sjukt egoistisk. Sådär som en typisk man är. När han har kommit är samlaget över. Jag får aldrig komma. Tur jag har min vibrator. Efter min sambo ska jag vara med tjejer.

Det sägs ju finnas bra killar som inte "tänker med kuken" men finns det verkligen det? Jag vet inte. Det är rätt så märkligt hur det är på detta vis. Män är djur, men någon gräns borde det finnas för hur lika män är varandra? Ibland har jag ingen levnadslust på grund av hur "fucked-up" världen är.

Comment

Har alltid undrat varför det är OK att dra alla män över en kam och kalla dem för både det ena och andra i nedlåtande syfte!

Samtidigt som om man skulle göra lika tillbaka mot kvinnor eller annan ras så blir det fullständigt rabiat konsekvens av det?

Men helt rätt att människor är djur, överst på näringskedjan tillika också! Värre vore det kanske att vara ett djur vars enda syfte är att växa upp i en köttfabrik för att tjäna som föda på matbordet...

Men åter... varför är det OK att hata män och inte tvärt om eller annan ras. O varför aldrig någon reagerar på det ena men alltid på det andra. Social struktur kanske??

@sandra1

Varför är du fortfarande sambo med den där?

Comment

Alla killar tänker inte med kuken om du bara träffar sådana killar bör du nog fundera över hur du väljer killar. Det finns killar som är svin men inte alla precis som det finns tjejer som är svin. När man blivit utnytjad och liknande är det väldigt vanligt att man får föreställningen att killar är svin mm. Ingen har rätt att göra saker mot dig mot din vilja. Sex ska aldrig göra ont, gör det ont säg nej och stop direkt om killen inte respekterar det gå därifrån om du kan. Låter som du behöver jobba med dig själv i terapi, har du gått i terapi tidigare

Har oxå blivit utnytjad, våldtagen mm och hade samma föreställning, men efter bearbettat allt i terapi lärde jag mig att det finns snälla, goa killar som respekterar sin tjej och som inte gör henne illa. Numer träffar jag bara goa killar jag har lärt mig att sålla bort idioterna och hitta guldklimparna men det gäller att först jobba med sig själv. Sen kan man börja dejta och ha förhållande.

Comment

Hej!

Dessa killar är oftast omogna.Tror att allt hänger på *saken*.

Killarna borde veta bättre.Så är behandlar man inte en tjej!

Vi alla är djur!Dra alla över en kam(Män)då är man ute på fel spår..

NEJ var tydlig med detta ord.Jag är inte här för att ha sex el leka.

Välj varandra med omtanke och respekt!

Mvh/Strangeway

Comment

@styggavargen

det är ok att hata kvinnor. Alla får tycka som dem vill. I detta faktum är det faktist en tjej som blivit illa behandlad av många män, är det så konstig att man skapar ett hat mot män då? Det vet du nog inte förrän du är i den situationen. Jag till exempel hatar inte män i vanliga fall. Bara i tillfällen då min sambo kollar för mycket porr.

Haha, det låter hemskt som jag skrev innan om honom, jag förstår hur konstigt det måste vara att jag fortfarande är tillsammans med honom... Bortsett från porrberoendet så är han bäst. Och för att jag älskar honom väldigt mycket. Jag försöker hjälpa honom innan jag lämnar honom. Men det är klart många tillfällen då jag är som mest ledsen tänker jag på att skita i honom, för det hade varit så mycket enklare. Det är omöjligt att förstå om man inte varit där själv. Det är enkelt att "bara lämna honom" om man inte älskar personen innerligt. Och antagligen älskar jag honom mer än mig själv. Men helt ärligt, det är ett missbruk.

Nog sagt om det, denna tråden handlar inte om porrmissbruk. Du får jättegärna skicka ett PM om du vill fortsätta konversationen. Ursäkta Lady_81

Comment

Henrik! Mycket bra skrivet: "Det är väldigt många tjejer som har en alldeles för hög toleransnivå för hur dom låter sig bli behandlade, och låter ofta en relation fortgå mycket längre än det borde"-.

Tycker att vi tjejer som har för hög tröskel, borde sänka den och göra oss av med de här konstiga killarna. På så vis kommer vi slippa "hata killar", för vi kommer inte att han en sån kille i våra liv.

Vi måste ta ansvar för hur vi låter andra människor behandla oss.

Jag skriver "vi" för att jag själv varit en sådan tjej. Jag har haft en alldeles för djup bägare och nu vet jag varför, tack och lov, så att jag kan undvika det i framtiden.

Comment

Det kan vara svårt ibland att förstå att allt det man själv ser och upplever inte behöver vara hela sanningen. Jag minns själv när jag på allvar började förstå att våldtäkt och sexuella övergrepp inte bara berör "ett fåtal", utan i praktiken är ett väldigt vanligt brott. När det var allt man såg omkring sig kändes tanken att det fanns bra män väldigt avlägsen.

Men bra män finns - problemet var bara att jag inte såg, hörde eller träffade dem själv, och därför fick jag inget koncept av det. Så jag började bli rädd för män och rädd för relationer, vilket jag har fått jobba väldigt hårt med.

Och likadant är det säkert för de män som bara har fått negativa erfarenheter av kvinnor. Man dömer utifrån sin egen verklighet, och glömmer att världen kan bestå av mer än så.

Och, som vi ju vet av exempelvis homofobi och xenofobi och andra dumheter, så är steget från rädsla till hat inte så stort.

Personligen vill jag skilja mellan olika typer av hat mellan könen. Exempelvis chauvinism eller hat för sitt eget höga nöjes skull är förkastligt, och jag kan aldrig se att det går att försvara.

Men hat som bygger på rädsla är också ett hat som kan avhjälpas. Med lite vänlighet och tålamod. Problemet är nog att bra människor faller i skymundan bakom de negativa krafterna. Så det blir lite "syns inte, finns inte". Här tror jag att det mer handlar om att bevisa dem fel, än att fördöma dem. Personligen har jag även stött på män som har en negativ syn på kvinnor som uppenbarligen - ofta efter lite prat även erkänt av dem själv - bygger på rädsla, dåliga erfarenheter eller dåligt självförtroende. Jag är inte arg på dem, jag tycker synd om dem. Och mitt "jobb" tycker jag i sådana situationer är att försöka ge en mer nyanserad bild av kvinnor, att visa eller förklara att en del av oss verkligen vill vara schyssta och ärliga både vänner och flickvänner.

Det kanske låter illa att schyssta personer ska behöva ta ansvar över alla svin, men om det kan leda till lite bättre förståelse så är det väl ett ganska litet pris att betala?

Och tyvärr har jag själv också märkt att när jag har kritiserat enstaka män för handlingar och åsikter som är grymma eller förnedrande för tjejer så har jag många gånger fått svaret - från männen själva - att "alla män tänker och gör så!!". Jag har förstått i efterhand att det är deras sätt att försvara sig, att slippa ta åt sig av kritik och gömma sig bakom andra, men för tjejer som hör det är risken stor att det antingen implementerar i henne att alla män faktiskt är hemska (för de säger ju det själv, och en man borde väl veta?) eller också att hon får en för hög toleranströskel, för hon får veta att det är ingen idé att kräva bättre av män. Och det blir ju i längden inte bra för vare sig kvinnor eller män.

Svår situation, men jag hoppas att trådstartaren får fler positiva erfarenheter framöver som kan väga upp det.

Comment

Henrik! Mycket bra skrivet: "Det är väldigt många tjejer som har en alldeles för hög toleransnivå för hur dom låter sig bli behandlade, och låter ofta en relation fortgå mycket längre än det borde"-.

Tycker att vi tjejer som har för hög tröskel, borde sänka den och göra oss av med de här konstiga killarna. På så vis kommer vi slippa "hata killar", för vi kommer inte att han en sån kille i våra liv.

Vi måste ta ansvar för hur vi låter andra människor behandla oss.

Jag skriver "vi" för att jag själv varit en sådan tjej. Jag har haft en alldeles för djup bägare och nu vet jag varför, tack och lov, så att jag kan undvika det i framtiden.

Comment

Working...
                      X