Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Min sambo vill inte ha sex längre,vad göra!??

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Min sambo vill inte ha sex längre,vad göra!??

Någon mer som lever i ett förhållande där eran pojkvän/sambo inte vill ha sex? Vad har ni gjort för att försöka lösa problemet?? Jag blir fan galen snart... Jag och min pojkvän/sambo har varit ihop i snart 4 år. I början av vårat förhållande va allt verkligen på topp även sexbiten. I början av vårt förhållande kunde vi ha sex varje dag och sen avtog det och blev tre gånger i veckan typ men det va fortfarande väldigt bra och han va jämt sugen osv. Nu det senaste året pang bom har han aldrig velat Vi kom in i en period då vi båda jobbade mkt och hade fullt upp med allt och då blev det lite sura miner och onödigt små tjaffs vilket också kan dämpa sex lusten men vi tog oss båda i kragarna o skärpte till oss men han vill iaf inte.

Jag har försökt på alla möjliga sätt o vis men han vägrar ha sex och ta i mig över huvud taget. Har försökt överaska han med fina middagar,köpt sexiga underkläder,piffat till mig lite extra,försökt på alla möjliga tider o dagar på dygnet,på helgerna när vi vaknar upp ihop har ja försökt lite o då blir han skitsur o säger de blir inget sen går han upp o äter frukost o kvar ligger man i sängen lagom glad. Nu var det ett halv år sen vi hade sex och jag blir bara mer o mer lessnare o argare och frustrerad!

Försöker bita ihop o låta han komma till mig men han tar inget insiativ alls till sex elr närhet. Är jag på honom o försöker de minsta lilla då knuffar han bort mig direkt o säger att han inte e sugen,att han e trött och att allt gammalt tjaffs har gjort att han tappat lusten för sex...men herreghu de va ju länge sen man måste ju blicka framåt o försöka

Det ena man kan få är en godmorgon puss och en gonatt puss,det äre enda. Jag är tamefan helt jävla desperat! Jag längtar efter närhet,beröring och sex tillsammans med den jag är ihop med!!!

Har alltid haft bra självförtroende och nöjd över min kropp o tränar mkt och klär mig fint,får ofta höra att jag ser bra ut osv... Men nu börjar jag tvivla känner mig bara så jävla lessen o desperat över att han aldrig vill. Han säger att han är ihop med mig och bor med mig för han älskar mig och att han tappat lusten för allt gammalt tjaffs som va förut...men vafan han kan ju inte sitta kvar där

Har förklarat för honom flera gånger att jag mår riktigt dåligt över det här osv men han lyssnar men verkar inte göra något åt saken..Han säger att han älskar mig men att han inte har nån sexlust just nu och vet inte hur han ska göra för o få tebax den och är jag på honom o försöker så blire bara ännu värre...försöker låta han vara o låta han komma till mig men det e svårt( o låter jag han vara i flera veckor så händer det ju iaf inget.

Sorry om inlägget blev lite långt o rörigt men allt e bra snurrigt i mitt huve nu!!

Det är inte ovanligt att tappa sexbiten i perioder. Ibland av orsaker som båda förstår och ibland av mindre klara orsaker. Kan vara en period av veckor, månader eller kanske ett halvår. Men att det sedan kommer tillbaka.

Men i detta faller så har det ju bara gått utför. Och vad värre är, han vill inte medverka till att lösa problemet.

Att "älska någon" kan man göra på många sätt. Det är kanske så att han älskar dig som person, som vän eller på annat sätt. Men troligen så älskar han dig inte längre på det sättet som du behöver. Inte på det sätt att han vill ha en sexuell relation med dig.

Och med "sexuell" så menar jag ju beröring och annan fysisk närhet. Olidligt att vara utan om själv vill ha det och haft det innan.

Visst kan det finnas andra förklaringar. Medicinska, stolthet, depression och något annat. Men huvudpunkten är ju att han faktiskt inte vill ha sex. Och att han inte vill inte medverka till en lösning.

Så frågan är om det inte är dags att prata om det svåra, hur ser han på er relation? Älskar han dig så som innan? Hur vill han lösa problemet med att ni inte har sex? Är han nöjd som det är? Frågor som jag gissar du å ena sidan vill veta svaret på, men samtidigt inte.

För "vilja" är nog ändå nyckeordet. Han måste ju visa vilja.

Men jag är ingen expert. Hoppas ni kan nå fram till varandra, prata om det. Och förhoppningsvis lösa problemet tillsammans.

Comment

Jo det är nog som du säger att lusten kan försvinna sådär o sedan komma tillbaka. Han är väldigt svår o prata med och oftast när vi väl ska prata slutar det med att någon av oss blir förbannad i ren frustration. Och jag har ju inte gjort de bättre genom o hålla på o älta det här hela tiden heller suck en man blir ju frustrerad. Får försöka ligga lågt ett tag nu o hoppas han visar sin vilja att han vill försöka..

Comment

Hur gick det sen? Blev det bättre?

Comment

Hej,

Det är mkt som hänt kan man säga! Det slutade med andra värds kriget,det var som en bomb släpptes...och att han sa att han inte orkade ha de såhär o inte viste vad han ville. Jag hade ingen lust att bo ihop med han då medans han ville få tid o tänka på hur han ville ha de...Jag tog mina saker och flyttade hem till mina föräldrar,gjorde adressändring,var helt hundra på att nu är allt över. Jag va så lessen,trodde aldrig man kunde må så skit..

Han sa att han ville få tid o tänka på hur han ville ha de men de va rena tortyren för mig o gå o vänta...men jag gav han tid.

Efter 4 dagar bad han mig flytta hem igen han sa att han älskar mig och vill bo med mig och va tesammans med mig för han älskar mig,han vill inte kasta bort 4 år...vi var medvetna båda två att vi båda måste kämpa om detta ska funka.. O jag flyttade hem,vi pratade ut,verkligen pratade ut!

Resultatet har blivit nu att vi umgås mkt mer med varandra,gör saker tesammans,både ihop med andra och har mer egen tid för varandra. Han är mer kärleksfull och gulligare än innan,för 2 veckor sen hade vi sex,HANS insiativ! jag är chockad.

Det känns verkligen som vi är på rätt spår,som att allt är åt rätt håll..så känner jag,men jag vet inte va han känner!? har inte vågat fråga..tar en dag i taget o allt som de kommer men nu känns de mkt bättre än innan och jag TROR att han oxå känner de. Han är gladare och vill vara med än,vi skrattar o gör saker ihop. Jag hoppas verkligen de löser sig... Efter allt detta som hänt och nu när jag märker att vi e på rätt spår (hoppas jag) så inser jag älskar honom så enormt mkt och skulle göra vad som helst för o ha honom kvar,vilket jag oxå hoppas han känner.

Men sen kan de bli nån ensaka dag då jag tex e sugen elr vill mysa och jag e på han kanske lite för mkt..(jag har allid haft mer behov av närhet o sex än vad han haft) då blir han sne direkt o biter ifrån och avvisar mig direkt....jag blir så lessen men biter ihop o visar det inte,sen nästa dag e han gullig igen..känns som ja kan bli för på ibland o då känner han sig pressad jag vet inte...

Comment

Kanske behövde han det att ni var ifrån varandra, för att verkligen hitta sin "vilja". Är så lätt ta någon annan för självklar, och vi lever lite i en tid där många inte vill välja. Utan ha alla möjligheter öppna.

Om vi utgår ifrån att han inte valde dig för inte klarade vara ensam, utan hittade sin "vilja", så är det ändå en bra grund. Han vet nu vad han vill, vad som är viktigast. Och han valde det ni har. Detta tillsammans med er nya dialog hoppas jag gör att ni inte kommer av er igen.

För jag tror det är viktigt ni fortsätter att prata. Dels kanske du skulle föra upp frågan om porr, om är så att han förbrukar sin sexuella energi där. Så att inget kvar till er. Om blivit som ett beroende.

Men sedan tror jag vore bra om ni hittade ett sätt där du får utrycka din "lust" utan att brutalt bli avvisad. Att istället för arg, han kan säga ifrån på ett fint sätt och att du accepterar det på ett fint sätt. Så inte har negativ energi mellan er när inte behövs.

Och att närhet inte alltid behöver leda till sex. Att han eller du kan säga i förväg "vi kramas bara, är så skönt" och att ni kan vara nära utan att känna att signalerna kanske misstolkas och det blir fel på slutet. För vill olika mycket. Och att en huvud mot en axel och pillar i håret när ser på TV kan vara just bara det, och är ok. Så press och rädslor att göra den andra besviken inte hindrar vardaglig fysisk kontakt.

Nu vet jag inte vad som passar dig och honom, men det finns andra sätt att hantera att har olika mycket sexuell lust. Att han smeker dig men ingen penetrering. Eller om han är mycket trött och inte orkar ge, att han kanske bara håller dig och smeker dig på kinden och axeln samtidigt som talar om hur fin du är, när du smeker dig själv. Närhet och sexuellt utlopp utan att kräva att han ska göra något han inte är upplagd för just då. Sex behöver inte vara "dunka dunka" om båda är öppna för att gränserna inte finns där.

Men jag är ingen expert, bara några funderingar.

Comment

Hej ! Vet att den här inlägget är gammal. Men det du berätta är exakt så jag känner just nu med min kille. Hur har det gått med er, har du löst det på något sätt? Jag vill gärna ha råd och tips. Bli galen snart !!

Comment

En till som gärna vill ha râd och hjälp! Har inte haft sex pâ över 3 TRE âr! Min man har ingen som helst lust, helt osexuell! Bett honom att i alla fall hjälpa mig för att jag ska ha det bra, men inte ens det. Vad gör man? Jag har pratat, tjatat och sedan blir det tystnad till jag ibland blir skogsgalen, men inget händer!Har bara svarar ja ja, jag lovar att ändra mig, men inget! Otroligt ledsen och frustrerad är jag. HJÄLP!

Comment

Nuttan, har du frågat honom om orsaken? Äter han antidepressiva eller annan medicinering som påverkar förmåga och lust? Har han fastnat i porrträsket så förbrukar all sin sexuella energi där? Har han potensproblem och skäms för det? Har han någon annan vid sidan om?

Eller är det så att han inte ser på dig på det sättet längre? Ni är "vänner" mer än partners? Men han vill inte bryta relationen då han tycker allt annat fungerar så bra? Eller rädd för uppbrott, sälja hus och annat?

Om han inte medverkar till att förbättra situationen så har du väl egentligen bara två val. Att acceptera att er relation inte innehåller den biten. Eller avsluta relationen.

Finns ett tredje alternativ, att ni kommer överens om att det är ok du har sex vid sidan om. Men få klarar nog något sådant och jag gissar att det inte bara är sex i sig du saknar utan den fysiska (och psykiska?) närheten mellan er.

Jag är ingen expert, bara lite funderingar.

Comment

Han har ingen vid sidan om, vi är tillsammans nästan 24h! Porr är han inte intresserad av, han är ganska "tam" i sexuellt, men det bättrade pâ sig den tiden vi hade sex. Det har varit ganska mycket som hänt runt omkring oss men det verkar som om det alltid är nâgot nytt som bekymrar. Har varit inne pâ att han kanske är homosexuell! Har pratat om att jag ska ha sex vid sidan om och det gillas INTE! Han säger att jag är hans största kärlek och att han vill vara med mig för alltid. Det är pussar och mkt älskling men jag känner det som om jag bor tillsammans med en vän, man vill ju inte ta initiativ längre. Tror själv att det enklaste vore att avsluta relationen samtidigt som det skulle vara sâ sorgligt för han är en underbar man i allt annat. Ja, jag fâr ta upp ämnet igen...... puh........

Comment

Working...
                    X