Announcement

Collapse
No announcement yet.

JAG vill men inte HAN...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JAG vill men inte HAN...

Jag älskar verkligen min sambo...han är det bästa som hänt mig...men...

Nu är det så att jag vill så mycket oftare än han...jag är oftast sugen och om jag inte är det på en gång så kan han alltid få mig sugen. Jag älskar att vara med honom och njuter av att vara nära honom på alla sätt och vis.

När jag tar initiativ, vilket jag oftast gör, så får jag höra att han är trött...han orkar inte...han ska ut med hunden...han ska byta olja på bilen...han vill se färdigt filmen...osv...

Jag kan klä upp mig för honom...köpa nya underkläder...göra allt jag kan för att förföra honom men ändå får jag till svar " Kan du flytta dig, vill se färdigt filmen "...

Jag är ganska öppen sexuellt och tycker om att tillfredsställa min partner...men han går fex. aldrig ner på mig....

Det är verkligen inget fel på mig...jag är fräsch och jag är en söt tjej som aldrig haft det här problemet tidigare, tvärtom, jag är uppskattad när jag är ute och har inga problem att hitta killar.....men nu vet jag inte hur jag ska hantera detta??????!!!

Jag vill inte vara med någon annan...jag längtar efter honom...jag längtar efter att han visar att han vill ha mig...mitt hjärta värker efter hans uppmärksamhet..och jag gråter många gånger på kvällarna. Oftast är det de kvällarna jag gjort mig extra fin och verkligen visar att jag vill...och han somnar....

Jag förstår att han ibland är trött...jag menar inte att vi ska ha sex 24/7...men jag blir så ledsen när han har tid med andra saker...men när det gäller oss 2...tid som man och kvinna...då orkar han inte!!! Vi har 3 barn i hushållet...inte tillsammans...så nog har vi fullt upp....och jag kan också vara trött ibland...men jag har ALLTID tid för min partner och det gäller inte bara sex förstås. Jag kan spontant säga att jag kan massera honom...och så gör jag det med massageliniment när jag ser att han har ont. Jag kan säga att jag har ont i nacken...han gör det ändå inte...jag måste fråga honom flera gånger om han kan tänka sig att göra det...

Kanske är det jag som överdriver...men jag saknar våran intimitet...det som gör att det är han och jag!

Sex är inte allt men jag tycker att det är viktigt i ett förhållande...det är det som ger mig näring och styrka och som får mig att glömma vardagens plikter för en stund...det är det som binder oss ihop....

Men vad gör jag när han inte vill längre?

Han säger att han älskar mig mest av allt, att han vill leva med mig resten av sitt liv...att jag är hans solstråle osv.......men när han inte visar det?

Förlåt att det blev ett långt inlägg men jag var tvungen att skriva av mig.

Vill bara att ni ska veta att jag respekterar honom och vill inte att han ska känna sig tvingad till något.....men jag känner mig inte uppskattad och jag blir ledsen när han dissar mig......och tro mig...jag har diskuterat detta med honom...åtaliga gånger.....

Vad ska jag göra????????

Tacksam för alla svar

För mig är en av de viktigaste ingredienserna i en relation "vilja". Man kan vara olika, man kan vara korkad, klumpig, dum, tanklös och en massa andra saker. Men så länge det finns en starkt vilja och visar den, så tycker jag det andra är småsaker. Vi är ju bara människor, felbara.

Men din kille brister ju just i den delen, viljan. För självklart så skulle han *vilja* älska med dig istället för att se filmen, eller i alla fall när den slutat komma krypandes om viska söta saker i ditt öra. Och när du gjort så fint för honom och gått ned på honom, så är bra underligt att han inte visar samma vilja. Om nu inte gillar att göra det överhuvudtaget, inte har med dig att göra, så verkar lite dumt ta emot något av dig som han inte vill ge?

Önskar jag kunde säga att nog handlar om stress eller annat som påverkar den sexuella lusten. Men är ju mer än lusten som är svag, viljan är svag. Även om inte speciellt tänd själv så skulle han väl vilja vara fysiskt nära? Vilja tillfredsställa dig?

Jag vet du älskar honom men kanske är han en vän och inte en partner? Låter inte som en partner för dig i alla fall. Din ömhet, passion och närhet är ju helt bortkastat som det är nu.

Jag är ingen expert, blir bara förskräckt över tanken att du är nära någon men ändå så är det ett avgrundsdjup mellan er själsligt och fysiskt. Låter som rena tortyren.

Comment

Hej! Det skulle ha kunnat vara jag som skrivit ditt brev. Jag har exakt samma problem sedan ett halvår tillbaka, innan kunde vi ha sex upp till tre ggr om dagen. Men nu är det bara jag som tar upp det. idag "råkade" jag se historiken i hans dator - det är sex och porr hela tiden så fort jag inte är i närheten! jag har konfronterat honom och frågat varför, har tom erbjudit mig att vi ska se tillsammans! Men jag får inga svar!!! Han säger bara att han älskar mig! Jag gråter mig till sömns på kvällarna, tror jag håller på att bli tokig! I vårt fall är nog ett avslut nära tyvärr. kram till dig, vill bara säga att jag förstår dig, mer än väl!

Comment

Hur mår din sambo ? Om han har depression så påverkas er relation kraftigt . Har du berättat hur du känner för honom ?

Comment

Tack alla för svar....det värmer att se att det finns människor som bryr sig och även dem som känner igen sig.

Min sambo tittar inte på porr eller sånt...han är egen företagare och arbetar hårt ute i skogen. Min tanke har varit många gånger att kanske han är otrogen...men det är jag ganska så säker på att han inte är. Jag tror bara att han helt enkelt har mindre sexlust än jag...men det betyder väl inte att han inte kan tillfredsställa mig eller varjefall gosa när han vet att jag vill....

Jag är ingen sexfreak men jag saknar hans värme och kropp....att han visar mig ömhet och kan säga att jag är fin och sexig.

Han har levt ensam några år med sina 2 barn innan vi träffades och har naturligtvis byggt upp sitt liv med rutiner och allt på sitt sätt....jag har levt mitt liv på mitt sätt....klart det är svårt att pussla ihop 2 kantstötta serviser...men jag tycker ändå att man ska vårda ett förhållande och ta sig tid för varandra...för annars orkar man ju inte vardagen.

Min sambo är en väldigt stabil och trygg kille....han vet vad han vill och INTE vill. Är det något han INTE vill så gör han inte det.

Jag har fex sagt till honom att jag uppskattar att ha levande ljus i sovrummet...sådana småsaker....men han har ALDRIG tänt ljus för mig....han har egentligen aldrig uppvaktat mig på något sätt...

Jag saknar honom så fruktansvärt mycket...trots att vi bor under samma tak....det är jobbigt att gå och känna så..

Jag skulle kunna göra allt för honom...jag har ju blivit "mamma" till hans barn...dem kallar mig mamma.....jag sköter hushållet och pluggar samtidigt...jag stöttar honom och hans firma...vill att det ska gå bra för honom och jag vill att han ska vara lycklig med mig...........men jag önskar mig något tillbaka.....hans engagemang i OSS...

Kanske är det som du säger KNET99....att det brister i hans vilja...vad gör man då??

Tack alla...man känner sig så ensam i sina känslor och funderingar...

Comment

Denvanligtvisglada: Jag känner med dig!!! Det är så tungt! Dem säger att dem älskar..men dem visar något annat...hur ska man då veta vad som är verkliga känslor?? Man funderar, gråter, är arg men mest besviken och sårad...vad gör man för fel? Varför duger jag inte? Varför väljer han något annat framför mig? Varför kommer jag aldrig först........tänker på dig! Kram

Comment

Jag har tex sagt till honom att jag uppskattar att ha levande ljus i sovrummet...sådana småsaker....men han har ALDRIG tänt ljus för mig....han har egentligen aldrig uppvaktat mig på något sätt...

Om han aldrig gjort det så tror jag nog inte du älskar den han är, utan tanken vad han skulle kunna vara. Men som han ju inte är.

För någon som passionerad som du (och då menar jag på ett fint sätt) kan ju inte ha fallit för den han är, utan bilden av något du önskade. Är så lätt när hittat "någon" som vill, att också bortse och blunda för hur det egentligen ser ut.

Men jag gissar att du föll för andra saker också, och att han har många bra kvaliteter som du älskar. Frågan är om du klarar att känna dig så ensam i en relation? Personligen tycker jag det är värre att känna ensamhet när är med någon, än den ensamhet jag upplever när är ensam.

Han säger att han älskar dig mest av allt, att han vill leva med mig resten av sitt liv...att du är hans solstråle osv.... men frågan är vilka behov som får honom att säga så? För vi är alla mycket mer styrda av rädslor och behov än vi tror. Vad är du för honom, vad menar han när han säger så? "Bra att ha" för får familjen att fungera, med barn och boende? Tröst för klarar inte att vara ensam? Du uppfyller en bild av hur en familj ska se ut, men som han inte egentligen kan relatera till, krav han upplever för att vara "som man ska"?

Jag vet jag är hopplös romantiker så min bild är nog lite skev. Jag vet att en relation är så mycket mer än närhet och intimitet. Men vi människor är olika också, vissa kan vara utan den biten för att andra bitar överväger. Andra kan inte vara utan den. Vilken typ tillhör du?

För den som verkligen älskade dig... så som du älskar honom, skulle väl inte kunna låta bli att ta på dig även i vardagen? Låta bli att se in i dina ögon och hans ögon glittrar? Låta bli krypa intill? Låta bli att i alla fall försöka ge dig njutning även om själv är för matt och slut för att orka? Låta bli att överraska dig bara för att göra dig glad?

Vilja.

Comment

Jag vet inte vad jag ska svara när du skriver så.....och det beror nog på att jag tycker att du har rätt i mycket av det du skriver, allt känns träffande på något sätt. Jag är nog också en hopplös romantiker och jag hoppades nog på att han skulle kunna ge mig lite av den biten...å andra sidan är det väl något jag kan leva utan...men vill jag det?

Jag föll för många sidor hos min sambo...han är underbar på många sätt och vis...och när vi är intima så har vi det jättefint. Vi kan skratta tillsammans och när jag är med honom och han ser mig...DÅ känner jag mig lycklig.

Egentligen vill jag nog bara ha hans uppmärksamhet...känna mig kvinnlig tillsamans med honom...att han ser när jag gjort mig fin för honom osv...Jag vill att han ska se MIG!! Att jag inte bara är mamma och hushållerska....att jag är en KVINNA med passion, lust och begär....kräver jag kanske för mycket???? Det kanske är mig det är fel på...jag vet ingenting just nu....

Jag kan nog inte leva i ett förhållande utan närhet och intimitet....även om andra bitar kan väga upp. Jag behöver den närheten för att må bra...på alla sätt och vis...att känna att jag delar den intima delen med just MIN partner och ingen annan! Kärlek är naturligtvis så mycket mer också...men just i det här sammanhanget saknar jag det intima med honom....Jag går ju varje dag och känner åtrå...vill ta på honom...vara med honom........och det gör jag ör att jag älskar just honom!

Allt är så svårt...kärleken kan vara svår men också underbar...men man är otroligt sårbar.

Comment

Jag tror att du kanske överskattar din förmåga lite, du skrev att du har fött tre barn, sånt sätter ju spår på kroppen. Har du gått upp i vikt? Många kvinnor överskattar sig själva. Är du kvinnlig? Är du trygg i din kvinnlighet?

Sedan är det ju så att attraktion är något som går över. Kommer aldrig förstå folk som låtsats att dom är attraherade av varan, varför är du ens kvar i relationen?

Comment

Hej

Säkert inget fel på er båda. När du har lust så kanske inte han har och tvärt om.. Sen ibland så verkar det råda en viss uppfattning om att en killes snopp kan resa sig bara han tänker på en "damsadel" eller nåt annat konstigt komando.. Ingen av er är någon maskin..

Du tycker att han inte gör något för dig. Så som att tända ljus eller uppvakta dig.. Är du säker på det så han inte gör något som han tycker är viktigt och du inte ser...?

Ett exempel kan vara att han är mest sugen på morgonen och du på kvällen.. Men då är det fullt hyss med ungar.. eller annat..?

Nu vet jag inte utan fortsätter att spekulera och tippa.. Ingen har väl undgått att höra om ekonomi kriser hit och dit.. Så kanske han är djupt oroad över företaget och flyr verkligheten med hjälp av TV..

När ni har ensamtid med varandra utan barn och annat och får vara kvinna och man.. Är det lika dant då eller?

Försökte bara se om det kunde finnas andra orsaker för ditt/ert problem...

Jag ska ge dig ett personligt exempel utifrån min egen erfarenhet.. Ett särboförhållande.. En kvinna som hade jätteproblem att ta ner och upp tvätten från tvättstugan.. Jag tog ledigt för att hjälpa henne att tvätta var 14dag.. För att jag brydde mig och för att jag älskade henne.. Det hade varigt mycke lättare och mer ekonomiskt att tända ljus och så.. Vet inte hur många gånger jag hjälpt henne med att vara där när hon deppade ihopa. Om så det var mitt i natten eller när jag jobbade eller hade barnen så kom jag till henne. Varför då?? Jo för att jag älskade.. Vad fick jag som nackskott... Jag såg inte henne.. Hon kände sig ensam i vårt förhållande.. o en massa annat...

Så höll det på i över ett års tid.. Var det jag eller hon som inte såg... Vilket fall som helst resignerade jag totalt.. Efter en liten tid där efter så lyfte jag på hatten och tackade för mig... Men så klart skillnade är att vi inte var sambo eller barn ihopa...

En del säger att man ska se sig själv innan man ber någon annan ska se en...

Comment

Unknownsoldier:Jag har bara fött 1 barn...han har 2 sedan tidigare...vi har inget tillsammans. Nej jag tränar regelbundet och är nöjd med min kropp...jag är trygg i min kvinnlighet och är väldigt feminin av mig.

JAG är ju jätteattraherad av min sambo och det är därför jag lider av detta så mycket...jag VILL ju att detta ska fungera och jag VILL ju vara med honom! Jag vet att det inte bara är så att DEN står...och jag förväntar aldrig det heller...det är ju därför jag förför honom på alla sätt och vis...jag ger honom tid....och vi har ALLTID sex NÄR han vill just för att då vet jag att han verkligen vill och det får mig att må bra...problemet är att det inte är så ofta....

Jag kräver heller inte att han ska tända ljus och göra dyl för mig...det är bara ett exempel på vad jag sagt till honom att jag skulle uppskatta!

Jag är jätteglad när han gör småsaker för mig...och det säger jag alltid till honom.

Styggavargen:När vi har ensamtid med varandra så kan vi ha jättekul...fram till kvällen...då somnar han framför tv:n eller direkt när vi lägger oss...och det kan vara ganska tidigt...

Grejen är att jag förstår att han kan vara trött, det respekterar jag...men jag blir ledsen när han väljer att göra något annat istället om jag nu inviterat till sex....då känns det som att han är för trött för att ha sex....men har inga problem att fixa på bilen...eller jaga.....

Han är inte orolig för företaget...det går jättebra..inga problem där.

Jag tror i grund och botten bara att han inte har lika starkt sexbehov som jag...och sen är han ingen romantiker....och antingen får jag acceptera honom för den han är...eller så får jag gå vidare...

Jag är absolut ingen perfekt människa...jag har mina fel och brister jag också...och det kan nog vara jobbigt att leva med mig ibland.....men jag vill bara känna mig älskad!!! Han älskar väl mig på sitt sätt...och jag älskar honom på mitt sätt....men ibland känns det som att han inte ser mina behov...jag kan hjälpa honom med saker han inte ens behöver be mig om...men jag måste alltid fråga honom för han ser inte vad jag behöver hjälp med.....

Men i grund och botten är det nog det intima med honom som jag saknar mest...det andra kan jag leva med....och jag saknar ju det just för att jag tycker om att vara med honom...jag älskar att vara nära honom på det sättet...

Tack alla för bra tips och råd...

Comment

Men knip han på sängkanten när det är morgon då..

Lite skämt och lite allvar.. Inget ovanligt att killar/gubbar somnar framför TV eller i soffan. Ibland har det kopplingar till snarkning.. Den tröttheten gör att han bara kan fokusera på sån han kan göra på ren rutin.. Som tv,mecka bil eller annat.. Då funkar inte det andra så att säga.. Ja kanske du skulle önska men på ett sätt var glad att han inte gör sängen med på ren rutin om du förstår vad jag menar!

Nu vet jag inte om er.. men rent filosofiskt så brukar mannen vara något äldre än kvinnan.. Så när mannen är som mest aktiv. Ja då kanske inte hon är där.. Så när kvinna kommer upp i låt oss säga 40+ o har mest sug o behov då är gubben förgammal.. Så rent teknikst kanske det borde vara tvärt om..Filosofiskt nu liksom..

Passar på att dra en dålig en.. kanske opassande... När en kvinna klär sig i svarta trosor och BH så betyder det att det är sorg i huset.. För K*ken är död... (förlåt men kunde inte låta bli)

Nä det kanske är så.. att han inte är romantikern... eller lika stort behov som du.

Jobbigt när det inte känns balans i det hela... Hoppas du kommer på nåt sätt att få sprätt på gubben... eller bäst av allt han själv...

Snällt av dig att du delar med dig.. För man får alltid höra att det är killen som vill o kvinnan som har ont i huvudet eller nåt...

Comment

(" Men knip han på sängkanten när det är morgon då.."

Visst! men när man är en kvällsmänniska/natt hur gör man då?

Får alltid väcka han mitt i natta..eller inte alls..Ingen romantik här inte , bara

sova, praktiskt göra...alltid.. eller ska man börja tänka om...

Comment

Har du satt dej ner i lugn och ro och pratat med honom om hur du känner och upplever er relation? För han kanske är jättenöjd och fattar kanske inte hur mycket det tär pådej. Sen är det tyvärr så att vi människor har olika sexbehov

Comment

Man kan hjälpa lusten på traven genom att äta proteinet Arginin där Argiplex är den mest kända (och dyraste produkten) . Här finns ett billigare alternativ : http://www.vitaminbutiken.se/arginin-hcl-1000mg-tillskott-arginintabletter.html?gclid=CIfwt6fOgbECFW0umAodvA jWNQ

Argiplex har jag testat och det funkar (blev pilskare trots depression).

Fast det ovanstående har man ingen större nytta av om man har andra störningar i förhållandet . Det är lätt att tappa bort varandra när det finns för många måsten i livet och egenföretagare har dessutom extra mycket som skapar oro

Comment

Working...
                              X