Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad är skillnaden på paranoid och paranoia?!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är skillnaden på paranoid och paranoia?!

Som rubriken lyder undrar jag vad som skiljer mellan dessa tillstånd?! När man googlar på paranoia kommer också resultat på paranoid, alltså borde dessa tillstånd vara lika varandra?

Man kallar personer som lider av/har paranoia för paranoid. Paranoia kallas området/ämnet.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Okej, tack för att jag blir ofta kallad för paranoid, fast jag själv tycker jag inte har några problem att lite på andra.

Comment

De kanske tycker att du beter dig överdrivet misstänksamt och kan kalla dig lite skämtsamt/oseriöst för paranoid ^^?

Själva sjukdomen är nog inget att skämta om men man lär sig vad man kan skämta om och vad man inte borde skämta om ju äldre man blir, sedan så kan andra säga till vad som är ok och inte ok att skämta om. Det är det upp till personerna om de vill ta det på allvar eller inte.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Det är kanske på skämt men det är inte första gången jag hör detta, jag har iallafall tendenser på att vara paranoid med tanke på att jag knappt vågar åka på en kryssning, och om jag skulle göra det skulle jag vägra att sova med misstankar om att kaptenen skulle förlisa båten.

Comment

Det är kanske på skämt men det är inte första gången jag hör detta, jag har iallafall tendenser på att vara paranoid med tanke på att jag knappt vågar åka på en kryssning, och om jag skulle göra det skulle jag vägra att sova med misstankar om att kaptenen skulle förlisa båten.

Comment

Working...
            X