Announcement

Collapse
No announcement yet.

Är detta normalt mående eller ej?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Är detta normalt mående eller ej?

Men jag ska ändå till psykolog den kommande fredagen. Med anledning av att jag har upplevt några psykotiska symtom. Såsom hörsel och lukthallucinationer (även skuggor), känt mig förföljd periodvis eller någon vill döda mig, aggressiv, tappat känslor så jag skulle tekniskt sätt kunna döda någon utan känna allt för mycket sorg, skolresultaten har påverkats på ett negativt sätt, svårt att tänka och kommunicera osv och det är därför jag vill även säga att jag hoppar mycket och texten kan uppfattas som flummig. Problemet är att inte mår dåligt psykiskt enligt mig, bara lite. Men när jag ringde till 1177 sade dem att kontakta psykolog till en början tvekade, men gjorde ändå som dem sa. Och nu har jag bokat och fick tydligen en akuttid ditt. Själv tycker jag att dessa symtom känns naturliga. Har säkert glömt att skriva något.

Nej det låter inte som helt normalt mående. Jag vet ju inte så mycket om vad du upplever, men det låter som en jättebra idé att prata med psykologen om allt detta du skrivit här.

Min personliga erfarenhet som ju naturligtvis inte gäller för alla är att psykiska sjukdomar ofta smyger sig på och att man på något sätt ibland kan "vänja sig" vid hur man mår. Du kanske inte tycker att du mår särskilt dåligt, men det finns goda chanser att du kan må otroligt mycket bättre!

Berätta bara allt för psykologen så kommer förhoppningsvis denne att veta vad som kan göras för att du ska må så bra som möjligt.

Tills dess, ta det lugnt och ta hand om dig! Om du känner dig mycket sämre, sök akut på en gång innan du gör något du ångrar!

Comment

Working...
    X