Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diagnos

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Diagnos

Hej! Ja ha fått svår psykos och schizofreni som diagnos. Ja ha varit på ett psykiatriskt sjukhus. Själv tror jag att jag bara har depression. Ja har läst på om vad de diagnoserna ja fick betyder. Ja har inga vanföreställningar och hallucinationer. Ja e ganska blyg, så sa de att det var ganska svårt att ge en diagnos till mig. På psykiatriska sjukhuset så såg man mest på tv. Vårdarna pratade lite med mej. Läkarna pratade nästan inte något med mej. Läkarna satt bara på sitt rum.

Jag tycke att det var obehagligt på psykiatriska sjukhuset. En patient skrämmde mig en gång på natten där.

Jag tycker att de borde ha tester på sjukdomar som de frågar en, så de inte fantiserar ihop en diagnos åt en.En del läkare är okunniga. Ja ha gjort schizofreni och psykos tester på internet och fick låga poäng.

På psyk sätts alla möjliga diagnoser på folk oftast utan ordentlig undersökning. Läkare som träffar en 5 min på akuten kan sätta flera diagnoser på en fullt godtyckligt. Om du tycker dina diagnoser är fel så kräv en ordentlig utredning. Själv anser psyk jag lider av borderline en diagnos de dessutom "lagt till" på mina gamla journaler dvs de har ändrat mina gamla journaler. Denna diagnos har de kommit fram till på 5 min på akuten när jag var full och dessutom blev inlagd mot min vilja vem sjutton kan inte bete sig som en borderlinare då och säkert fler diagnoser till. När man utreder folk för ev diagnoser kräver de att man är helt drogfri i 6 månader för kunna se hur man är som person men på psykakute/psyk har de rätt att sätta diagnoser hur som helst. En gång fick jag diagnosen social fobi endast för jag inte var ute i dagrummet varje dag och umgicks med psykotiska människor som var våldsamma och närgående.

Comment

Tog 10 år för mig att få diagnosen bipolär som jag tror stämmer bra och medicinerna fungerar också mycket bättre än psykos mediciner jag fick äta för jag fick psykoser lätt pga manier osv.. vilket jag sluppit under ett år nu och hoppas det håller i sig..

tar tid att rota i psyket..

Comment

Working...
      X