Announcement

Collapse
No announcement yet.

Två personer i mitt huvud

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Två personer i mitt huvud

Det känns som att jag har två personer i mitt huvud, den ena litar på folk och misstänker inte saker, bryr sig inte om andra tittar på en. Den andra personen litar inte på föll, misstänker saker hela tiden och så fort någon glor på mig skriker personen i huvudet att jag Ska smälla till den gloende idioten. Det värsta med "den andra personen" är att den tänker saker jag vet inte är sant. Så fort jag är glad och känner att jag nu släppt allt dåligt jag tänkt på så får jag dessa tankar. Sakta har dessa tankar förstört vänskapsrelationer och nu får de min kille att fundera över saker och ting... Han säger att han aldrig kommer lämna mig och att han älskar mig men jag vet och ser att mina orealistiska tankar och mitt sätt att bete mig, först jätteglad och snäll till att vara en sur och väldigt kall person gör att han blir ledsen över att jag nästan aldrig kan vara samma person en lång tid.

Någon annan som har såhär och/eller vet vad man kan göra åt det:?

Alla har det, två pers..men ytterst ytterst få kan vara medveten om den andra "personen"

Det går att lära sig att behärska det om man har "vissa" egenskaper..

Comment

Hej Meram!

Jag känner igen mig i det du skriver, så jag undrar: har du mkt ångest eller så? Ser du den/de "personerna" eller är de bara som en skugga eller hör du dem bara? Hur känns det när dem är där.. Är du rädd för att dem antingen ska göra något eller att de får dig te att göra saker som du inte vill? Tror du dem kan skada dig eller någon annan runt om dig? Tror du att saker som händer är hans/deras fel? Hur länge har de funnits där? Har dem alltid varit sådär? Har de några namn? Pratar du högt med dem eller i huvudet? Vet du att de inte är verkliga?

Sover en inte ordentligt, knarkar eller har mycket ångest så kan man få vanföreställningar. Det sa dem te mig iaf.

Hoppad det löser sig för dig

Ta hand om dig!!

Kram

/Tass

Comment

Generalsnutetass : Jag tror bara jag hört personerna. Men det har hänt ett antal gånger den senare tiden att jag sett saker som inte funnits där, jag har sett en person som stått vid ett ställe och en halv sekund efteråt finns den inte där och det var aldrig någon person person där har flera folk sagt till mig.

Jag har ångest ibland men inte särskilt ofta, rökt på några gånger men bara en gång detta året. Min sömn är helt okej.

Personerna i mitt huvud har redan fått mig att göra saker, jag har slagit både min pojkvän och mina vänner, har sagt saker jag egentligen inte skulle säga eller mena. Jag har blivit extremt irriterad och arg på folk som glor på mig så att det slutat med att jag slagit dem.

Vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken för när jag gör det den andra personen vill så inser jag senare Hur dumt och onödigt det var.

Min pojkvän har också sagt att enligt han så har jag flera personligheter och ibland så säger han att jag har nån psykisk sjukdom

Comment

Har du sökt hjälp någon gång? Om inte, kontakta vårdcentralen eller psykiatrin direkt tycker jag. Varför låta det fortsätta såhär om det finns hjälp? Det finns terapi och mediciner som kan hjälpa dig, dels att reda ut vad det är för fel och sedan komma tillrätta med det. Men det är du som måste ta första steget.

Kram!

Comment

Jag håller med Alona.. sådär ska du ju verkligen INTE behöva ha det!! Det låter hemskt jobbigt för dig Meram! Men det kommer gå bra ska du se

Önskar dig lycka till!!

kramar

Mvh Tass

Comment

Jag ska försöka ta hjälp av någon psykiatri eller vårdcentral. Tack så mycket för all feedback och alla råd jag fått av er, kramar på er allihop!

Comment

Hej, jag har haft det här problemet i mitt huvud sen jag varit liten med det är nu jag måste få fram vad det är. Och känner att det känns överdrivet att gå till vårdcentralen för de kommer säker tycka jag är helt galen.

Det börjar med att allt jag gör känns som att jag gör jätte snabbt fast en jag gör det i normal takt. sedan hör jag allt mycket tydligare och högre. Och det är nog detta som kommer låta sjukt och ni kommer säkert skratta lite för det är lire knäppt. Det är som om jag hör en röst i mitt huvud som skriker och är helt hysterisk men jag hör inte med ord vad hen skriker. Det händer verkligen inte ofta men det har hänt några gånger den jag var ungefär 9 år. Sen kan jag höra personer i mitt huvud sjunga sången ''små grodorna är lustiga att se'' med en arg och skrikig röst som om det skriker på mig med den rösten och till slut så blir det så mycket i huvudet av skrik som jag inte förstår och sången som går om och om igen så jag håller på att bli tokig.

Jag har tagit upp det med min barn läkare när jag var mindre att jag tycker att jag gör saker snabbare i mitt huvud än vad jag igenkligen gör, dock så sa jag bara det och inte det med sången och skriket. och då sa han att jag kan vara stressad så min hjärna tänker snabbare än mina ögon hänger med .

Jag tänker att det kan var något som har hänr när jag var liten, så det utbildades som något psykiskt. Eller kan det vara någon diagnos jag har? Vad tror ni?

Comment

Hej, jag har haft det här problemet i mitt huvud sen jag varit liten med det är nu jag måste få fram vad det är. Och känner att det känns överdrivet att gå till vårdcentralen för de kommer säker tycka jag är helt galen.

Det börjar med att allt jag gör känns som att jag gör jätte snabbt fast en jag gör det i normal takt. sedan hör jag allt mycket tydligare och högre. Och det är nog detta som kommer låta sjukt och ni kommer säkert skratta lite för det är lire knäppt. Det är som om jag hör en röst i mitt huvud som skriker och är helt hysterisk men jag hör inte med ord vad hen skriker. Det händer verkligen inte ofta men det har hänt några gånger den jag var ungefär 9 år. Sen kan jag höra personer i mitt huvud sjunga sången ''små grodorna är lustiga att se'' med en arg och skrikig röst som om det skriker på mig med den rösten och till slut så blir det så mycket i huvudet av skrik som jag inte förstår och sången som går om och om igen så jag håller på att bli tokig.

Jag har tagit upp det med min barn läkare när jag var mindre att jag tycker att jag gör saker snabbare i mitt huvud än vad jag igenkligen gör, dock så sa jag bara det och inte det med sången och skriket. och då sa han att jag kan vara stressad så min hjärna tänker snabbare än mina ögon hänger med .

Jag tänker att det kan var något som har hänr när jag var liten, så det utbildades som något psykiskt. Eller kan det vara någon diagnos jag har? Vad tror ni?

Comment

Working...
                  X