Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vet inte vad det är? Schitzofreni??

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vet inte vad det är? Schitzofreni??

Hej!

På sommarlovet så hände en grej.Jag såg en figur som hängde efter mig vart jag än rörde mig,och han kunde bara jag se.Han var bakom mig,brevid mig,framför mig,osv...åt alla väderstreck runt mig!Han har även rört mig vid ryggen,på sidan och även så har jag känt att han haft sina händer lite svagt om min hals.

Många veckor i följd så grät jag nästan varje natt,var nästan helt skräckslagen!för det kändes exakt som någon var där men jag såg honom inte riktigt.

Men innan jag började se honom så hade jag ju mått riktigt dåligt (skärt mig).Så att därför jag ser honom kanske beror på mitt mående.Mår ju fortfarande dåligt så...

Jag var även inte så possitiv inför sommarlovet.

Men för någon dag sen i skolan så bröt jag ihopp i gråt,hade världens ångest/panik inför kvällen då jag fruktade att jag skulle känna att han var där.Jag vet ju att han inte kan göra något men det är ändå en väldigt obehaglig känsla att känna att han är där när man ska sova.

Men jag har tänkt på om det är min fantasi men då hade jag väl inte känt och sett honom så mycket som jag gjorde första gången?Men jag vet inte vad det är?Och det gör mig lite irriterad!Men om det skulle vara schitzofreni så skulle jag väl se vanföreställningar och inte som nu...känner att någon är där,ser honom ibland.

Så snälla om det finns någon här som vet något så snälla svara!Jag blir galen på det för att jag främst inte vet vad det är/varför jag ser/känner att han är där!

VAd det kan bero på vet jag inte. Har du testat att utmana figuren? Dvs vad händer om du frågar figuren: vad vill du, varför hänger du efter mig? Jag driver inte med dig utan jag tror du ser denna figur och vill bli av med han. Men genom bli rädd för honom får han indirekt makt över dig.

Har du någon att prata med om hur du mår, varför du skar dig mm? Om det nu skulle vara så att det är shizofreni finns det medicin, terapi som hjälper en. Så vänd dig till någon du har förtroende för och berätta.

Comment

Hej Fågeln Fenix!

Jag har inte frågat om vad han vill men har sagt till honom att jag vill att han ska sluta.Men då kändes det som att han blev arg på mig och då mer hotfull.

Och jag pratar med folk om hur jag mår.Har vart på BUP,pratat med kuratorn på skolan samt att jag har en underbar lärare som vet väldigt mycket om mig och som jag då pratar med.

Men jag har sökt och läst om schizofreni samt lite annat men det passar inte riktigt in.För med schizofreni så ser dom ju verkligen vanföreställningar men jag känner oftast att han bara är där som om det skulle stå en riktig person bakom mig.Jag ser honom inte direkt men har gjort.Men det är nog så jobbigt.

Comment

Ok, fråga vad han vill, varför har han sökt upp dig? han har kommit av någon anledning. Kan du föröka bli vän med honom? eller åtmisnstone acceptera honom.

Vad säger Bup,kuratorn och läkaren om detta om de inte tar detta på allvar tycker jag du ska byta, det är din rätt som patient.

Comment

Du kan ha mediala egenskaper...vara "synsk"

Comment

Var inte orolig.

Bra steg att du har pratat om "figuren" med bla din läkare som du har förtroende för.

Du skriver att du inte mådde så bra när du började förföljas av denna figur.

Hen kan vara en beskyddare (de kan uppträda i de mest underliga skepnader) eller en vanföreställning som ditt mående lockade fram just då. I de perioder då jag mått som allra sämst har haft mycket hallucinationer om det kan vara till någon tröst (kört av vägen för att jag sett saker som jag varit tvungen att väja för, bland annat).

Håller tummarna för att du får rätt hjälp att komma tillrätta!

Comment

Hej!

Jag tror inte riktigt att jag är synsk ej heller att han är en beskyddare men det är ju en tanke så det behöver inte vara fel...

Och jag har försökt acceptera honom men när jag får världens ångest och panik så är det som att han blir elak.

Min lärare är ett stöd men Bup vet inget och kuratorn pratade bara om detta en stund,sen kom hon in på annat.

Comment

Hur vet du att du inte är synsk eller är medial???

Har du bättre förklaring??

I så fall vad?

Comment

Jag vet inte om jag är det eller inte?Jag tror bara att jag inte är det.Om jag skulle ha vart det så skulle jag väl ha sett det från att jag var mindre till nu,och inte som det är nu.Men jag vet inte?Vissa i släkten kan ju se spöken så varför inte...men då hade jag väl märkt det för länge sen?

Comment

Du kan ha haft förnimmelse av mycket men aldrig vetat att dom betyder nåt

jag kan berätta något om du skriver PM

Comment

Vad är PM?

Comment

Tryck det blåa fältet där det är vita bokstäver och står PM this user. så

kommer du på min privata sida...

Comment

Working...
                        X