Announcement

Collapse
No announcement yet.

Panikattack och läskiga mentala bilder och tankar

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Panikattack och läskiga mentala bilder och tankar

Hej jag tänkte bara beskriva lite kort hur jag haft det den senaste tiden då jag började få panikattacker helt plötsligt utan anledning visste efter ett tag vad skiten var, men var många akut besök innan det för trodde jag fick hjärtattack eller stroke osv hela tiden. Men har inte haft nån panikattack på snart 1 månad och har slutat med SSRI till och med och mår bra när det gäller panikattacker, men nu kommer det egentliga bekymmret jag har, det är läskiga tankar jag har typ som mentala bilder kan man beskriva det som, där jag ser exorcisten och the ring tjejjen, detta har hållet på i min skalle sen jag var 12, är 22 nu. Men det har aldrig varit så intensivt och störande och läskigt som nu, kan se saker framför mig i min skalle och tro nån är bredvid mig, utanför en dörr, nedanför trappan, osv. Det händer bara när det är mörkt också, och det är endast dom här två skräckfilms tjejjerna hela tiden, jag är ibland skit rädd för dom, men jag vet ju hela tiden att det inte är på riktigt så men ändå, vet inte hur jag får bort dessa mentala bilder och skit, har varit inlagd på psyk för nån vecka sen och fått nån medicin risperidon som inte hjälper, och är påväg att få en utredning om jag kan ha nån sorts diagnos, men min psykolog säger att det är svårt att sätta mig i nått fack eftersom jag har så många olika symtom hela tiden. "adhd, asberger, bipolär, deprimerad, panikångest, vanföreställningar, tvångstankar, tics" har jag lite gott och blandat av när det gäller symtom. Men jag lever faktiskt bra ändå och har egentligen allt som jag önskar mig det ända som skulle vara perfekt är om dessa tankar/mentala bilder/vanföreställningar kunde försvinna, finns det några knep, läkare och psykologer har ju inte hjälpt, inte SSRI eller risperidon heller. Ska jag möta räddslan och stå bland det som inte finns tjejjerna alltså, och typ "tja!" och inse att det inte är på riktigt, så att tillslut tankarna kan försvinna eftersom jag inser hur löjligt det är? nu blev det lite långt, men kan inte sova pga denna skit och behöver verkligen lite svar på hur jag kan påverka skiten så det försvinner.

Hej, menar du ifall du ska försöka "fortsätta köra på"? Som att bilderna inte finns? Har du någon gång kunnat acceptera bilderna?

Kan du berätta för människor i din omgivning om bilderna?

Comment

Jo mena lite så, men det funkar inte. Har försökt att leva vidare men det kommer mest på kvällen, tankar om död(döda människor) och läskiga skräckfilms monster osv. hör inge röster och känner inga lukter, har redan haft utredning om schisofreni men fick bara risperidon på test försök, 2mg. funkar inte bra alls, men jag tror det har med nått annat att göra, min pappa fick stroke vid 12 års åldern och såg exorcisten samma vecka och det är speciellt henne som jag ser(som mentala bilder i huvudet) och ibland typ som en skugga framför mig kan man beskriva det som. Jag kan berätta det för folk typ föräldrarna och några kompisar, men får typ svar att det inte är på riktigt och det är ju inte så mycket till hjälp. Jag har försökt accepterat bilderna och låtit dom flytta iväg, så några dagar så ser jag inget alls och det är skönt, men jag har märkt att en stressig dag har fått dom att komma tillbaks. SÅ jag vet inte hur jag ska gå vidare med dom här mentala bilderna faktiskt..

Comment

Jag tänker också så, inte alls till den graden som du är i men jag har lätt för att tro att allt är sant som jag ser på tv, även om jag vet att de inte är de. Hade öppen dörr till toan när jag hade sett saw filmen, ingen direkt logik i det men så var det. Rädd att vara instängd och att det kommer något. Jag tror på spöken o det övernaturliga till en viss grad. När det känns som att det är någon i närheten av mig så säger jag till på skarpen: Försvinn! Låt mig va!

Ibland viskar jag när det finns några människor som kan höra. Det känns i alla fall bättre att säga till dom att försvinna. Även om de inte finns på riktigt.

Comment

Working...
        X