Announcement

Collapse
No announcement yet.

Är det någon här?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Är det någon här?

Hej

Jag hängde lite här på Terapisnack för några år sedan, när jag hade ett problem jag behövde diskutera. Återvänder nu med samma syfte (men ett annat problem), men forumet verkar helt dött. Så min inledande fråga är, är det någon här?

Mvh

Jackyl

Tyvärr verkar det som att Terapisnack i princip är helt dött.

Orsakerna är säkert flera. Ett skäl handlar om tekniken. Det har varit mycket strul med tekniken vilket de som driver Terapisnack försökt ordna genom att anlita hjälp för att byta plattform för forum, bloggar och chatt. Detta har skett några gånger men olyckligtvis så har de avhjälpta problemen ersatts med nya. Mitt intryck är att Terapisnack tappat rätt många aktiva medlemmar vid varje teknikbyte.

Den sista stenen i kistan tror jag är att notifieringarna har slutat att fungera. När någon svarar i en tråd så fick tidigare den som skapat tråden och andra som svarat ett epostbrev som talade om att något skrivit i tråden. Nu är enda sättet att få veta om det "hänt något" att då och då gå och kika efter. Vilket jag, och troligen många med mig, glömmer. Och de som skriver får inte mycket till "konversation" i sina trådar. De få trådar som skapas dör ofta ut rätt snabbt.

Sorgligt är det. Vid Terapisnacks storhetstid (om jag inte minns fel) så kunde det skapas upp till tio trådar på en dag och det fanns alltid någon tråd att läsa eller svara i. Och ett antal anställda eller associerade med Comunicera, de som driver Terapisnack, svarade också i trådarna.

Det är ju inte färre idag som är deprimerade, har relationsproblem eller annat. Undrar lite vart de vänder sig nu istället för Terapisnack. Kanske depressioner vänder sig till psykologidelen på Flashback, kanske diskuterar relationer på Familjeliv. Jag vet inte.

Ett forum som verkar aktivt är https://forum.mind.se/forumet . Men jag vet inget om det forumet.

Comment

Working...
    X