Announcement

Collapse
No announcement yet.

Att leva med en man man som inte har lust till sex eller närhet

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Att leva med en man man som inte har lust till sex eller närhet

För ca 10 år sen träffade jag min nuvarande sambo,vi flyttade ihop efter 3 år som särbo.I början var allt som man kan förvänta sig vid ett samboförhållande,vi lade oss tillsammans..myste av att få bo ihop.Efter 2 år ändrade det sig,plötsligt var det bättre för honom att sova i soffan och det blev fler och fler nätter ensam i sängen.Nu har vi inte haft sex på snart 3 1/2 år,ni tycker nog att man kan ha sex på andra ställen och visst kan man det,men saken är den att han inte har någon lust.Jag har pratat med honom om detta vid flera tillfällen men han verkar inte vilja göra något åt det.Så nu lägger vi oss aldrig tillsammans och jag har gett upp och slutat tjata.Det är tråkigt ,efter jag sagt godnatt till honom i soffan..så hinner jag knappt krypa ner under täcket innan jag hör att han somnat där .Jag kan förstå att man är trött efter en arbetsdag, jag jobbar själv heltid ,utöver det sköter jag städ,tvätt och det mesta av inköp och matlagning.Förstår inte att det skulle vara ett hinder för att man avslutar dagen i gemensam säng.Man behöver ju inte ha sex,men närheten är viktig.Vet inte längre vad jag känner, självförtroendet har sjunkit till botten, jag är nog en tråkig och oattraktiv person😥

Du kan inte vrida vatten ur en sten hur mycket du än försöker.

Han älskar dig inte längre. Jo, han kanske älskar dig på vissa sätt men inte så som du älskar honom och så som du behöver. Det har naturligtvis inget att göra med hur du ser ut, om han älskade dig så skulle du vara attraktiv för honom.

Nu betvivlar jag att det handlar om att han tycker du är "tråkig". Men om han tycker ni ska göra mer spännande saker tillsammans så får han väl ta upp det och diskutera saken. Eller själv ta initiativ.

En relation handlar om vilja. Han vill inte. Han vill varken vara nära eller medverka till en lösning.

Visst kan man undra varför han stannar i relationen om han känner så. Men en bättre fråga är varför du stannar i relationen med en man som varken vill ha sex med dig och inte ens vill vara nära dig?

Visst känns det otäckt att lämna en relation du varit i i 10 år. Och om lämnar honom så finns inga garantier att du kommer att hitta en annan som du kommer att vilja vara med.

Vi motiverar ofta att vi stannar i en dåligt relation med att vi "har investerat i relationen". Som om den tid vi slösat skulle motivera att slösa ännu mer tid.

Men om du stannar, hur kommer du att känna om 10 år? Om 20 år? För han kommer inte att ändra på sig.

Nu finns det väl några fler möjligheter till hans beteende. Ett skulle vara att han träffar någon annan. En annan möjlighet är att han fastnat i porrträsket. Jag har inget vetenskapligt belägg för det, men jag tycker det verkar som att vissa som konsumerar porr får mer sexuell energi som smittar av sig in i relationen. Men andra förbrukar sin sexuella energi på porr och har absolut inget kvar att ge i relationen.

Så ledsen att du hamnat i detta. Att känna sig ensam när är med någon kan kännas värre än den ensamhet vi känner när är fysiskt ensam.

Jag är ingen expert, bara några tankar.

Comment

Tack för ditt svar..har funderat på det här alltför länge.. eftersom jag har pratat med honom,skrivit till honom om hur jag tänker och jag får inte ens ett svar..så har jag gett upp..söker lägenhet just nu❤

Comment

Working...
      X