Announcement

Collapse
No announcement yet.

Otrogen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Otrogen

Hej...

När jag var ute och festade så stog jag utomhus och pratade med en tjej, vi pratade ganska allmänt. Jag var jättefull så hela historien är ganska luddig, men hon kysste mig och jag kysste tillbaka. Allt går väldigt fort och när hon är i dom nedre regionerna på mig så avbryter jag ganska så snabbt, när jag liksom inser vad det är jag har gjort...
    Jag sa till tjejen ungefär såhär : "Vad gör vi? Jag har flickvän ju, och vi ska förlova oss!"...
    Efter detta så är allt ganska luddigt, när jag kom hem så somnade jag jättesnabbt.

Dagen efter så vaknar jag och är ganska glad, i ungefär 5 sekunder innan jag kommer på vad jag har ställt till med, min flickvän står och gör frukost och jag får nästan som panikångest och vet inte vad jag ska göra. Ska jag berätta? Är det värt att vara tyst? i ungefär en timme låg jag och hade ångest och panik. Fan vad jag älskar min sambo!

Jag samlar mod, ger henne en lång kram och så berättar jag allt. Jag var tvungen, jag kan inte leva med mig själv annars.
    Hon tar det väldigt bra, säger att hon älskar mig och att hon inte ska lämna mig. Hon ser på mig att jag ångrar mig osv.

Jag mår verkligen inte bra av detta, jag vill spola tillbaka tiden och ändra. Jag har börjat tänka på att ta mitt liv, jag är så skamsen.... Hur går man vidare nu? Jag vill inte bli utnyttjad för att det är hon som har "övertaget", och jag vill lixom inte att det ska vara ett argument i framtiden... Kan man gå vidare tillsammans? Jag älskar henne så himla mycket. Vi vill ha barn och gifta oss.

Jag är en sån person som alltid har varit emot otrohet, är själv chockad över detta och hon med. Fan, jag vill ge henne hela världen, jag ångrar mig djupt.

Ta konsekvensen av ditt handlade och lämna "supa på krogen" bakom dig. Visst kan du någon gång gå med vänner på krogen men att supa som en tonåring och riskera att det händer igen har du inte råd med. Hon ska inte behöva känna sig osäker på dig, känna oro. Du ska inte behöva vara osäker på dig själv på grund av avtrubbat omdöme.

Låter lite underligt för mig att du oroar dig för "maktbalansen" i relationen. Ska det behöva finnas en sådan i er relation? Kanske något ni borde prata om i så fall. Eller om möjligt, att du pratar med en terapeut om de tankarna och känslorna. Kanske något du har med dig från tidigare relationer? Eller den bild du fått av relationer i din uppväxt? Eller en rädsla? Eller din bild av hur en "riktig man" är?

Turligt nog så lyckades du stoppa vad som höll på att hända, trots berusningen. Så om båda har viljan, tror du inte ni kan klara detta?

Jag är ingen expert, bara lite tankar.

Comment

Jag hade inte tagit upp det, men det är olika hur man ser på otrohet. Det är lätt att bli avtrubbad och tänja på gränserna, så det kanske var rätt för dig.
      Last edited by Tabularasa; 2018-05-29, 23:46.

Comment

Working...
      X