Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Min pojkvän har tappat känslorna

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Min pojkvän har tappat känslorna

Min pojkvän och jag började dejta för ca 2,5 år sedan. Efter ett himla velande från bådas sida där vi haft svårt att till att våga ta steget fullt ut, bestämde vi oss till slut i december för att bli ett par på riktigt. Under den här tiden var jag på utbytestermin, men när jag kom tillbaka i februari så flyttade han i princip in till mig. Han hade dock sin egen lägenhet kvar.

Under resten av vårterminen från februari- juni bodde vi alltså ihop och min pojkvän började falla allt djupare ner i en depression som berodde på stress att skriva examensarbete/hitta jobb/flytta ifrån mig (som har ett år kvar av studier).

I juni tog han examen och flyttade tillbaka till sin hemstad. Väl där bestämde han sig för att söka hjälp för sin depression vilken han inte lyckades komma ur. Han träffade en psykolog som skrev ut antidepressiva till honom. Detta var ca 7 veckor sedan och nu är ingenting sig likt längre.

Sedan i juni har vi haft distansförhållande där jag har sommarjobbat mycket på min hemort och även pluggat till omtenta. Han börjar inte sitt nya jobb förrän i slutet av augusti, så han har sommarlov. Under dessa 7 veckor när han har ätit medicinen har vi haft allt mindre och mindre kontakt, där han i princip enbart har umgåtts med kompisar, vilket har resulterat i att han inte hört av sig särskilt mycket då han inte vill sitta med sin telefon när han gör annat. Detta tycker jag är helt okej vanligtvis, men eftersom kontakten bara har blivit mindre och mindre har jag väl blivit tjatigare på honom om att höra av sig mer till mig. Jag tycker dock inte att det är fel av mig då vi som sagt har distansförhållande och inte har haft möjligheten att ses mer än 3 gånger på hela sommaren.

I tisdags så ringde jag honom iallafall för att bestämma lite angående helgen då vi äntligen skulle ses. Vi hade bestämt att vi skulle ses lördag till måndag, men jag frågade om vi inte kunde ses tills på tisdag istället. Då hade han redan bestämt att han skulle åka med en kompis som har semester den veckan till hans familjs sommarstuga på måndag. Detta gjorde mig ledsen och upprörd, vilket resulterade i att vi började bråka och han slängde ur sig att han inte längre vet om han känner något för mig och att han inte känner något sug för att varken träffa mig eller prata med mig.

Detta är så himla konstigt för 2 veckor tidigare när vi sågs så sa han att han var så himla kär i mig och älskade mig så mycket. Även kvällen innan bråket så pratade han om oss som par etc.

Är det någon som vet om det han upplever med att han inte känner några känslor för mig kan ha att göra med dom antidepressiva som han äter? Förutom dom senaste veckorna under sommaren så har vi haft ett jättefint och kärleksfullt förhållande. Jag vill även tillägga att jag är helt säker på att han inte har träffat någon annan/varit otrogen då han aldrig skulle vara det. Vi är mellan 25-30 båda två och vi har tidigare diskuterat äktenskap och barn. Det har alltså snarare varit en fråga om när det ska hända, än om det kommer hända.

Jag känner mig helt chockad bara och vi har inte pratat sedan dess då jag har bett om att vi lägger diskussionen på is, då jag ska skriva 2 omtentor nästa vecka. Vi bestämde att vi skulle höras och prata efter det. Vi har alltså inte gjort slut, men samtidigt känner jag, vad finns det kvar när han säger att inte har känslor för mig eller känner ett sug efter att prata med mig eller träffa mig? Jag försöker fokusera på mitt och att tänka att han gör ett misstag som slänger bort mig, men samtidigt så är jag så otroligt ledsen och saknar honom så det gör ont.

Så för att sammanfatta kort: pojkvännen började äta antidepressiva för 7 veckor sedan. Sedan dess har vi haft mindre och mindre kontakt (från hans sida, jag har försökt som vanligt) och i tisdags sa han att han inte vet om han har känslor för mig längre. Detta kom helt från ingenstans, då han två veckor innan när vi sågs varit otroligt kärleksfull.

Är det helt kört?
    Tack på förhand /JK
Working...
X