Announcement

Collapse
No announcement yet.

Intresserad av en annan när man är i ett förhållande?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Intresserad av en annan när man är i ett förhållande?

Hej! Nu kommer en lite längre historia och jag hoppas ni kan hjälpa mig på något sätt.

Dagen efter nyår berättar min pojkvän/sambo att han har börjat tappa känslor för mig. Vi har varit tillsammans i 4 år varav sambos i 3.5 då jag började studera i höstas och flyttade till studieorten (12 mil ifrån där jag bodde med min pojkvän, min hemort). Jag bor mån-tors på studieorten och sen åker jag hem till min hemort på torsdag eftermiddag och stannar till söndag eftermiddag, för att bo med honom. Så är det varje vecka. Som jag skrev så sa han för en månad cirka att han har börjat tappa känslor för mig. Han sa att han inte visste vad han ville göra, men vi fortsatte i förhållandet och försökte igen. Jag blev självklart förkrossad av detta då jag inte alls kände att något hade förändrats.

Det blev bra och vi levde som vanligt i en månad, och för ca en och en halv vecka sen säger han att de jobbiga tankarna har kommit tillbaka och han vet inte hur han vill göra. Vi velar fram och tillbaka och vi pratar mycket om hur det skulle se ut ifall vi gick isär. Vid detta tillfälle är jag inte lika förkrossad som jag var första gången, kan nog bero på att vi redan har gått igenom det en gång. Vi pratade så mycket om att göra slut så det var nästan verkligt men vi bestämde oss ändå för att försöka och se om vi kan "hitta tillbaka" till varandra. Som första gången så har inte mina känslor förändrats nåt så jag blev glad att vi skulle försöka yttligare en gång, även fast det inte var lika jobbigt som förra gången.

Jag umgås ofta med mina vänner och är ofta ute och festar varje lördag (Inget som har stört i vårt förhållande), och nu har jag träffat en kompis, som jag har känt i ca 7 år, väldigt ofta ute på krogen och jag tror att jag har börjat fatta tycke om honom på ett helt annat sätt än tidigare. Förr har vi bara varit kompisar (har alltid haft en kompisflörtig relation) men nu känner jag mig jätteattraherad av honom och jag tänker på honom rätt så ofta. Vad är det som händer? Har mitt undermedvetna liksom bestämt sig för att jag och min pojkvän har det så dåligt att jag blir intresserad av andra? Jag är helt lost och vet inte vad jag ska göra, har aldrig känt såhär förut. Jag älskar min pojkvän och han är världens bästa, men nu när vi har haft det lite jobbigt så vet jag inte om jag liksom har ställt in mig på något? Någon som har varit i liknande sits eller som har något att säga om detta?

• Maria92
    commented on 's reply
    Nej, det är ju inte värt att förlora pojkvännen, det vet jag. Han finns ju alltid där för mig. Han är ju min bästa vän och vi berättar allt för varandra. Men jag tänker så mycket på att tänk om inte vårt förhållande blir bättre med tiden, utan att vi jämt diskuterar detta. Som nu, igår när jag kom hem till hemorten och hem till pojkvännen; Han säger att han fick som en klump i magen när han såg mig, och jag kände på resan ner till hemorten att allt inte känns rätt. Jag är inte lika glad längre som jag var innan allt detta hade hänt. Tänk om vi båda känner att förhållandet håller på att dö ut för att vi har pratat så mycket om det, men att ingen vågar ta steget?

Som jag skrev till den förra som kommenterade så vet jag faktiskt inte vad jag ser hos kompisen. Jag har ju aldrig känt såhär för honom förut och vi har känt varandra i typ 7 år. Det kanske är så att eftersom vi har haft en kompisflörtig relation hela tiden så uppfattar jag det som signaler nu när jag och pojkvännen har det jobbigt?
    Last edited by Maria92; 2017-02-10, 11:27.

• Maria92
    commented on 's reply
    Ärligt så kan jag inte svara på vad den andra killen 'ger'; mig. Jag har inget bra svar faktiskt. Jag känner mig bara jätteattraherad av honom. Visst, han ser jättebra ut, han är jättesnäll osv, men det är ju min pojkvän också så jag förstår inte varför jag känner som jag gör. Jag vill tro att detta händer bara för att jag och min pojkvän har det jobbigt nu.

Vad vi gör för att liksom hålla förhållandet i liv är till exempel nu i slutet på januari var vi på green day i sthlm och bodde på hotell. Vi brukar åka på dygnskryssningar, sen följer vi många serier tillsamman så vi gör ju en hel del. Jag är bara så confused.
    Last edited by Maria92; 2017-02-10, 11:29.

• Strangeway
    replied
    Men är det värt att förlora soulmaten för ett snesprång?Oftast el ibland är det en ''djävul''på våran axel gör si gör så.Vi människor av denna tid ger ofta bara upp så fort det inte blir ngn ''dans''.
    Nej det känns inte som han velar med att han vill lämna.Vi människor är ju inga robotar vi har alla våra egna intryck och förhoppningar om förhållandet.Ibland är det bara att stå på perrongen och se på allt som håller på att glida bort.
    Surt och hemskt.
    SOM EN SPEGELBOLL STÅR DU DÄR..RÄDDNINGEN NU DÅ EL ÄR DU SANN?ÄR DU SANN MOT DIG SJÄLV NU?SJÄLVKLART HAR DU RÄTT ATT GÖRA VAD DU VILL MED DITT LIV.
    VAD SER DU hos HONOM EL ''FLÖRTEN''SOM GÖR DIG SÅ PIRRIG DÅ?

Last edited by Strangeway; 2017-02-09, 17:20.

Leave a comment:

• emil i lönneberga
    replied
    När man börjar snegla över staket så söker man oftast det man i te får hemma. Så vad är det denna kille ger dig som du inte får av din pojkvän? Många tror man hittar till ala tillvitandes men det gör man i te utan det krävs jobb från båda för att man ska få en bra relation. Vad gör ni för att er relation ska blomstra och bli bättre?

Leave a comment:

Working...
X