Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vågar inte ta steget att gå i sär...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vågar inte ta steget att gå i sär...

Hej!
    Jag har varit tillsammans med min tjej i fem år nu. Men på senaste tiden har jag känt att min kärlek har försvunnit. Jag irriterar mig på småsaker och känner mig instängd. Så fort jag vill göra något på egen hand så får jag snäsiga kommenterar som att du gör som du vill, du prioriterar alltid andra. Jag har iofs ganska stort nätverk så jag har något inplanerat varannan vecka iaf. Hon har inget nätverk alls utan sitter mest hemma. Hon är dessutom sjukskriven på halvtid vilket gör att hon är hemma ännu mer och får ännu mindre social samvaro. Hon klagar över att hon hela tiden är ensam och att jag är ute och gör saker. Att hon sedan inte går ihop med mina vänner gör att hon inte kan hänga på mig ibland.

Hon får ofta aggressionsutbrott mot andra människor och kan skälla och skrika på butiksbiträden eller vid kontakt över telefon. Så fort jag tar upp det så blir hon irriterad och menar att jag skall ju ta hennes sida. Men vad hjälper det att man skäller ut kundtjänsten för att de lagt på frakt på försändelsen som inte skulle ha det?
    Hon äter depressionstabletter och har pratat om att livet inte är värt att leva längre. Och det gör att jag inte vågar ta steget att berätta att jag inte vill träffa henne längre.
    Hon har ingen kontakt med sin släkt så hon har ingen att falla tillbaka på om vi skulle gå isär. Jag vill ju inte ha ett självmord på mitt samvete.

Vad skall jag göra?

Om du gör slut och hon skulle försöka ta sitt liv så är det hennes ansvar inte ditt, hon är vuxen. Finns hjälp att söka om hon inte gör det är det inte ditt fel. Du ska inte va ihop med någon enbart för den kan riskera ta sitt liv det bli aldrig bra. Går hon och pratar med någon? Bara tabl tyvärr gör inte man kommer ur sina problem utan det krävs terapi och inte enbart tabl som många tror. I en relation måste man acceptera att den andre ibland kanske vill göra sina saker men tyvärr så är det så att de som kanske inte har vänner/hobbies oftast kräver att den andre ska vara med en hela tiden. Man kan inte kräva det. Själv skulle jag aldrig kunna vara med någon som krävde vi skulle umgås alltid, har minst 3 kvällar i veckan inbokade på aktiviteter den jag blir ihop med får bara acceptera det el haka på annars får det vara. Antar du försökt prata med henne om detta? Har du sagt u har planer på gå visare om hon inte skärper sig?

Comment

Working...
    X