Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min enda vän ska flytta härifrån

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Min enda vän ska flytta härifrån

Jag vill ha tips på hur jag ska hantera och bearbeta att min vän sedan 6 år tillbaka ska flytta till en annan stad.. (från Göteborg till Stockholm) Saken är den att hon precis har flyttat in i sin pojkväns lägenhet, dvs blivit sambo. De bor för närvarande i gbg, men pojkvännen jobbar i sthlm och de söker efter en lägenhet att byta till. Detta är jag väldigt nervös över då jag vet att detta kommer att bli väldigt jobbigt för mig. Alltså extremt jobbigt. Utöver henne har jag inga direkta vänner som jag umgås med. Jag har en till, men vi har glidit isär och jag tror att han har tröttnat på mig nu, han har helt enkelt inte tid längre - inte hans sambo heller. Han jobbar mycket och hon mår dåligt och har varit inlagd på psyk i typ ett halvår. (Bipolär) Jag har verkligen förstått dem och givit alla deras tid osv. Har inte tjatat, har bara hört av mig nån gång i månaden. Skickade sms till hans sambo i somras. Har ej fått svar än. Dock har hon ringt 2 gånger för att be mig att ta hand om hennes häst.

Hur som helst. För mig är den här manliga vännen+hans sambo helt ute ur bilden nu eftersom de inte ens försöker hålla kontakten. Jag är helt enkelt trött på att alltid vara den som alla glömmer bort och den som alltid ska höra av sig.

Min andra vän som ska flytta, henne vill jag verkligen inte bli av med. Visst, hon har också sina sämre egenskaper och jag fick i höstas höra att jag antagligen borde säga upp kontakten med henne. Men jag håller inte med, jag tycker om henne väldigt mycket. Jag vet inte alls hur detta kommer gå. Jag överdoserade i mars/april (minns inte ens när det var..) pga att allt var så övermäktigt och för att jag kände mig så ensam och övergiven. Sedan var jag inlagd i 2 veckor. Nu börjar känslan krypa tillbaka och jag är rädd för att skada mig själv eller liknande. Utöver detta lever min vän också med det ständiga hotet om utvisning pga att hennes tillfälliga medborgarskap har gått ut. Det har gått ungefär 1,5-2 år sedan hon ansökte om att få stanna men inget nytt på den fronten än. Så även detta är jag livrädd för.

Vad fan ska jag göra?
Working...
X