Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska jag kunna lämna henne?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur ska jag kunna lämna henne?

För ett år sen så stod hon där, hon jag trånat efter i 12 år och hon var beredd att lämna hus,barn och hem för mig. Jag blev blixtförälskad och älskar henne än, så mycket att jag är rädd att svika henne. Så där äckligt kär är jag inte längre, men jag bryr mig väldigt mycket om henne och hon styr mitt liv. Det är här problemen kommer in.

Hon har sedan dag 1 haft taktpinnen och bestämt hur och när vi ska ses pga hennes barn (det accepterar jag) och allt har varit efter hennes pipa. I januari så sa hon att hon inte vill ses som ett "par", vi var aldrig ett par utåt därför skriver jag "par" utan bara hemliga och några få visste om oss och ville endast vara KK.
    Jag köpte det och vi har legat med varandra till och från även om jag vill så mycket mer så har jag accepterat detta just på grund av att jag får vara med henne!! Hon vill inget mer än detta och jag tror jag måste lämna henne men klarar det inte, hur fan ska jag göra? Jag känner mig sviken, ledsen och deppig och känner att jag styr mitt liv mycket efter henne, och så vill jag inte ha det!
    Känner ni igen er?

Nei, jeg kjenner meg ikke igjen, men jeg tror du må ta et oppgjør med deg selv og se hvilken vei du vil gå videre i livet. Jeg får inntrykk av at du selv vet hvor veien bør gå, men at du helst ikke vil at den skal gå der...?

Comment

Har du någon gång prata med henne om detta? För om du inget säger så tror hon att du är nöjd med läget. El så kan det vara så att hon är ego och har inga planer på ändra på situationen så båda mår bra. Man ska aldrig ge upp sig själv för någon anna sådan relationer håller aldrig i längden och slutar med att man tappar bort sig själv rejällt.

Comment

Tack för era båda svar!

Jag tog tjuren vid hornen och pratade med henne idag, jag frågade om hon kunde tänka sig något mer med det givna svaret NEJ. Jag sa att jag inte orkar mer så nu är det finito, en tomhet råder givetvis men det känns som jag förberett mig på detta något-sånär.......

Hon har varit nöjd med att bara ligga då å då me andra ord, jag orkade inget! Nu äre bara ge sig ut på marknaden igen, om man orkar.......

Jag har gett upp mig själv och sålt mig så många gånger Fågeln Fenix, men det som inte dödar härdar..........

Comment

Jag skrev till henne på söndagen att jag inte orkade ha någon mer kontakt, på måndag eftermiddag kom ett sms om att hon saknar mig.......

Är det så att när hon inte får det hon vill, ja då duger jag igen?

Blir bara irriterad........Vad bör jag göra?

Comment

hon har tappat kontrollen, och känner sig åtsidosatt såklart! men du VET ju vart hon står inför en eventuell framtid tillsammans och där verkar hon ju backa helt. Så frågan enligt mig är väl om du vill dra ut på "lidandet" , varför tråna efter någon som uppenbarligen inte är beredd att ge lillfingret ens!?

Comment

Du måste avgifta dig själv. Ta bort henne från sociala medier, inte svara om hon ringer, inte svara på SMS. Ingenting. Om hon fortsätter skicka ändå så kan du skicka ett "sista SMS" där du förklarar att du måste tänka på ditt eget bästa och inte kommer att läsa det hon skickar i fortsättningen.

För inget hon skriver eller säger nu spelar egentligen någon roll. Hon har fått lära känna dig. Hon har älskat med dig. Hon har fått dela tankar och känslor med dig. Och om hon då så tvärt säger NEJ till att vara mer än KK.... då finns det ingen framtid för relationen.

För om du tänker efter, om hon nu kommer krypandes för att du "utpressat henne", att faktiskt börjar synas "lite" bland andra med dig, så förändrar det ju inte faktum. Hon vill inte vara i relation med just dig om hon får välja.

Vet det svider... men är ju så. Om hon var den rätta så skulle hon inte kunna motstå att visa upp dig. Skulle inte våga skjuta undan dig för klarar inte tanken att mista dig. Vara stolt över att vara i relation med just dig. Nu är du hennes brygga ut ur en gammal relation och hennes KK.

Så klart saknar hon bitar ni har och hon "tycker om dig". Men hon älskar dig inte så som du älskar henne.

Så så ledsen du tvingas uppleva denna smärtan. Minnas hennes leende, lukt, varma hud.... och att den underbara närheten inte fick vara evig och sann...

Comment

Om det inte kan bli så som du har tänkt dig mellan er två så är det bara att bryta kontakten helt med henne. Svårt att göra men den ända vägen att gå om du vill börja känna dig bättre i framtiden.
                What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Tack för era svar, de är verkligen klockrena och sanna!

Idag så skrev hon att hon pratar med någon annan, hon ville att jag skulle få veta det! Jag sa tack & hej och jag tror det var detta som behövdes för att få ett avslut på allt!

Ni som finns här på forumet är guld värda, era svar värdesätter jag mycket!

Comment

Dubbelpost

Comment

Jag brukar gå in här och läsa alla era kloka fina svar......

Det går bättre och bättre dag för dag, men jag saknar henne fortfarande och tänker på henne!
                      Min hjärna vet mycket väl att jag ska gå vidare men mitt hjärta trånar efter henne än!

Har ni några fler tips eller läsvärda böcker hur jag ska gå vidare? Det är 3 månader sen vi sågs sist men jag mår dåligt än......och kommer nog göra ett tag!
                      Hon är trots allt en fullblods-egoist!!!!!

Comment

Hur går det för dig?

När du börjar romantisera henne och vad ni hade och längtar så påminns dig själv om att du förtjänar bättre!

Comment

Hej! Tack för din omtanke!
                          Det går så där skulle jag säga! Så jäkla upp & ner.....Tänker på henne typ varje morgon när jag vaknar samt ganska mycket om dagarna Vet inte hur jag ska kunna gå vidare helt! Saknar henne som människa med, trots att hon var elak!

Jag förstod inte riktigt din sista mening, hur menar du?

Comment

Efter ett tag så "glömmer" vi gärna de dåliga sakerna och tar fasta på de bra. För var ju bra saker också. Börjar tänka att hon trots allt visade kärlek, att kanske räcker, att med tiden kanske ändras. Sakta börjar ljuga för dig själv. Och när hon då hör av sig så är vi så långt gången i "romantiseringen" att tar henne tillbaka. För att strax upptäcka att inget ändrats, att allt som förut, och att du lurat dig själv.

Vissa skriver ned de dåliga sidorna hos sitt ex, och när börjar romantisera så tar fram det och läser.

Men det trista med detta är ju att det samtidigt inte är något fel att minnas det fina. Om samtidigt kan lägga det bakom dig.

Men jag vet inte hur du är och om du börjat romantisera eller inte.

Comment

Nej, jag skulle inte påstå att jag romantiserar henne, jag tycker att hon är en stor egoist!
                              Det är mer människan jag saknar, vi hade trots allt en 14årig vänskap innan allt hände.

Men tids nog kommer detta gå över, vi hade väldigt roligt säger hjärtat, hjärnan säger något helt annat, att hon inte är värd alla tankar jag lägger på henne!

Tror att det är ensamheten som skrämmer mig, tids nog när jag träffar någon ny kommer hon glömmas bort....Något som borde gjorts för längesen!

Kan inte komma på några dåliga sidor, mer än att ALLT var på hennes villkor och hon styrde och ställde samt träffade en ny trots att det var de sista hon skulle göra.......Det kanske finns dåliga sidor ändå.....

Tack för dina tankar, de hjälper!

Comment

Working...
                              X