Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Jag vet inte om jag orkar med mer smärta nu

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Håller med Fletcher. Tråden borde ha låsts eller tagits bort för länge sedan.

Comment

• Fletcher
      Fletcher commented
      Editing a comment
      Precis. Det här är ett forum ingen gråtblogg. Bloggen på happypancake har hon också kapat med sitt gnällande. Suck.

• nettan81
      nettan81 commented
      Editing a comment
      Du behöver inte läsa här

• Morotskaka
      Morotskaka commented
      Editing a comment
      Kapat? Det här är hennes egna tråd. Hon kapar inte någon annans tråd. Och det är fritt för dig att inte gå in här.

• Nej, Fletcher och Lilla Rosen, det finns en mycket enklare lösning som inte involverar Nettan alls.

Ni kan lämna denna tråden.

Jag trodde faktiskt ni gjort det för länge sedan.

För att repetera det jag skrivit tidigare:

Denna tråden är för Nettan en ventil. Som en blogg ungefär. Bloggarna har inte fungerat så bra på Terapisnack så jag förstår att en evighetstråd kan kännas som ett bättre alternativ.

Om inget ändrats sista året så skriver inte Nettan här för att få lösningsförslag utan för att skriva av sig och möjligen få någon som skriver något igenkännande eller stödjande.

Vi vet alla att det inte är rätt väg för Nettan att efter så lång tid stanna i ältandet. Men det är hennes val. Detta skadar ingen annan. Och de som känner det kryper i kroppen att läsa eller som av ren reflex inte kan låta bli ösa förslag över Nettan kan bäst åtgärda det problemet genom att lämna tråden.

På ett sätt så har ni, Fletcher och Lilla Rosen, ett liknande problem som Nettan. Trots att ni egentligen vet att det inte är bra för er så kan ni inte låta bli läsa och skriva i Nettans tråd. Kanske är hackandet på Nettan ett sätt att undvika möta egna problem, vad vet jag? Men det är knappast bra för er egen mentala hälsa.

Nu vet jag inte om Admin kan spärra användare från vissa trådar. Om det går så tror jag det vore bäst inte bara för Nettan utan också för Fletcher och Lilla Rosen. Hjälpa er att komma vidare från er besatthet av Nettan.

Jag vet att ni också skrivet stödjande saker till Nettan, inte bara hackat på henne. Men tydligen har elakheterna eskalerat.

Jag är ingen expert och jag är inte den som avgör. Bara vad jag tror är bäst för alla

Comment

• nettan81
      nettan81 commented
      Editing a comment
      Tack Knet.
      Precis, Fletcher och Lilla Rosen behöver inte ens komma in och läsa om dom nu inte klarar av att läsa det jag skriver utan att bli irriterande.

• Håller inte med dig knet99 om att ingen annan än hon själv tar skada av allt ältande. De stackars männen som blir utsatta tar skada och...jag är inte så säker på att nettans dotter går helt oskadd igenom mammans sätt att hantera män heller.

Kan inte heller hålla med om att jag skulle må dåligt av den här tråden, som du påstår. Den här tråden har numera mest ett underhållsvärde för mig - långt efter att jag insåg att ingen kan hjälpa nettan, för hon vill inte må bra helt enkelt. Jag fyller mina dagar med bra saker som för mig framåt. Jag mår bra

Comment

• Lilla Rosen
      Lilla Rosen commented
      Editing a comment
      Är inte tråden verklighet? Detta är ett forum där jag har samma rätt att skriva som du och alla andra.

Jag har heller ingenstans påstått att mitt liv är perfekt! Mitt liv är bra! :-)

Som jag skrev förut så har den här tråden i det närmaste endast ett underhållningsvärde nuförtiden.

• nettan81
      nettan81 commented
      Editing a comment
      Ja men om du inte bryr dig varför skriver du då????
      Det förstår jag inte? 🤔🤔🤔🤔
      Du får tycka vad du vill om tråden.

• Lilla Rosen
      Lilla Rosen commented
      Editing a comment
      Det är mycket jag inte förstår gällande dig, så du behöver inte förstå det här gällande mig.

• Ja Nettan ältar en hel del men det är hennes val och det finns inget vi kan göra för påverka henne, för såfall hade ju hon slutat ältat vid det här laget om hon nu lyssnat på alla i tråden. Tycker det är mer fascinerande att det finns folk som totalt vägrar inse att Nettan gör på sitt sätt och tänker inte ändra sig för en massa skriver det men ändå kan flera av er inte släppa hennes tråd det är inte heller friskt. Vad är det med Hennes ältande som triggar er? Vad i erat liv är så tråkigt så ni hellre hänger här och trackar någon?

Comment

• Fletcher
      Fletcher commented
      Editing a comment
      Nettan kan älta i sin kammare men hon väljer att göra det offentligt och då får man stå ut med kritik. Livet är ingen raksträcka som bortklemade ungar tror. Skaffa ett arbete så har ni inte tid att gnälla bort livet.

• nettan81
      nettan81 commented
      Editing a comment
      Ni behöver inte ens kommentera om det stör er så mycket hur jag gör med mitt liv.

• Ja, hon blottlägger sina tankar och känslor offentligt. Men forumet är inte en "allmän plats" där alla har rätt att göra som de vill. Det är inte jag, Nettan, Fletcher eller Lilla Rosen som sätter reglerna. Utan Admin som bestämmer.

Men sedan har vi alla ett val. Vi kan välja att ha medkänsla, tolerans och att inte vara elaka.

Varför inte välja att vara snäll? Lämna henne ifred?

Kanske hade tråden dött ut för länge sedan om vissa inte envetet maniskt besatt hänger här och följer varje litet steg som Nettan tar.

Och detta handlar inte bara om Nettans tråd utan om vilken typ av forum vi vill att Terapisnack ska vara. Är egentligen rätt fantastiskt att det är ett så "snällt" forum. Vissa kanske tycker att fler borde vara hårdare men då finns ju andra forum där de kan få vara det. Kan vi inte låta Terapisnack vara en oas i en annars så hård värld? Kan det inte vara värt det att bita sig i tungan ibland att den får fortsätta vara det?

Vad gäller det vi skriver så handlar det i slutändan om vem vi vill vara. Vi har det valet.

PS. Jag kan ibland skriva en del elaka inlägg. Men om jag inte mår mycket dåligt själv så hinner jag oftast hindra mig innan jag trycker på "Post Reply" och slänger hela texten. Har hänt jag filat på en text i en halvtimme med vassa formuleringar för att sedan slänga den DS.

Comment

• Admin tog bort mitt inlägg gällande om nettan81 var på riktigt för att han / hon trodde jag var hånfull.

Det tog JAG illa upp för.

Som jag skrev, så förstod jag inte varför någon skulle vilja fortsätta utsätta sig för elaka kommentarer då den vet att de kommer att fortsätta. Det har personen gjort under en lång tid. Det är för mig en stor fråga varför. Men det var tydligen inte populärt att ifrågasätta det.

Efter inlägget tagits bort, så tänkte jag om det kunde ligga en separationsångest i botten, och tog upp det, men det fick jag inget svar på ifrån nettan81.

Det var den ena saken jag tänkte på, men eftersom jag inte fick något gehör så börjar jag tänka på det andra alternativet; om det hela är en kvalitativ studie.

Hela allting, det här... Det som tråden handlade om från början, det finns inte längre, så vitsen med att få stöd och igenkännande; det är borta. Vad är vitsen med tråden nu..? Det allt handlar om nu, det som händer i tråden - det är att folk delat in sig i två läger; för och emot, och det eskalerar.

Så FÖRLÅT mig, om det verkade som jag var så hånfull att mitt inlägg var tvunget att tas bort.
      Last edited by Tisteln; 2017-05-04, 15:49.

Comment

• Fletcher
        Fletcher commented
        Editing a comment
        Och vi kommenterar hur mycket vi vill här...

• nettan81
        nettan81 commented
        Editing a comment
        Så med andra ord har ni inget liv då

• Lilla Rosen
        Lilla Rosen commented
        Editing a comment
        Öppet forum, som sagt. Alla får skriva lika mycket. ...och att skriva nån kommentar på ett forum då och då är inte synonymt med att inte ha ett liv. Fattar inte hur du, Nettan, kan jämställa det.

• Förstår inte heller att ditt inlägg togs bort. Förstår dina trollfunderingar.

...och du, Nettan brukar inte svara på frågor - i synnerhet inte sådana som gör att hon måste tänka till och se sig i spegeln för att svara på.
      Last edited by Lilla Rosen; 2017-05-04, 17:37.

Comment

• Nej, jag lägger mig inte i mer; eller försöker förstå vitsen med den här tråden. För det går inte att förstå.

Comment

• Ber om ursäkt om jag råkat radera inlägg som inte var elakt. Men när flera inlägg samtidgt raderas är det tyvärr lätt att fel inlägg följer med.

MVH Admin

Comment

• Oki. Tack för ursäkten! 😊

Comment

• Idag skiner solen och då tar vi nya tag. 😎

Comment

• Nej hörrni... Jag tycker det är dags att komma tillbaka till en vettig nivå. Jag håller med om att det var ett visst underhållningsvärde. Eller rättare sagt, jag gjorde det.. Men faktum är att jag börjar tro att Nettan lider mycket, mycket mer än någon förstår.

Jag tror att du själv, Nettan, inte förstår eller kan sätta ord på vad som gör så ont. Jag tror inte att du fortsatt tråden, och reagerar som du gör för att du inte VILL ändra på dig, Nettan...

Jag tror.. Jag är ganska säker på... att du i nuläget är så fast i dina känslor att det är de som styr dina reaktioner. Jag är också ganska övertygad om att du har så ont att du inte ens märker av vad det är för känslor som driver dig för att dina försvar skyddar dig.

Nettan... Du svarade mig att det visst är bättre med ett svar, än inget alls. Är det verkligen det... Är ett svar, där den du älskar talar om för dig att han inte vill ha något med dig att göra.... Är DET bättre än inget svar alls.. Hur känns det då i dig när du inte får något svar alls..?

Det gör ont i mig, att tänka på. Om min dotter hade berättat att hon kände så... Jag vill inte ens tänka på det! Hur ont måste det inte göra att få inget svar alls - när det känns BÄTTRE att få ett svar att man inte är önskvärd...

Vännen... Utan hån, utan ifrågasättande eller fördömmande.. Ställ dig själv frågan hur det kommer sig att du har ett så starkt behov av att försöka övertala och övertyga den du behöver / älskar.... att du faktiskt VISST är den rätta att du inte klarar av att respektera att den du älskar så mycket, INTE vill att det ska vara ni..

Varför du försöker få din älskade att "inse" att det är ni som hör ihop - med en sådan intensitet att du inte är mottaglig för HANS känslor... Dvs att hans känslor för dig är borta..

Så... Jag tror inte att det handlar om att du inte vill förändras. Jag tror dina försvar skyddar dig från insikten hur du verkligen mår, men samtidigt hindrar dig från att gå vidare och kunna bli hel.

Jag förväntar mig inte att du ska klara att ta till dig det här heller, för jag vet att försvaren som skyddar en sådan smärta du bär inom dig.... Som jag tror.. De är väldigt kraftiga.

Jag vill bara önska dig lycka till, och att jag hoppas att du tar dig tid att tänka igenom det jag skrev.

Jag hoppas också att ni andra som skriver här, förstår mina tankar... Jag tror Nettan bär på tillräckligt mycket.

Stor kram ❤️

Comment

• emil i lönneberga
                  emil i lönneberga commented
                  Editing a comment
                  Tror ochså att du Nettan bär på väldigt mycket det märker man på ditt sätt att agera/tänka. Önska du hittar ur din smärta och får må bra

• Varför får vissa personer fortfarande ens komma in och kommentera här?
                Hur många gånger ska medlemmar få gå över gränsen, medvetet provocera fram reaktioner, öppet skratta åt, håna?
                Jag trodde verkligen terapisnack var ett forum där man (oavsett vem man är, och ens bekymmer) kan finna stöd?
                Inte att det ska vara en plats där man gång efter gång får trakassera personer här inne. Och ja, det ÄR trakasserier när Nettan81 gång efter gång (under 1 års tid?) bett tex Lilla Rosen att sluta skriva här, sluta kommentera hennes inlägg, och bett henne lämna tråden. Och personen ifråga inte respekterar detta, utan fortsätter kommentera, håna, skratta åt. Och JA, det är precis det du gör. Om du (Lilla Rosen) ärligt talat inte kan se detta när du läser igenom det du själv skrivit. Så har du ett stort problem hos dig själv som du behöver reda ut.

Tidvis så eskalerar det här inne, främst från en persons håll men även andra som bidrar i detta och hetsar med/på. Det är väldigt tydligt att bland andra LillaRosen blir upprörd av Nettans tråd och inlägg, eller att hon inte tar tills sig av LillaRosens råd. Men det säger också väldigt mycket om LillaRosen, och att även du mår dåligt. En människa som verkligen mår bra ser knappast andras lidande som underhållning.

Jag tycker det är skrämmande att man beter sig så som många gjort här. Och mer skrämmande att det får fortgå. Iaf glad över er, Knet, Tisteln mfl som sagt ifrån.

Det är knappast Nettans tråd som ska stängas ner. Det är medlemmar som inte beter sig väl som ska stängas ner.

Comment

• Tack för ditt inlägg Morotskaka.

Comment

Working...
                  X