Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Jag vet inte om jag orkar med mer smärta nu

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jag vet inte om jag orkar med mer smärta nu

Jag har ju inte gjort något för mig själv

Det har nu gått 6 månader sen exet lämnade mig. Fick för 1 vecka sen redan på att han träffade en ny tjej ganska snart efter att han lämnade mig i december och det var tydligen kärlek vid första ögonkastet. Hur fan kunde han glömma mig så snabbt?? Jag plågas varje dag av saknaden av honom. Vet inte hur länge till jag orkar.

Mådde dåligt förut och mår ännu sämre nu när jag vet att han har en annan. Jag kan inte komma över honom. Jag känner mig typ beroende av honom. Ingen aning hur jag ska kunna leva utan honom. :-(

Vill ju inte att han ska vara med någon annan, :-(

Comment

Kan inte trösta dig men för mig har det gått 4 år och varje gång han träffar en annan tjej gör det lika ont i mig och jag själv träffar ingen annan utan jag har inte haft någon efter honom. Även om man inte önskar någon annan illa så är det ändå många gånger skönt att veta att det finns andra i samma situation och som vet hur det känns. Jag tror jag behöver träffa någon annan men problemet är att jag inte är intresserad av någon annan utan han finns hela tiden kvar i mitt huvud och samtidigt är han en idiot så varför vet jag inte heller. Som han är just nu vill jag inte heller vara tillsammans med honom men jag vill inte att han ska ha någon annan heller. Det skulle aldrig fungerar utan vi skulle bara gräla och jag skulle känna mig värdelös för han har alltid fått mig att känna mig värdelös och oron för andra tjejer har alltid funnits. Jag har precis börjat i terapi igen och hoppas att denna gång ska hjälpa mig och att jag ska kunna gå vidare.

Comment

Oj 4 år??

Hur får du reda på att han träffar någon ny?

Jo jag vet verkligen hur det känns

Jag är inte intresserad av någon annan utan han finns hela tiden kvar i mitt huvud och i mina tankar och hjärta.

Hoppas att terapin hjälper dig att gå vidare.

Comment

Genom facebook och genom gemensamma vänner och sedan listar jag ofta ut det för han beter sig annorlunda mot mig när han träffar någon. Han undviker mig helt och blir otrevlig och kort. Jag har tyvärr kontakt men honom vilket jag inte borde men klarar inte av att bryta helt vilket förmodligen är mitt största misstag och gör att jag inte kan gå vidare. Han bor även 5 min från mig så det är lite svårt att undvika honom helt också.

Comment

Mitt ex bor 50 mil bort och han har nu blockerat mig från Facebook.

Så nu kan jag bara skriva till honom via sms men han svarar inte.

Comment

Skulle nog behöva det avståndet men jag vet också hur jobbigt det är för mitt ex har gjort så mot mig några gånger också, men vi har gemensamma bekanta så jag får ändå reda på allt.

Comment

Känns jobbigt med det avståndet också. Pga gjorde han slut via sms.

Comment

Mår verkligen skit men nu har jag tagit bort allt med honom. Det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv.

Comment

Jag skulle behöva göra detsamma och jag försöker. Har inte hört av mig till honom på länge nu men det är en kamp varje dag för att jag inte ska göra det. En styrkekram till dig!

Comment

En Styrkekram tillbaka

Comment

Jag klämpar också med att släppa mitt ex och gå vidare. Har gått ett år nu, men med några återfall. Han velar fram och tilbaka, men nu har han bestämt sig (för sista gången) och satt ner foten. Han vill inget. Fattar inte varför jag ens gått och hoppats när vår relation egentligen aldrig varit bra för mig, mer än i korta stunder.

Ändå tycker jag så himla mycket om honom. Hur är man funtad egentligen??

Hoppas jag också hittar styrkan att sluta höra av mig. För gott den här gången!

Peppkramar till er Nettan och Träningsnarkomanen

Comment

Vimsan78: Ja jag älskar också mitt ex fortfarande.

Jag har väl inte riktigt slutat att höra av mig till honom.

Hoppas att du kommer vidare, vet hur svårt det är. Sitter ju själv fast.

Kram

Comment

Jag förstår precis hur det är när man försöker vara stark och inte höra av sig. Finns det en ny i bilden finns det bara ett sätt att göra det på. Alltså bryta helt och fokusera på dig själv. När du mår bra och glömt honom kommer han inse vad han har gjort och ångra att han gjorde slut med dig. Även om han inte skulle komma tillbaka så är det ändå du som vinner på det. Han låter som en sån som gör slut så fort han hittar nån ny och tror att gräset är grönare på andra sidan. Han lär göra samma med den tjejen han är tillsammans med nu också om han aldrig är nöjd med det han har. Kram till dig!

Comment

Sirimiri:

Han gjorde inte slut för att han hade hittat någon annan. Han gjorde slut för att han inte ville vara med någon som mådde dåligt som jag gjorde och sen tyckte han att vi var för olika.

Nej han kommer inte ångra sig att han gjorde slut med mig, jag har frågat honom och han är helt på det klara med att han inte ångrar sig.

Han verkar ha träffat sin drömtjej nu eftersom det var kärlek vid först ögonkastet med henne

Comment

Working...
                              X