Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rädda mitt äktenskap

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nja... Det kan verka så men är inte riktigt så enkelt...
    Hennes nya jobb är säkerhetsklassat och har en rigorös introduktion för landets säkerhet så skulle jag ställa henne på kanten så äventyrar jag hennes provanställning och det skulle få följder som både jag, hon och barnen skulle må dåligt av. Jag vill ju inte göra henne arbetslös? Men väljer hon att separera från mig så får hon hitta en lösning på det för då tänker jag leva vidare...

Comment

Okej, jag förstår

Comment

Men allt annat förutom hennes jobb har du helt rätt i. Jag är för snäll, jag vet. Kan vara det som fått henne att tappa fotfästet...
        Dina inlägg har fått mig att omvärdera situationen och ta vara på mig själv. Fått mig att tänka på mig själv mer och även se ett liv utan henne vid min sida. Du ska ha ett stort tack och fortsätt att peppa mig. Det hjälper!!

Comment

Tung kväll... Hon är ute med kompisar och här sitter jag och får spöken i huvudet...
          STRÄCK PÅ DIG!!

Comment

Jaha! Då är hon iväg på utbildning hela denna veckan och kommer inte hem förrän på fredag. Vi messade lite i måndags och hon undrade om vi skulle prata i veckan eftersom jag tidigare har flaggat för att det inte är bra att vi ringer varandra när hon är iväg eftersom vi löser inget på telefon ändå.
            Jag svarade att det bestämmer hon själv vilket som hon känner är bäst då jag inte kan påverka det som jag vill åstadkomma. Hon skrev då: Nej det kan du inte så jag tycker det är bäst om vi låter bli. Endast ringa när ungarna vill säga godnatt...
            Och så har det varit... Känns väl både bra och dåligt... Hoppas ju innerligen att hon omvärderar vårt äktenskap och ger oss en chans till men samtidigt så förbereder jag mig för det andra scenariot... Alla som jag pratat med om detta förstår vad som skett men samtidigt så säger dem att hon lär ångra sig om hon går för om några månader så återvänder vardagen på allvar och då är utbildningarna slut och hon ska börja arbeta på riktigt... Jag vet ju vad jag har gjort för fel... Jag har varit för på gällande mitt sökande av bekräftelse från henne... Hela tiden gått runt henne som en tomte runt het gröt och mitt ego har ropat: Se mig! Älska mig!
            Jag har gjort allt för henne!! Hon har tagit mig för givet så det bara smattrar om det! Varit helt säker på att jag är där jag är och det har jag ju varit...
            Ni har skrivit det innan i min tråd att jag måste släppa det tänket och börja ta mig i kragen och ta hand om mig själv! Först då kan det vända! Det är exakt vad jag försöker med men det är ju bara så satans svårt att inte berätta för henne vad hon betyder för mig... Det är ju det jag måste sluta med!! Försöka få henne att se vad hon går miste om...

Sammanfattning: Jag är en toffel... Jag vet... Jag ger inte upp på henne än men kommer samtidigt att rycka upp mig och sköta om mig själv lite mer!!

Jag bara skriver och ältar... Hoppas nån förstår mig...

Comment

Ja, du er en toffel! Hun får ikke respekt for deg når du er en dott. Du har gjort alt for henne, hvilket har ført til at hun tar deg for gitt, og mister følelsene for deg også. Hun trenger en mann hun kan elske, ikke en liten pojke som trenger henne. For du trenger jo henne. Grunnen til at du gjør alt for henne, er jo for at hun skal være hos deg, støtte deg og gi deg bekreftelse. Det sier du jo selv også. "Se mig! Alska mig!" Men det er jo din mor som skulle tatt den jobben med å se deg og elske deg. Slik at du stod støtt på dine egne ben når du ble voksen, og ikke være avhengig av at andre skal elske deg. For du er den som skal elske deg selv og stå opp for deg selv, ikke være en toffel som hun kan gjøre akkurat hva hun vil med. Det blir ikke noe kjærlighetsforhold ut av det. Det hun (og andre kvinner) trenger er en mann som er trygg i seg selv og som har godt selvfortroende. Alt det mangler du. Hadde du hatt det ville du hatt overskudd til å elske henne, men ikke vært avhengig at hun bekreftet deg, eller elsker deg. En trygg man virker mye mer attraktiv på kvinner, enn en usikker mann.

Du må slutte å tenke på henne hele tiden, hva du skal gjøre så hun vil være sammen med deg, at hun skal gi ekteskapet en sjanse til, forsøke å få henne til å se hva hun går miste om. For det eneste du gjør er å fokusere på henne. Du må fokusere på deg selv, dine egne ønsker å behov. Du er nødt til å ta deg selv i kragen om du skal komme noen vei, ellers kommer du bare til å stå på stedet hvil.

Comment

Jag vet! Tack Alexx9 för att du gör det så övertydligt för mig! Samtidigt så är det en livsstil som vi har haft väldigt länge och jag tror att hon under den tiden var väldigt nöjd med det. Hon själv är en kontrollmänniska också nämligen. Men nu när hon har fått nytt jobb, får vara lite självständig och ta vara mer på sig själv så slår det bakåt för mig... Alla dåliga minnen som vi har använder hon emot mig nu. Men jag tänker skita i henne nu och försöka lyfta mig själv. Kan i vilket fall inte bli sämre än vad det nu är oavsett hur det slutar...

Comment

Hur går det för dej Vilsen?

Comment

Nja... Ärligt talat så vet jag inte. Jag har väl inte nåt dit jag vill men det har väl blivit lite bättre. Inga kyssar och inget samliv men jag tror inte hon vill skiljas. Jag har själv gått in i det viloläge där jag helt enkelt inte pratar mer om det med henne. Inser att ju mer jag vill ha svar desto längre ifrån en lösning kommer jag. Lite som att lämna buren öppen och vänta på att fågeln ska flyga tillbaka.
                    Jag pratade allvar med henne för ca 1 månad sedan och sa då att vi lika gärna kan skicka in skilsmässopapper eftersom det ändå är 6 månaders betänketid men det ville hon inte. Hon pratar lite om framtiden och planerar sina arbetsscheman som om vi ska fortsätta ihop och jag tycker väl att man inte gör så om man har för avsikt att bryta äktenskapet. Jag fortsätter o ge det tid helt enkelt. Jobbigt men troligen den enda rätta vägen om man inte vill skiljas.
                    Tack för att du frågade...

Comment

Min passivitet verkar fungera. Har fått tillbaka pussar och faktiskt fått älska 2 gånger den senaste veckan. Nu gäller det bara att bibehålla lugnet och bara vara så jag inte stressar sönder det vi lagar...

Comment

Hur går det för dej Vilsen77?

Comment

Det går bättre o bättre. Läget börjar normalisera sig. Kommunikation är A till O. Jag har även jobbat bort mitt kontrollbehov. När jag känner att det tränger på så kommer jag på mig själv och inser hur löjligt det är. Jag kan knappast påverka utan att göra saken sämre. Känner mig mer sedd och har faktiskt fått tillbaka samlivet till en normal nivå. Tack för du frågar!

Comment

Går fortfarande framåt, hoppas jag?

Comment

Fortfarande allt ok?

Comment

Fortfarande allt ok?

Comment

Working...
                                X