Announcement

Collapse
No announcement yet.

mässlingsvaccin

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mässlingsvaccin

Verkar som jag inte är vaccinerad mot mässlingen, bor i den stad där mässling hade sitt utbrott plus besöker ofta land där de inte vaccinerar som här hemma. Så frågan är nu vaccinera sig på nytt el inte. Enligt 1177 så ger inte vaccin autism men hur mycket kan man lita på 1177? Misstänker de är köpta av läkelmedsverken som så klart vill sälja vaccin. Så vem ska man lita på? Vill ju inte få mässling och drabbas av ev följdsjukdomar men vill ju inte ta vaccin och riskera dö el få autism heller. Svår fråga sen kan man tydligen kolla om man har antikroppar mot mässligen men det kostar ta reda på det så det är billigare bara vaccinera så ingen vill ta tag i det.

Är väl som med allt att det är svårt veta vem man ska tro.

Är väl som med allt att risken måste värderas mot nyttan.

I just detta fallet så tycker jag denna texten verkar trovärdig, eftersom också har länkar till forskningsrapporter

https://www.folkhalsomyndigheten.se/.../#Biverkningar

Även om då skulle tro detta är en stor konspiration så handlar oron (om jag förstått det rätt) om att det skulle skapa autism hos barn, inte att en vuxen plötsligt skulle kunna bli autistisk.

Men vi har ju också psykosomatiska risker. Om du tror att du kan få autism så kanske du också kommer att uppleva det efter vaccination. Så hur risken för just dig är att vaccinering är sämre än att inte göra det är svårt avgöra.

Comment

Har bestämt mig för bli vaccinerad oddsen är nog större för få mässlingen än drabbas av sjukdomar av själva vaccinet så jag vistats så ofta utomlands.

Comment

Working...
      X